شناسه خبر : 60933
شنبه 10 شهريور 1397 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اقدام تحسین برانگیز خلبان هواپیما برای نجات یک جانباز

به دنبال بدحالی یک جانباز شیمیایی در پرواز مدینه - اهواز که از حج تمتع به اهواز باز می گشت، خلبان با هماهنگی مدیران هما در فرودگاه کویت فرود اضطراری کرد.

به نقل از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، پرواز ۱۵۳۱ این شرکت در مسیر مدینه ـ اهواز به دلیل وضعیت نامساعد و بدحال شدن یکی از مسافران که از جانبازان جنگ تحمیلی بود، در فرودگاه کویت فرود اضطراری داشت.

بنا بر این گزارش، با وجود فاصله پروازی اندک باقی مانده تا فرودگاه اهواز، وضعیت نامساعد این جانباز به نحوی بود که خلبان پرواز با هماهنگی شرکت علی رغم شرایط پیچیده و هزینه زای نشست اضطراری در کویت، این تصمیم را اتخاذ کرد تا خطری جان این جانباز عزیز را تهدید نکند و در نهایت با انتقال مسافر بدحال از هواپیما، ایرباس «هما» در ساعت ۱۴:۱۵ فرودگاه کویت را ترک کرد و در ساعت ۱۵:۰۵ در فرودگاه اهواز به زمین نشست.

"طاهر درودی" مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در گفتگویی در خصوص فرود اضطراری پرواز مدینه به اهواز در کویت، اظهار کرد: پرواز شماره ۱۵۳۱ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر ساعت ۷:۲۰ صبح امروز از مدینه به اهواز به دلیل نامساعد و بدحال شدن یک جانباز شیمیایی در فرودگاه کویت فرود اضطراری داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی به یک تیم پزشکی (یک پزشک و یک پرستار) به حج اعزام می شوند، بیان کرد: این جانباز شیمیایی دچار اختلال تنفسی شده و تیم پزشکی هلال احمر با خلبان هماهنگ کرده و در نتیجه به دلیل وخامت حال بیمار وضعیت اضطراری اعلام شده و هواپیما  در فرودگاه کویت به زمین نشست.

درودی عنوان کرد: بعد از فرود  هواپیما در فرودگاه کویت بلافاصله با هماهنگی هلال احمر کویت بیمار به یکی از بیمارستان های این کشور منتقل و به دلیل مشکل تنفسی، قلبی و احتمال سکته قلبی بستری می شود.

مشاور اجرایی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه حال عمومی بیمار خوب است، گفت: حال عمومی بیمار خوب است اما به دلیل مشکلات قلبی اجازه پرواز نخواهد داشت.

درودی افزود: تیم پزشکی هلال احمر سعی داشت تا همراه بیمار در کویت باشد که به دلیل نداشتن ویزا به ایران بازگشتند، همچنین پرواز حدود ۴ ساعت در کویت متوقف شد اما به دلیل بستری شدن بیمار فرودگاه کویت را به مقصد اهواز ترک کرد.

اینستاگرام
درودبرشما...
درودبر شرف خلبان متعهد و وظیفه شناس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi