شناسه خبر : 60806
پنجشنبه 01 شهريور 1397 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تربیت فرزندان قرآنی، آرزوی شهید دانش

همسر شهید قرآنی حادثه منا:

تربیت فرزندان قرآنی آرزوی شهید دانش/ قرآن با تاروپود زندگی شهید درآمیخته بود

خبرگزاری فارس: تربیت فرزندان قرآنی آرزوی شهید دانش/ قرآن با تاروپود زندگی شهید درآمیخته بود

همسر شهید دانش با بیان اینکه خبر شهادت همسرش استان یزد را عزادار کرد، گفت: تربیت فرزندان قرآنی آرزوی شهید بود و دوست داشت که فرزندانش با قرآن انس داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسن دانش نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران دو سال پیش هم‌زمان با روز عید قربان در فاجعه منا به شهادت رسید.

شهید دانش سال ۱۳۶۵ در یزد متولد شد و با تشویق خانواده و یکی از آشنایان در کلاس‌های قرآن شرکت کرد. وی در گفت‌وگوهایش از استاد گندمی به‌عنوان تأثیرگذارترین فرد در پیشرفت او در امور قرآنی یاد می‌کرد.

این قاری شهید در کنار تلاوت قرآن کریم به حفظ کلام وحی نیز توجه داشت و ۸ جزء از قرآن را حفظ بود که با کمک مادرش اولین بار موفق به حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شده بود.

پدر این قاری بین‌المللی نیز همیشه در پیشرفت فرزندش پیش‌قدم بود به‌طوری‌که در دوران کودکی حاج حسن را با دوچرخه به کلاس قرآن می‌برد تا بتواند در امور قرآنی به موفقیت‌هایی دست یابد. وی چند ماه پس از شهادت فرزندش به دیدار حق شتافت. به مناسبت این ایام با همسر شهید دانش به گفت‌وگو نشستیم.


 

فاطمه بابایی‌زاده همسر شهید حسن دانش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه در رمضان سال ۸۷ حاج حسن به همراه خانواده‌اش به خواستگاری من آمدند و با توجه به اینکه من تعریف وی را زیاد از شوهر خواهرم شنیده بودم، گفت: آقای کمانچی شوهر خواهرم واسطه ازدواجمان بود که از دوستان نزدیک و صمیمی همسرم بود و بعد از اتمام مقدمات ازدواج و آشنایی بیشتر طرفین، ۱۹ آبان ۸۷ شب میلاد امام رضا (ع) مراسم عقدمان برگزار شد.

وی بابیان اینکه روزی که شهید دانش به خواستگاری من آمد، یک دوچرخه داشت، طلبه و ساده‌زیست بود، افزود: بسیاری را دیده بودم که از شوهر چشمشان دنبال رفاه تمام و دنبال حقوق بالا، خانه، ماشین آن‌چنانی است؛ اما ما اول زندگی‌مان هیچ‌کدام را نداشتیم و چیزی که حسن داشت و در این روزگار وانفسا کمتر کسی دارد، ایمان به خدا و تقوا بود.

منزل ما همیشه با صوت زیبای همسرم طنین‌انداز بود

بابایی‌زاده تصریح کرد: شهید دانش خود را وقف آموزه‌های قرآنی کرده بود و می‌دانستم زندگی چنانچه با نور قرآن شروع شود و بامعرفت باشد، چنانچه هر دو طرف اهل معنویت باشند، حتماً گذشت هم خواهند داشت و در خانه صفا و صمیمیت درست خواهد شد و چنانچه در زندگی گذشت آمد، زندگی عمق پیدا می‌کند و ریشه‌های زندگی محکم می‌شود.

همسر شهید دانش با اشاره به اینکه شهید طلبه بودند و بنده دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر بودم، اظهار داشت: شهید دانش قبل از ازدواج ۴ بار به مکه دو بار حج عمره و دو بار حج تمتع مشرف شده بودند و این سفر پایانی، پنجمین سفر ایشان بود.

وی بابیان اینکه با همسرم قرار گذاشته بودیم هر شب یک صفحه از قرآن و تفسیر آن را بخوانیم، بحث کنیم و تا جایی که امکان داشت و شرایط مهیا بود سعی می‌کردیم قرارمان را فراموش نکنیم، ابراز داشت: منزل ما همیشه با صوت زیبای همسرم طنین‌انداز بود و مهم‌تر از تلاوت، عمل به آیات قرآن بود که به‌ جرأت می‌توانم بگویم که در زندگی ما وجود داشت. من این فضای قرآنی در منزل وزندگی‌مان را دوست داشتم و این فضا رو از الطاف خداوند می‌دانستم چون ندای قران ناخودآگاه روی فرزندانم تأثیرگذار بود و مایه برکت و آرامش زندگی ما بود و خوشحالم که زندگی من و فرزندانم با قرآن عجین شده است.

 

بابایی زاده از آرزوی همسر شهیدش می‌گوید: شهید دانش یکی از چیزهایی که خیلی برایش مهم بود، تربیت فرزندان قرآنی بود و دوست داشتند که فرزندانشان هم انس با قرآن داشته باشند و در حال حاضر با بچه‌ها حفظ کار می‌کنم و سعی می‌کنم آن‌ها را بااخلاق قرآنی پرورش دهم.

شهید همیشه تأکیدشان به داشتن انسانیت و گره زدن زندگی با قرآن بود

همسر شهید دانش بابیان اینکه گاهی اوقات که من دل‌تنگ ایشان می‌شدم، همیشه می‌گفتند، هرگز به دنیا و متعلقاتش وابسته نباش و همه ما امانتی هستیم از جانب خدا و این‌گونه بنده را آرام می‌کردند، یادآور شد: در آخرین مراسم حجی که رفته بود، تقریباً هرروز تماس صوتی و تصویری برقرار می‌کردند و دفعه آخر سه‌شنبه ساعت ۹ و نیم شب‌هنگام اعزام به صحرای عرفات بود که تماس تصویری با ما برقرار کردند و گفتند گوشی را با خود نمی‌برند و بعد از برگشت به مکه تماس مجدد برقرار می‌کنند؛ اما آن تماس آخرین ارتباط من با شهید بود.

وی با اشاره به اینکه شهید همیشه تأکیدشان به داشتن انسانیت و گره زدن زندگی با قرآن بود، به‌طوری‌که عمل به قرآن همیشه در زندگی شهید مشهود بود، عنوان کرد: زیاد خواب همسرم رو می‌بینم و انگار در عالم واقع با شهید زندگی می‌کنم و در زمان ناراحتی بارها حاج حسن به خواب دیگران رفتند و گفتند فاطمه ناراحت است و از او دلجویی کنید.

بابایی‌زاده اذعان داشت: شهید دانش هرچند جسماً حضور ندارند؛ اما بیشتر به ما نزدیک‌اند و هوایمان رادارند و اوایل دوستان و شاگردانشان خواب‌هایی می‌دیدند و با تعریف آن ما را دلگرم می‌کردند و فرزندم نیز بعد از شرکت دریکی از مراسم‌های ترحیم همسرم که تلاوتی از ایشان به‌صورت تصویری پخش شد خیلی ناآرامی‌ کرد و با گریه از مجلس خارج شدیم و در آن‌وقت فرزندم خواب پدرش را دیده بود و حسن کلی با فرزندم بازی کرده بود که فردای آن روز فرزندم خوشحال بود و خواب رو تعریف می‌کرد و خدا را شکر شهید آگاه است و ما را تا حالا تنها نگذاشتند.

زندگی بدون همسرم برایم سخت است و سعی کردم با بسیاری از مشکلات کنار بیایم

همسر شهید دانش با بیان اینکه شهید بسیار از محجوریت قرآن در جامعه سخن می‌گفتند، خاطرنشان کرد: ما زیاد باهم بحث و گفتگو می‌کردیم و شهید همیشه می‌گفتند: قرآن خیلی مظلوم واقع‌شده و از این‌که در جامعه اسلامی عمل به قرآن کمرنگ است گله‌مند بودند.

وی تصریح کرد: بعد از جستجوی اجساد شهدای منا، رهبر دستور دادند، هرکجا که خانواده شهدای منا در نظر گرفتند می‌توانید شهدا را به خاک بسپارید که آن روز با مشورت خانواده‌ها و اساتید همسرم قرار شد، شهید در امامزاده جعفر (ع) به خاک سپرده شوند و چون ایشان قاری بین‌المللی استان، افتخار یزد و جزء نخبگان یزد بودند، با درخواست ما موافقت شد.

بابایی‌زاده با اشاره به اینکه زندگی بدون همسرم برایم سخت است و سعی کردم با بسیاری از مشکلات کنار بیایم وزندگی‌ام را اداره می‌کنم، اظهار داشت: به لطف خداوند خانواده بسیار خوبی دارم که همیشه و در همه حال پشتیبان و همراه من بوده و هستند و به‌غیراز دل‌تنگی همسرم، تأمین مالی زندگی‌ام است که باوجوداینکه سال‌های متوالی به‌صورت حق‌التدریس در مدارس تدریس می‌کنم هنوز اقدامی توسط مسئولین برای استخدام بنده صورت نگرفته است تا دغدغه مالی نداشته باشم و بتوانم با خیال راحت آینده فرزندانم را تأمین کنم و این تنها دغدغه من است که امیدوارم حل شود.

خبر شهادت همسرم استان یزد رو عزادار کرد

همسر شهید دانش بابیان اینکه خبر شهادت همسرم استان یزد رو عزادار کرد و همه مردم حتی مردم شهرستان‌های اطراف که همسرم به‌عنوان مدرس قرآن همیشه حضور داشت عزادار بودند، ابراز داشت: همه برای خاک‌سپاری حضور گرم داشتند و بسیاری از مردم بعد از شهادت همسرم تازه ایشان رو شناختند و فهمیدند که چه گوهری از میان ما رفته است.

وی از خاطره‌ شهید که بعد از مسابقات بین‌المللی قرآن رتبه اول را کسب کردند، می‌گوید: بعد از کسب رتبه اول در مسابقات، خیلی خوشحال بودند که فردای روز مسابقات در محضر رهبر معظم انقلاب تلاوت دارند و می‌توانند ایشان را زیارت کنند و حتی شهید مقدمات را برای من فراهم کردند و آن روز همراه با همسرم در محضر رهبر عزیزمان بودیم. رهبر بعد از تلاوت ایشان بسیار از همسرم تعریف کرده بودند و فرموده بودند: صوت زیبایی دارید و ازلحاظ تجوید عالی هستید و این صحبت‌های رهبر خوشحالی شهید را دوچندان کرده بود.

بابایی‌زاده رمز موفقیت شهید دانش را باور داشتن وعده‌های خداوند از عمق جان دانست و یادآور شد: شهید در تبلیغ و ترویج قرآن از هیچ کوششی فروگذار نبود، درواقع خود را در مسیر خدمت به قرآن و جهاد فرهنگی قرار داده بود و به جد باور داشت که نشر فرهنگ و معارف و اهل‌بیت(ع) یگانه راه سعادت و سلامت بشر در دنیا و آخرت است.

همسر شهید دانش در پایان با بیان اینکه حاج حسن بدون هیچ چشمداشتی در نقاط مختلف استان جلسه آموزش قران برگزار می‌کرد و شاگردان زیادی هم تربیت کرد، خاطرنشان کرد: شهید همیشه می‌گفت: ان‌شاءالله بتوانیم خدمتگزار واقعی قرآن باشیم و علاوه بر تلاوت و قرائت، قران رو بفهمیم و در زندگی پیاده کنیم و شهید تمام داشته‌هایش را به برکت قران می‌دانست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi