شناسه خبر : 60871
دوشنبه 05 شهريور 1397 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران بدانند :

فرزندان جانبازان از مأموریت آموزشی محروم شدند

هیأت وزیران در تاریخ ۷/۱/۸۵ آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا را ابلاغ کرد. این آیین‌نامه که در ۸ماده تهیه شده بود تسهیلاتی در زمینه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا را به تصویب رسانده بود.

 یوسف مجتهد -  هیأت وزیران در تاریخ 7/1/85 آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا را ابلاغ کرد. این آیین‌نامه که در 8ماده تهیه شده بود تسهیلاتی در زمینه ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا را به تصویب رسانده بود.

در تاریخ 27/12/88 هیات وزیران بنابه پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصدوسی‌ و هشتم قانون اساسی که بیان می‌دارد؛ هیات وزیران حق دارد برای انجام وظایف اداری و تامین اجرای قوانین و تنظیم سازمان‌های اداری به وضع تصویب‌نامه و آیین‌نامه بپردازد ولی مفاد این مقررات نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد، اقدام و آیین‌نامه‌ ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر را جایگزین آیین‌نامه قبلی کرد.

این آیین‌نامه در 12ماده تهیه شد و علاوه بر موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانباز در ماده9 به موضوع ماموریت آموزشی آنان اشاره کرد و ماموریت آموزشی فرزندان را همانند ماموریت آموزشی جانبازان لازم‌الاجرا دانست. برابر عبارت انتهایی اصل 138 قانون اساسی، ضمن ابلاغ آیین‌نامه‌های مصوب هیات‌وزیران، مراتب جهت اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود تا در صورتی که این مصوبات را برخلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدیدنظر به هیات وزیران عودت شود.

هر دو آیین‌نامه فوق هیچ‌گاه با اعلام مغایرت توسط رئیس مجلس مواجه نشد و فرزندان جانبازان 25درصد و بالاتر پس از پیگیری‌های بسیار توانستند از این مصوبه دولت استفاده کرده و از ماموریت آموزشی در هنگام خدمت بهره‌مند شوند. بازرسی کل کشور با طرح شکایتی خواستار ابطال ماده9 آیین‌نامه می‌شود و در شکایت خود چنین می‌آورد: آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان 25درصد و بالاتر از جهت انطباق با قانون در کمیسیون تطبیق مصوبات دستگاه‌های اداری با قانون این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه به شرح زیر اعلام می‌شود.

1- وفق ماده12 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، کلیه دستگاه‌های مشمول، مکلفند با ماموریت آموزشی مستخدمان جانباز خود در کلیه مقاطع تحصیلی رسمی موافقت نمایند.

2- ماده9 آیین‌نامه، مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان را در مورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم‌الاجرا کرده است. شایان ذکر است در قوانین تنها فرزندان شاهد از امتیازات جانبازان برخوردار شده‌اند.

3- براساس اصل 138 قانون اساسی، مفاد مقررات، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های هیات‌وزیران نباید با متن و روح قوانین مخالف باشد. باعنایت به مطالب، درخواست می‌شود در اجرای تبصره2 بند د ماده2 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور، موضوع در هیات عمومی به‌طور فوق‌العاده و خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گرفته و این سازمان را از تصمیم متخذه مطلع کنند. هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ 2/5/97 تشکیل شد و به‌رغم اینکه رئیس مجلس این ماده را مغایر قانون ندانست، چنین رای صادر کرد: باتوجه به اینکه مطابق ماده61 قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت هزینه‌های آموزشی از بودجه دستگاه‌های اجرایی به کارکنان ممنوع شده و وفق تبصره ذیل آن ایثارگران مشمول مقررات خاص خود هستند و در ماده یک قانون جامع خدمات‌‌‌‌رسانی به ایثارگران مصوب سال 91 فرزندان ایثارگران مشمول عنوان ایثارگر ذکر نشده‌اند و در ماده44 قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده88 قانون برنامه ششم توسعه، صرفا فرزندان شهدا از کلیه امتیازات جانبازان 50درصد برخوردار شده‌اند، بنابراین حکم مقرر در ماده9 آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان 25درصد و بالاتر که فرزندان جانبازان را نیز واجد برخورداری از امتیازات جانبازان تلقی کرده است، مخالف قانون بوده و مستند به بند یک ماده12و ماده88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال92 ابطال می‌شود. .

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
مثل سایر کشورها اموزش های ضمن خدمت با ارائه مدرک تحصیلی معادل باید اجرا شود و نه ماموریت اموزشی بدون محدودیت .
مزایای ناشی از ایثارگری باید با مزایای ناشی از شغل تفکیک شود تا روزی همه این تبعیض ها برداشته شود و همه ایثارگران عدالت را احساس کنند .
ریشه همه فسادها در تبعیض و بی عدالتی است
باور کنید
الان شاکی این رای دغدغه ش پرداختهای مالی ماموریت آموزشی به فرزندان ایثارگران بوده؟ به ما که هیچ پرداختی صورت نمیگرفت.فقط یک روز در هفته میرفتیم دانشگاه ..
حالا تکلیف ماهایی که تا ترم پیش از ماموریت آموزشی استفتاده می کردیم چی میشه؟

با احترام وعرض خدا قوت خدمت دوستان فاش نيوز امروز كه كمتر از يك ماه مانده قرارداد بيمه دي كه بحق خون جانبازان تو شيشه كرده ودر امور اجراي قرارداد وجدانا كم كاري وبد بديهي ودر اجراي قرارداد ها بنفع خودش كار ميكند يك بار ديكر به نوان عضوي از جامعه معزز وبزرك جانبازان اعتراض خود را عنوان كنيم جند نمونه از كارهاي خلاف منافع جامعه هدف انجام ميدهند جهت اطلاع اعلام ميدارم قراردادها با مراكز درماني بخصوص مراكز تخصصي بسيار كم هست طوري كه در مركز استان ما يك مركز تخصصي امام علي ع هست كه قراردا نبستند وقتي علت را از معاون بهداشت درمان اداره كا جويا شديم مي فرمايند به علت اينكه بخش خصوصي انجا را اداره ميكنند با بيمه قرارداد نمي بندند برداخت وجه فاكتورها بيش از سه ماه طول ميكشد والان وارد جهارمين ماه شديم امروز فرمودند در مرحله حواله است كه واقعا با اين وضعيت بد اقتصادي ووضعيت بيماري ونيازمندي خانواده ها قابل تامل است بيمه دي فقط بفكر منافع خود است مشكلات ديكران مهم نيست كسر كردن مبالغ زيادي از فاكتورها مثلا سي تي اسكن 162هزار توماني را 112هزار تومان قبول ومبلغ 50هزارتومان را به دلخواه خود ويا طبق جه برنامه اي كسر كردند كه با شعار صد درصد هزينه درمان در تضاد است البته اين كه عرض شد واقعا خيلي ناجوانمردانه است خواهشا مسىولين در اين مورد وعقد قراردادها مرات حال جانبازان داشته باشند خيلي از داروهاي مورد نياز خارج از تعهد است ويا كلمه درصد جانبازي شرط بهرمندي از داروست يا كلمه داروي خارجيست وبه هر طريق سعي در دور زدن وشانه خالي كردن بيمه دي است خلاصه اين هم يك خلاف ديكر بيمه وبنياد هست بر خلاف قانونكذار قرارداي امضا كردند كه در بيماري هاي سخت ويا نيازمندي بيمار به داروي تجويز دكتر متخصص وفوق تخصص مريض مجبور هست ازاد خريد كند صد درصد يك ارزوي دست نيافتي است دايره مراكز مهم درماني وانجا كه در مركز استانها دكتري معروف وكارساز هست بيمه دي غايب است مشكلات بسيار زياد هست واز نوشتن ان باعث خسته شدن خواندكان اين متن است اميدواريم به اطلاع بزركان ومسىولين بالا برسد ممنون از فاش نيوز
چرا به باید حقوق ایثارگران و فرزندانشان زیر پا گذاشته شود؟
البته که الان بهترین موقعیته برا حذف تمامی حقوق شاهد و ایثارگر
از ماموریت تحصیلی گرفته تا سهمیه کنکور و تراز تحصیلی و ....
بالاخره الان سر مردم به ارز و دلار و خودرو و فساد و ..... گرمه و اصلا کسی حواسش به این کاراری آقایون نیست
دوستان متصدی امور شاهد و ایثارگر هم که ظاهرا خوابن( یا خودشونو زدن به خواب)
خدا به خیر کنه عاقبتمون با این دوستان عزیز دولت و مجلس و ...

با عرض سلام خدمت مدیریت محترم وبسایت فاش نیوز.بنده جانباز چهل درصد بنیاد شهید هستم و دارای مدرک لیسانس هستم.بنده مدرک تحصیلی خود را به بنیاد معرفی کردم برای استخدام در دستگاه های دولتی وبنیاد گفت که تو حالت اشتغال هستی و به عنوان کارمند رسمی دولت شناخته میشوی.سوالم این است که دریافتی من خیلی کم است و به اندازه ابدارچی داخل ادارات هم نیست.سوالم این است که حالت اشتغال با مدرک لیسانس چقدر حقوق میگیرد با درصد چهل درصد جانبازی؟لطفا راهنماییم کنید چون که بنیاد اصلا جوابگوی سوالهام نیست
سلام من فرزند جانباز۱۵ درصد هستم یک ساله که عروسی کردم از زمانی که عقد کردم هربار رفتم بنیاد بهم گفتن هدیه ازدواج به من تعلق نمیگیره ولی من شما نوشتید که با هر درصدی بهش تعلق میگیره من چجوری باید این مبلغ و بگیرم لطفا کمکم کنید
با استناد به تبصره بند الف ماده ۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ، احراز مصادیق ایثارگری بر عهده وزارت دفاع با همکاری بنیاد و تصویب هیئت وزیران است
پس چگونه است که دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور مصداق ایثارگری را مشخص میکنن و فرزندان جانبازان را جز مصادیق ایثارگری نمی دانند ! ایا این خلاف قانون نیست !!!!؟ بر اساس کدام قانون تعیین مصادیق ایثارگری به عهده دیوان و یا سازمان بازرسی کشور قرار داده شده است !!!؟
واقعا جای تاسف دارد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi