شناسه خبر : 60787
سه شنبه 30 مرداد 1397 , 11:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«حمل و نقل» اصلی‌ترین معضل جانبازان در حج

احمد گودرزی؛ عضو کاروان ویژه جانبازان حج اعزامی از قم، با اشاره به وضعیت سفر حج تمتع گفت: تا کنون این سفر سختی خاصی برایم نداشت. وقتی انسان از دور می‌بیند، سختی‌هایی برای خودش در ذهن می‌تراشد، اما در عمل با توفیق الهی، مسیر هموار می‌شود.

https://cdn.mashreghnews.ir/d/2018/08/01/2/2307191.jpg

وی افزود: شاید این بخش از حج برایمان سخت باشد که دیگران ببینیم با دو پایشان دور خانه را طواف می‌کنند و ما باید روی ویلچر بنشینیم و این عمل را انجام دهیم. شاید دلشکستگی خاصی باشد اما از طرفی حس زیبایی‌ است که این پا را در راه شریعت الهی و برای نظام جمهوری اسلامی داده‌ایم. احساس رضایت‌مندی است و نمی‌توان نامش را حسرت دانیم. وقتی این احساس را داریم که با رضایت جسمم را در راه خدا داده‌ام، حالت معنوی خوشی دارد.

این جانباز تصریح کرد: به فرموده قرآن پیامبراعظم(ص) زنده است و جواب سلاممان را می‌دهند. از این رو حس زیبایی است که وارد مدینه می‌شویم و خدمت رسول‌الله سلام عرض می‌کنیم. همچنین از دیگر لحظات ناب این سفر رفتن به قبرستان بقیع است. البته این قبرستان غربت خاصی دارد که امیدواریم با ظهور امام زمان(عج)، از این غربت دربیاییم. محرم شدن و لبیک گفتن هم زیباترین لحظات ناب را برایمان به ارمغان آورده است.

وی بیان کرد: با دوستانم مقابل محل تولد حضرت علی(ع)؛ «رکن یمانی» نشسته‌ بودیم و برایمان جالب بود وقتی روایاتی از تولد حضرت علی(ع) و خراب شدن خانه خدا به اراده الهی و خلق یک معجزه الهی باهم مرور می‌کردیم.

گودرزی اظهار کرد: با زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران حج بسیاری از مشکلات‌مان کم شده است اما به دلیل وضعیت جسمانی‌مان و کمبود امکانات، بخشی از مشکلات باقی‌ است. به هرحال رابطه میان ایران و عربستان خوب نیست و بخشی از مشکلاتمان به همین دلیل است. یکی از مشکلاتمان بحث حمل و نقل است که در ۲۴ ساعت تنها یک بار می‌توانیم زائر بیت‌الله الحرام باشیم و ای کاش این امر به دو بار در روز افزایش می‌یافت. همچنین همراهانمان هم به نوعی «پا سوز» ما شده‌اند. به هرحال ما می‌گوییم به خاطر وضعیت جسمانی‌مان همان یکبار را می‌رویم اما همراهانمان که سالم هستند و می‌توانند بروند، این امکان برایشان وجود ندارد. 

وی یادآور شد: نایب‌الزیاره همه ملت ایران هستیم و امیدواریم این حج مورد قبول الهی و ذخیره آخرتمان شود. دعای همه ما فرج آقا امام زمان(عج) است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi