شناسه خبر : 60813
پنجشنبه 01 شهريور 1397 , 11:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ازدواجی در مزار شهدای یزد

زوج مهریزی در مزار شهدای گمنام زندگی مشترک را آغاز کردند

یزد - ایرنا - برای نخستن بار یک زوج جوان مهریزی چهارشنبه شب در فضایی معنوی زندگی مشترک خود را در جوار مزار سه تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در حسینیه شهدای این شهر آغاز کردند.

به گزارش ایرنا ، این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار ، تعدادی از خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در فضایی بسیار معنوی ، شاد ، همراه با برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شد.
این زوج جوان، مراسم عقد ساده خود را با سنت و عرف محلی، مزین به ذکر صلوات، دعای خیر برای جوانان ، دست اندرکاران حفظ نظام جمهوری اسلامی برگزار کردند.
یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد در مراسم یادشده گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه های مختلفی وجود دارد که قطعا برگزاری مراسم ساده ازدواج در جوار قبور شهدا بسیار موثر است.
احمد آبایی افزود: زندگی سالم اسلامی و معنوی در پرتو الگوگیری زوج های جوان از شهیدان انقلاب اسلامی است و باید با همکاری مردم و مسئولان شاهد شروع زندگی مشترک جوانان در فضایی معنوی باشیم.
مراسم یادشده با همکاری پایگاه مقاومت شهید مدنی و هیات رزمندگان اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
این شهرستان 313 شهید تقدیم انقلاب کرد و 10 شهید گمنام در این منطقه مدفون است.
7541/ 2047/

انتهای پیام /*

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi