شناسه خبر : 60792
سه شنبه 30 مرداد 1397 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صبح جمعه، بنیاد شهید داغدار یک خادم جانباز شد!

جمعه گذشته محمدصادق دوخایی٬ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی و معاون تعاون بنیاد تهران و جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس به یاران شهیدش پیوست.

فاش نیوز - خادم الشهدا حاج محمدصادق دوخایی٬ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی و معاون تعاون بنیاد تهران و جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس، پس از سال ها تحمل رنج ناشی از مجروحیت روز جمعه مورخ 26 مرداد ماه٬ در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

درگذشت مدیرکل بنیادشهید استان مرکزی و جانباز دفاع مقدس

 او که در بنیاد تهران چهره بسیار محبوب و خدومی بود و جمعیت بسیاری از فرزندان معزز شهدا و سایر عزیزانی که باایشان ارتباط داشتند و از نزدیک شاهد تلاش و خدمات و حمایت های شایان توجه وی بودند، یک بار دیگر داغدار و یتیم شدند.

گفتنی است محمدصادق دوخایی مدیر کل بنیاد مرکزی جانباز ۲۵% افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس صبح جمعه ۲۶ مردادماه ۹۷ پس از تحمل درد و مشقت فراوان دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

 محمدصادق دوخایی جانباز ۲۵درصد جنگ تحمیلی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال ۶۳ در ناحیه شرق دجله بر اثر حمله شیمیایی دشمن بعثی از ناحیه چشم،اعصاب،ریه ،کلیه دچار آسیب و به درجه رفیع جانبازی رسید. مرحوم دوخایی که سالها خالصانه به خدمت به همرزمانش و خانواده ایثارگران پرداخت، در اثر عود کردن این عوارض دعوت حق را لبیک گفت.

 مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم صادق دخایی مدیرکل فقید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، ساعت ۱۰صبح روز یکشنبه ۲۸ مرداد در قطعه صالحین آرامستان اراک برگزار شد و مراسم ختم او روز یکشنبه ۲۸ مرداد در مسجد سیدهای اراک برگزار گردید.

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت جانباز سرافراز «محمدصادق دوخایی» نیز پیام تسلیتی را صادر نمود. متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون
خانواده محترم جانباز گرانقدر دوخایی
سلامٌ علیکم
جانبازان سرافراز، افتخارآفرینانی که در میدان نبرد جان‌فشانی کردند و عزت و آزادگی برای ایران و ایرانی به ارمغان آوردند، هیچ‌گاه مسئولیت خود را تمام‌شده نمی‌دانند و تا لحظه وصال به جهاد و کوشش مشغول‌اند.
درگذشت جانباز سرافراز «مرحوم محمدصادق دوخایی» مدیرکل محترمی که سال‌ها صادقانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت نمود را به شما خانواده گرامی تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌تردید فقدان این مدیر شایسته، متعهد و ایثارگر برای سازمان رویدادی ناگوار است که جبران آن به‌آسانی میسر نخواهد شد.
اینجانب ضمن ابراز مراتب تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم و همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی، برای بازماندگان صبر جمیل مسألت دارم. امید که به فضل الهی مشمول مغفرت و قرین رحمت ربوبی گردند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، کارسازترین عملکرد پیامبر اکرم (ص) در راه پیشبرد اهداف متعالی برای دعوت به یکتا پرستی و ضرورت کمال انسان را در پیامهای نهفته در آیات قرآن کریم اجرا کرد همچنین بستر کمالات انسانی را در بهسازی مناسبات فکری ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی معرفی کرد لذا بوسیله این عوامل دلهای مردم را مجذوب کرد.
در آیه 208 سوره مبارک بقره فرمود از مردم کسی است که برای خوشنودی خدا جان خود را می فروشد و خداوند نسبت به بندگان مهربان است این آیه شریف در شان حضرت امیر (ع) در لیله المبیت نازل شد که در آن شب جای پیامبر اکرم (ص) در بستر ایشان خوابید و جانش را به مخاطره انداخت.
امروز بزرگانی از اهل اسلام و تشیع پا جای پای حضرت گذاشتند و با ایثار و بذل جان و مالشان و پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) در اهداف یکتا پرستی و کمالات انسانی، اسلام و تشیع را همراه با نام بزرگشان زنده نگهداشتند. بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان که از نزدیک با خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید دخایی آشنا بودند به مشاهده چنین خصایلی در عملکرد ایشان شهادت میدهند زیرا او علیرغم مشکلات شیمیایی و سالها تحمل درد و رنج پس از اطلاع از مشکلات ایثارگران همیشه عادت داشت تا مشکلات را برطرف نکرده باشد از تلاش و کوشش فرو گذار نکند. اینها خصایص بزرگ مردانی است که از قرآن و عترت پیروی و محافظت می کنند بنابراین حق تعالی برای پاداش و حقوق زحمات ابتدا توسط هدایت با هجرت ابعاد مدنیت اسلام را نمایان سپس بالاترین اجر مومنان یعنی شهادت را روزی ایشان می کند تا آنها در مقام شهادت زنده و روزی مند سفره جاودان انوار خداوند باشند. برای اهل تفکر در آیات الهی در این حال فرمود:
زانکه در خدمت علامتها بود حاصلش دان بس کرامتها بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi