شناسه خبر : 60917
چهارشنبه 07 شهريور 1397 , 16:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورود نخستین واگن مخصوص معلولان به شبکه راه آهن

نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری توسط شرکت «بن ریل» ساخته و در مسیر تهران - مشهد مورد بهره برداری واقع قرار گرفت.

فاش نیوز -  نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری توسط شرکت «بن ریل» ساخته و در مسیر تهران - مشهد مورد بهره برداری واقع قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، نخستین واگن و کوپه مناسب سازی شده برای جانبازان و معلولان ویلچری که توسط شرکت «بن ریل» ساخته شده است، صبح امروز با حضور تعدادی از جانبازان و مسئولان راه آهن در مسیر مشهد به تهران افتتاح و  آغاز به کار کرد.

«محمدهادی ضیایی مهر» مدیرکل راه آهن خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: این واگن شامل یک کوپه مخصوص برای استقرار دو معلول و دو همراه و یک سرویس بهداشتی بهسازی شده برای توانیابان با قابلیت استقرار و مانور صندلی چرخدار است.


ضیایی فر افزود: در ورودی این واگن مخصوص نیز برای حرکت صندلی چرخدار بزرگ نوسازی شده است.

وی اظهار داشت: بهسازی این واگن طی سه ماه با هزینه چهار میلیارد ریال انجام شده است.

برپایه همین گزارش، یک وسیله متحرک بالا بر و یک رمپ متحرک نیز برای انتقال افراد ویلچری به داخل واگن طراحی و ساخته شده است.

همچنین در این واگن مناسب سازی شده یک سرویس بهداشتی با توالت فرنگی قابل استفاده برای افراد ویچری نیز طراحی و تعبیه گردیده است.

به گفته رئیس معراجی فر، مسئول روابط عمومی راه آهن مشهد مقدس، قرار است در دیگر مسیرها نیز یک کوپه در یک واگن هرقطار برای استفاده جانبازان و معلولان ویلچر مناسب سازی شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
چیک !! این همه تعریف و به به کردنت نضف ظهری این بود؟ حال نداری کار نکن؟ ما رو باش چی فکر کردیم؟ اقلا چهارتا عکس می ذاشتی؟
همون دیگه تا لنگ ظهر می خوابی ناهارتو می خوری نمازتم سر وقت !!! می خونی استراحتتم می کنی تازه یاد سوالات و کارات می افتی!
نمی گی ما چشامون گرد شده بود و هی با اون چشای خواب آلود می گفتیم یا خدا این کیه این وقت روز ؟ بی خوابی به کلش زده ... خوب که نگاه کردم دیدم روله روله شازده خودمونه ! می دونی این روزا من چه حال و روزی دارم ؟ به هیچ کس اعتماد ندارم حتی تو !!!
بدجور رفتم تو نخ همتون ... خداییش شماها کی هستید ؟!
یه چیز بگم خواهشا بی خیال شو داداش همه پر کشیدن رفتن تو هنوز نتوتنستی ببندیش !
کی قرار ما این بود ؟ قرار نبود فقط بگیم آی آدما ، نخاعی ها . اینا هم بودن و هستن و خواهند بودند و شما چطور فراموششان کردید ...
اون وقت شما از بستن و نبستن می گی ... مگه باب شهادت بسته می شه که شما منتظر بستنش موندی ؟
بی خیال شو ببین منم بی خیال شدم ...
با تشکر از پوشش خبري
ولي از کوپه مناسب سازي شده با دو تخت مناسب ويلچري و فضاي مناسب حضور دو ويلچر بطور همزمان عکس نگذاشتيد و همچنين از رمپ پرتابل که براي ايستگاههاي بين راهي استفاده ميشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi