شناسه خبر : 60901
چهارشنبه 07 شهريور 1397 , 09:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بالاخره من هم شهید می‌شوم

شهید «محمد‌جعفر سعیدی» در تاریخ سوم تیرماه 1334 در روستای احشام قایدها از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر دیده به جهان گشود. زندگی این شهید والامقام هم‌چون بسیاری از شهدای اسلام خالی از تجملات و تشریفات بود. شهید سعیدی به‌گونه‌ای رشد یافته بود که در برابر مشکلات و فراز و نشیب‌های زندگی دست از تلاش برندارد و جهاد در راه خدا را فراموش نکند.

این مرد راستین خدا سرانجام در تاریخ چهارم دی‌ماه 1365 همراه با بسیاری از هم‌رزمانش در نبردی سنگین با نیرو‌های رژیم بعث عراق در عملیات کربلای 4 شربت شیرین شهادت را نوشید و به آسمان پر‌کشید.

http://defapress.ir/files/fa/news/1397/6/6/506451_330.jpg

در ذیل خاطره‌ای از شهید سعیدی را از زبان همسرش می‌خوانید:

«وقتی من داشتم برنامه روایت فتح را نگاه می‌کردم، داشتند با خانواده‌های شاهد مصاحبه می‌کردند. محمد‌جعفر همیشه مرا مشهدی فاطمه صدا می‌زد. با این‌که هنوز به مشهد نرفته بودم با لحن خاصی به من می‌گفت: مشهدی فاطمه یک روز هم می‌آیند و با تو مصاحبه می‌کنند؛ من از این حرف او تعجب کردم و به او گفتم این چه حرفی است که میزنی؟ گفت: بالاخره من هم شهید می‌شوم. 2 ماه بعد از این قضیه همسرم عازم به جبهه شد و در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نایل آمد و بعد از 10 سال مفقودالاثر بودن، پیکر این بزرگوار را به شهرستان آوردند، بعد از یک سال برنامه روایت فتح آمد و با من و بچه‌هایم مصاحبه کرد و بعد من منظور گفته آن شهید را فهمیدم.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi