شناسه خبر : 60829
شنبه 03 شهريور 1397 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغیین درصد جانبازان به عهده بنیاد شهید است

چرا بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داد خود را با بیمه دی لغو نمی کند و بنا بر در خواست مکرر مردم با بیمه ایران قرارداد امضا نمیکند. چرا که بیمه دی با پزشکان کمی قرار داد بسته است و بخشی عمده ای از هزینه بیمارستان را خود جانباز یا خانواده شهید باید پرداخت کنند.  در جریان بیمه ایران این طوری نبود الان هم که برای تهیه دارو به داروخانه می رویم گفته می شود فلان دارو با بیمه دی قرارداد ندارد همچنین اکثر هزینه ها باید از جیب خودمان پرداخت شود لطفا فکری بکنید.

-  باید همه تشکل ها و ایثارگران این موضوع را با جدیت پیگیری کنند تا به نتیجه برسد . ضمنا" بیمه ایران از بنیاد طلبکار است و مدعی است بنیاد تلاشی برای اخذ مطالباتش انجام نمی دهد، در حالیکه برای بیمه دی از هیچ تلاشی فروگذار نیست. به هر حال مدیران پنیاد باید پاسخ روشنی به این مطالبه به حق ایثارگران بدهند .

***

بنده درسال 1367در شلمچه از ناحیه ترکش پا مجروح شدم و دچار عارضه اعصاب و روان شدم که مجروجیت بنده خیلی شدید بود. بعد از مدتی متوجه شدم که در مدارک بالینی بنده موج انفجار ثبت نشده است وسال 70 پنج درصد جانبازی به بنده دادند.

اما در سال 72 از ادامه خدمت به دلیل مشکلات اعصاب وروان معاف شدم و حتی تمدید گواهینامه بنده منوط به تصویب بیمارستان اعصاب وروان شده است، در پرونده جانبازی ناجا که 25درصد جانبازی ثبت شده است. موج انفجار و مشکلات اعصاب و روان درج شده است و حتی در برگ یگان خدمتیم هم نوشته که تو زمان حادثه به مشکلات عصبی دچار شده ام.

اما بنیاد به دلیل سهل انگاری بیمارستان بقایی اهواز که مشکلات اعصاب و روان بخصوص موج انفجار را درج نکرده است اجازه نمی دهند که برای ثبت درصد موج انفجار و افزایش درصدم اقدام کنم.

چون فاقد مدارک بالینی موج انفجار هستم و درصد مربوطه فقط بعلت اصابت ترکش به پای راستم هست سوال بنده در اینجاست که برای ثبت موج انفجار در بنیاد جانبازان چکار کنم.

آیا چون بنده فاقد مدارک بالینی موج انفجارم هستم و درصدم مربوط به ترکش پاست می توانم از قانون فاقد مدارک بالینی بهره ببرم  لطفا راه حل دیگری ارائه بفرمایید.

 -  اگر نهاد اعزام کننده شما درصد اعصاب و روان را پذیرفته و برای آن درصد تعیین کرده است به صورت شفاف این موضوع را به بنیاد رسما" اعلام کند این موضوع مسیر کار شما را سهل تر می کند لکن تشخیص نهایی و تعیین درصد با کمیسیون پزشکی بنیاد می باشد و نظر تخصصی این کمیسیون معتبر است .

***

کارمند بازنشسته پیش از موعدکشوری هستم و قصد برگشت به کار دارم چرا ماده ۱۶پشتیبانی نمی کند. حضورا مراجعه کردم جواب رد دادند چرا طبق قوانین خدمات کشوری برای جانبازان و ایثارگران طبق اخرین حکم عمل نمی شود و حقوق اخر یک سال درنظرگرفته نشده است. اگر چه باید طبق اخرین حقوق یکسال انجام شود لطفا مرا راهنمایی کنید

- سلام اگر از قانون نحوه بازنشستگی جانبازان استفاده کرده باشید حتما"‌باید بر اساس آخرین حقوق قبل از بازنشستگی شما را بازنشسته کنند . اگر از طریق پیگیری اداری به نتیجه نرسیدید باید به دیوان عدالت اداری شکایت کنید . ضمنا" اعاده به خدمت شما منع قانونی ندارد و شبهه ای که دستگاههای اجرایی مسئول در این زمینه ایجاد کرده اند در حال پیگیری است .

 

***

من سوالی داشتم پدر من ۸ماه در جبهه حضور داشت آیا در ازمون های قوه قضاییه و کانون وکلا وکارشناسان دادگستری سهمیه ایثارگری شامل بنده می شود یا خیر ؟

- این سهمیه ها  شامل فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه می شود . ضمنا" حجم سوالات بسیار زیاد است و به مرور به همه پاسخ داده خواهد شد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi