شناسه خبر : 60908
چهارشنبه 07 شهريور 1397 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قم بیشترین شهدای مدافع حرم را دارد

سردار سید جواد هاشمی عنوان کرد:  شهدا اسوه و الگوی جامعه اسلامی برای همه اقشار ملت هستند، ملتی آزاده که برای حفظ اسلام، ‌عزت و استقلال خویش، خون‌های زیادی را تقدیم کرد و نسل‌ها باید پاسدار این خون‌های پاک شهدا باشند.

 
وی تاکید کرد: حفظ دستاورد شهدا با حرکت در مسیر شهدا میسر می‌شود، امروز استکبار بیش از گذشته با همه توان در عرصه حاضر شده است، دشمن وقتی از جنگ تحمیلی نا امید شد، تلاش کرد تا در جبهه‌های دیگر علیه نظام اسلامی بپا خیزد و امروز جبهه ما جبهه اقتصادی است و با همان روحیه ولایت مداری و حفظ اتحاد این برهه را نیز به سلامت پشت سر می گذاریم.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: استان قم 6هزار شهید،‌ 11هزار جانباز و 598 آزاده در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقدیم کرده است و همچنین در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) نیز حدود 425 نفر از استان قم شهید شده اند که بالاترین آمار در بین شهرهای کشور است.

وی بیان کرد: 4هزار و 748شهید در 72گلزار شهدای استان قم مدفون هستند  شهید نماد ایثار و مقاومت و ایستادگی و افتخار آفرینی ملتی آزاده است؛ حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از طریق تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده معظم شهدا از دیگر رسالت‌های بنیاد شهید وامور ایثارگران است که در این راستا امسال تا کنون با 3458 خانواده شهید و ایثارگر دیدار صورت گرفته است که از این تعداد 503 دیدار با حضور مدیر کل بنیاد استان انجام شده است.

سردارهاشمی به پروژه ساخت مرکز اعصاب و روان اشاره کرد و افزود: این پروژه با تلاش های صورت گرفته به 14 هزار متر مربع توسعه یافته است که البته ساخت و ساز آن نیازمند تامین مالی می باشد،‌ پروژه 405 واحدی ایثارگران نیز در سال اقتصاد مقاومتی با کمترین هزینه و در قالبی استاندارد و مناسبت تحویل خانواده ها شد.

وی به اشتغال 300نفر از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری اشاره کرد و افزود: بخشی از این متقاضیان از سهمیه دستگاه‌های دولتی و بخشی نیز از طریق طرح های ارتقای مشاغل روستایی و دریافت وام های اشتغال زایی استفاده کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ادامه داد: در حوزه مسکن سهمیه 1248 نفری برای ارایه وام مسکن در سال گذشته ارایه شدکه از این تعداد 881 نفر جذب و توانستند وام مسکن را دریافت کنند.

سردار هاشمی بیان کرد: در حوزه نخبگان امروز مفتخر به خدمت رسانی به 433 نخبه شاهد و ایثارگر هستیم و سال گذشته از 173 اثر تجلیل صورت گرفت و امسال این تعداد تا کنون 50 اثر بوده است؛ هم اکنون 3809 دانشجو و طلبه و 1059 دانش آموز  از جامعه ایثارگری در قم مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به انجام طرح پایش سلامت برای بیش از 4000 نفر از خانواده شهدا و جانبازان و پوشش بیمه ای و قرار داد با مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی افزود: امسال تعداد 450 نفر در کمیسیون مشورتی، ‌400 نفر در کمیسیون پزشکی و 300نفر در کمیسیون حق پرستاری شرکت کردند.

وی از دیگر فعالیت‌های بنیاد را تلاش برای حضور ایثارگران به ویژه جانبازان در عرصه ورزشهای همگانی و قهرمانی دانست و افزود: سالانه 980 نفر از جانبازان در قالب هیات های ورزشی مشغول فعالیت ورزشی در رشته های مختلف هستند و موفقیت‌های بسیاری در میادین ورزشی نیز کسب شده‌اند، از آن جمله مقام اول در مسابقات جهانی والیبال نشسته در سال جاری است.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi