شناسه خبر : 60993
دوشنبه 12 شهريور 1397 , 13:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تصمیم جدید مجلس برای سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۷

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس شورای اسلامی تصمیم جدید این کمیسیون برای سهمیه ایثارگران در کنکور ۹۷ را تشریح کرد.

حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز گذشته (یکشنبه، 11 شهریور) این کمیسیون، گفت: در این جلسه موضوع سهمیه ایثارگران در کنکور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه، با رأی اکثریت اعضای کمیسیون، سازمان سنجش موظف شد تا پایان مهر امسال با در نظر گرفتن تمامی نظرات و طرح‌ها، سهمیه و حد نصاب مناسب ایثارگران در کنکور را به کمیسیون ارائه دهد تا برای سال‌های بعد تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق تصمیم و رأی اکثریت اعضای کمیسیون، مقرر شد سهمیه ایثارگران در کنکور سال 97 مانند سال گذشته اِعمال شود و تغییر نکند.

اینستاگرام
سلام به نمایندگان ومسولان عزیز و دوستان ایثارگر تا برنامه ششم قوانین لایحه تغییر نکند به قانونهای که مصوب هست اجرا نمی شود وارد شوید دوم سهمه خوب قانونگذاری شده انتقاد نکنید که بعضی ها دخالت منفی و کار سهمیه مشکل دار مشود وحدنصاب ها منفی تر چون من پاسخ کتبی دارم که اقای ابراهیم خدایی فرمودند علت عدم قبولی ارشد حد نصاب هست که دست مجلس واز ما ساخته نیست که با کلی زحمت نمایندگان محترم حد نصاب به 70درصد رسید
سلام
اقای شورابی سهمیه از سال 67 تا 92 ( یعنی 26 سال ) 45 درصد بوده در سراسری با تراز 75 ( همه ی رشته ها 75 حتی رشته های پزشکی هم 75 ) و هیچ انتقادی از نظر تراز علمی به ان وارد نبوده است و هر ادمی که کمی سواد داشته باشد می فهمد که تاثیر ( 45 درصد سهمیه با تراز 75 ) از ( 25 درصد سهمیه با تراز 70 ) خیلی بیشتر است و لذا چند سال پیش که اومدند مقدار سهمیه را از 45 به 25 درصد تقلیل دادند و تراز 75 را کردند 70 در خصوص تراز کار خاصی نکردند و امروز نمی توانند برای ان بهانه های مختلف بیاورند و اگر امروز با سهمیه ی 25 درصد کسی با رتبه ی ایکس در رشته ای قبول میشود در ان 26 سال با سهمیه ی 45 درصد فرد با رتبه ی 2 ایکس در همان رشته پذیرفته می شده است چون تاثیر سهمیه ی ان 26 سال خیلی بیشتر از سهمیه ی فعلی بوده است.
وقتی در ان سال ها کسی به سهمیه ایثارگران انتقادی نمی کرد از لحاظ سطح علمی پذیرفته شدگان الان هم هیچ انتقادی به ان وارد نیست و انتقاد هم نیستند اصلا بهانه های بچه های لوس هستند که به خاطر سهمیه ی ایثارگران چشم هایشان پر از اشک شده و مجلس را هم کردند مجلس گریه زاری شون در حالیکه فرزندان همین ادم ها بعد از رسیدن به سن 18 سالگی عازم یک کشور خارجی می شوند جهت تحصیل در رشته های مختلف و پول هایی که به پایشان می ریزند در یک سال چند برابر پولی است که صرف تحصیل فرزندان و خود ایثارگران از اول انقلاب تا به الان شده است.
کشور را می خورند بعد هم جریان بررسی سهمیه ایثارگران راه می اندازند که ای مرم مملکت را ایثارگران خوردند و چیزی برای شما نمانده است و درحالیکه با سهمیه ی 25 درصد ایثارگران در سال 94 طبق گفته ی خود شازمان سنجش از 14000 نفری که در کنکور تجربی شرکت کردند فقط 5900 نفرشان در دانشگاه پذیرفته شدند ان هم در رشته هی مختلف و دوره های مختلف فرزندان جانبازان بالای 25 درصد اقای خدایی چیزی نخوردند و دنبال بخور بخور توی این دوره زمانه نیستند ان ها کسانی که در حال بخور بخور هستند را خودتان خوب می شناسید.
در جواب شما که گفتید انتقادی برتراز نیس

آن زمان سطح علمی و تعداد بالابود ولی از سال۹۳ که تراز رو به ۷۰ تغییر دادن به شدت شروع به افت کردن کرده به طوری که بارتبه های ۱۰۰هزاری کشوری پزشکی قبول شدن. طبق گفته خدایی در مجلس در۲۹خرداد در ۳ رشته اصلی ۲۵ درصد کامل پرمی شود.
این انصاف هست که یکی با ۸هزار کشوری پزشکی قبول نشود ولی یکی با۱۰۰هزار کشوری پزشکی بخواند. با اینکار وجه ایثارگر درجامعه خراب شده هست. جالب تر اینکه فرزند جانباز۲۰درصد با ۲۵درصد هم تفاوت قائل شدن.همه جامعه قبول دارن که فرزندان شاهد وجانبازان ۵۰به بالا باید تفاوت داشته باشند با دیگران چون سختی بیشتری کشیده اند ولی ۲۵ درصد نباید خود را درپشت شاهد و۵۰به بالا پنهان کند.
همه هم میدانین که واقعا فرقی بین۲۰درصد و ۲۵ درصد وجود ندارد.
باید سطح علمی افزایش پیدا کند و باسوادان وارد شوند .
یک کم خدا رو ببینیم و اسم ایثارگران را خراب نکنیم...
اگه بین ۲۰و۲۵فرقی نیست پس بین ۴۵و۵۰فرقی هم نیست
اندر حکایت سهمیه چه دسته گل هایی که به آب ندادند و این روزها نیز کارشناسان سازمان سنجش به پیشنهاد نمایندگان ملت مامور یافتن سازوکاری برای آن شدند .از عجایب روزگار ماست دیگر .چکار بایدکرد ؟ گاهی شکایت شاه را به شهربانی بردن رخداد دور از ذهنی نیست.حال کارشناسان محترم و بسیار معزز سازمان کریمه سنجش چه سنخیتی با خانواده بزرگ ایثار وشهادت و دغدغه های ایشان دارند و نهاد مسئول کجاست و جایگاه او کجاست ،سوالی است که در بدو ،ذهن هر کسی را مشغول می دارد.این سردرگمی و تغیرات مکرر برنامه ها و قوانین بالا دستی و دراز مدت نشان از نوعی آشفتگی در میان تصمیم گیران است.بدون تردید همه هموطنان قدردان ازخودگذشتگی سربازان وطن بوده و هستند اما گاهی در برخی موارد کسانی برای درست کردن ابرو، چشم را نیز فنا می سازند و در این چند سال اخیر شاهد فراز و فرود بسیار در سامان دادن به این مقوله بوده ایم.در روزگاری بحث بر سر این بود که همه زحمات کسانی که به نوع و به هر مقدار سهمی در این رشادت ها داشته اند صاحب قدر و مرتبت باشد و بر این مبنا امتیاز بندی دقیق و منظمی صورت پذیرد و چنانچه حضور در جبهه و جانبازی و شهادت هرکدام دارای مراتب خاص خود باشد و این امر نافی تجمیع این مراتب نباشد و مدتی بر این مدار چه خبرها و مصاحبه ها که صورت نپذیرفت.اما بعد از مدتی این هیاهو ها نیز به خاموشی گرایید .حداقل امیدواری آن روزگار این بود که افراد سابقون و درد آشنای ایثارگر دستی بالا زده بودند .اما اخیرا عده ای ناشناس و تازه وارد مدعی شده اند و خدا داند که این دفعه چه خوابی دیده اند؟ جای تعجب آنکه سازمان سنجش که ماموریت یافته این برآورد و کارشناسی را بعمل آورد قبلا بارها و از تریبون های رسمی مواضع و نظر خود را اعلام داشته و ایثارگران نیز ظاهرا بر مبنای منطق سوردل باید منتظر رحم و مروت این سازمان بنشینند.در منطق سوردل طفل برای در امان ماندن از خشم والدین به خود آنها پناه می برد.تا کی باید شاهد این انفعال باشیم خدا داند.این در حالیست که جانبازان صاحب نظر و فرهیخته و لایق بسیاری در عرصه داریم که از جمله ایشان جناب آقای جعفرزاده ایمن آبادی می باشند که واقعا خداوند به این شهید زنده قوت و قدرت احقاق حق جماعت مظلوم ایثارگر را عنایت فرماید.
در پایان آنچه که امروز به فوریت و اورژانس لازم است آن است که سیاسیون دندان حظ و بهره سیاسی را ازاین جماعت بی دفاع بکشند و دست از سر ایشان بردارند و از تصمیمات ناگهانی ویک شبه بپرهیزند و اگر قرار است تغیری بوجود آید در فرصتی معقول و مناسب با حضور حداکثری خود ایثارگران باشد تا از آنطریق همه رشادت ها و در همه سطوح و جهات با درجه بندی و طبقه بندی مناسب به صورت آکادمیک و در عین حال بدون حقه های سیاسی و با خلوص و اعتقاد به ارزشهای ایثارگری لحاظ گردد.
والا سنجش جز عدالت حرف نزده و تمام حرفا منطقی بوده.این بی منطقی هست که با رتبه ۱۰۰هزار پزشکی قبول شوند.این باعث خراب شدن ایثار و ایثارگری میشود. سنجش خودش نیز موافق عدم تغییر برای شاهد و۵۰ به بالا هست.
خواهشا یکم منطقی باشیم.
انصاف یکم....
سنجش چیزی درباره ی بالا۵۰درصد نگفته الکی شایعه سازی نکنید
بله امسال باز شاهد قبولی های نجومی خواهیم بود.متاسفم برای بی قانونی
ا
پس امسال همچنان ایثارگران ۲۵ درصد با ۱۰۰ هزار کشوری پا به عرصه پزشکی و دندانپزشکی و حقوق و مهندسی میگذارند (رفیق خودم با ۱۰۰ هزار کشوری و ۲۵ هزار منطقه دو ۶۰۰ تجربی شد)
بیست و پنج هزار منطقه دو چجوری صدهزار کشوری شده؟؟!!
باید سهمیه فرزندان جانبازان وایثارگران یکسان شود.اگر خود جانبازان شرایط متفاوت دارند،فرزندان آنها شرایط یکسان دارند
احسنت
دوستان به نظر شما چه طرحی برای سهمیه ایثارگران قابل تصویب هست ؟؟؟
طرحی که به خانواده های شهدا و جانبازان 50 درصد به بالا که جز قشر بسیار اسیب دیده جنگ به حساب میایند از تراز 70 درصد استفاده کنند
هیچ تغییری نمی کنه
باسلام
خداوکیلی باید هر کاری میکنند با ید خانواده های شهدا و جانبازان 70 درصد رو سوا از این طرح ها و نظرات جدا بدونند و خانواده این عزیزان از تراز 70 استفاده کنند از نظر همه هم هیچ اشکالی هم نداره و فکر کنم که تعداد خانواده های این عزیزان زیادهم نیستند
و کسی هم ناراضی نباشه
حق با شما هست .انشالله سهمیه با توجه به قشراسیب دیده تعیین بشه
که اکثر ا جانبازان 50 درصد به بالا با توجه به نظربنیاد و پیشنهاد هایی که نمایندگان در مجلس دادن بیشترین اسیب رو ازجنک دیده اند
امیدجان خیالت راحت الویت بندی نمی کنند
انگار هر تغییری که میخواهد انجام شود برای کنکور ۹۸ ونظام جدید است. از بحث تاثیر قطعی معدل گرفته تا تغییر در سهمیه ایثارگران .لطفا از تغییر سهمیه ایثارگران جلوگیری کنید .
سلام من فرزند جانباز 2 درصد هستم و سال 98 کنکور دارم ،از فاش نیوز و تمامی جانبازان استدعا دارم که مانع هرگونه تغییر سهمیه تا پایان برنامه ششم بشوند به ولله استرس ما خیلی خیلی بیشتر شده که قراره چه اتفاقی بیفته ،پدر من جانباز شیمایی هست و خودتون بهتر میدونید چقدر جانبازان اعصاب و روان سختی میکشند تورو خدا حمایت کنید ما کنکوری هارو حتی اگه فرزند کنکوری ندارید صبح تا شب فقط استرس اینو دارین اخرش چی میشه تورو خدا کاری کنید که سهمیه تغییر نکنه ،
در پایان برنامه ی ششم سهمیه ی 5 درصد برای همیشه حذف می شود.
اینجانب محمد دهقان نژاد فرزند جانباز 5 درصد هادی دهقان نژاد به شما جای دارد بگویم احسنت
۵درصد دایمی شده و حذف نمی شود.فقط تغییر میکنه امسال وتراز برای برخی رشته ها افزایش میابد.
احتمال ادغام باالویت شاهد وجانبازان ۵۰ به بالا هم بسیار زیاد است. البته تراز برای شاهد و جانبازان ۵۰به بالا بدون تغییر خواهد ماند درصورت ادغام.
فقط احتماله اینکه تراز افزایش یابد هست .بقیه ادغام ها چه با الویت چه بدون الویت هم تو کمیسیون وهم تومجلس ردشده
با سلام قطع به یقین سهمیه تغییر نمی کند تا اتمام برنامه ششم قدر سهمیه مصوب را بدانید جهت اطلاع سهمیه زیر 25 درصد خیلی طول کشید تا تصویب شد شکایت از ریس جمهور های قبلی از سال 70 تا کنون و .... قانون سهمیه هیج گونه مشکلی نیست مشکل حد نصاب هست تلاش کنید حد نصاب اخرین فرد را بیاورید ونگران تغییر نباشید سهمیه صاحب داره
پس کنکور 98چی میشه به ما رسید به ته رسید اقا به خدا ما هم بابامون جفت پاشو تو جنگ از دست داده خدارو خوش نمیاد برا کنکور 98 تعقییر بون اقایون مجلس اگر این کارو بکنن نفرین ما خانواده ایثارگران برا همیشه باهاشون خواهد بود
حد نصاب 70خوبه و نیازی به تغییر نداره.الان دارن میگن قراره 85بشه من نمیدونم چرا گیر دادن به سهمیه 25درصدی.از یه طرف هم میخان ادغام کنن خب فرزند من جانباز اعصاب روان واقعا شرایطش با فرزند جانباز 5 درصد فرقی نداره خودتون قضاوت کنید؟الان هم که بدون صورت سانحه 5 درصد میدن یعنی همشون بیان تو سهمیه 25درصدی همه سهمیه دار میشن که؟همون سهمیه 5 درصدی براشون خوبه و بقیه سهمیه 25درصد که خالی موند بدن بهشون. نباید با جانبازان بالای 25درصد که سختی ورنج زیادی که دارن ادغام بشن خب معلومه فرزند من نمیتونه مثل فزرند جانباز 5 درصد درس بخونه .الان دارم ناامیدی رو تو چهره فرزندم میبینم بذارید حداقل فرزندانمان زندگی خوبی داشته باشن..الان که شده حد نصاب 70 سهمیه ایثارگران یکم پر میشه.نمایندگان محترم فراکسیون ایثارگران لطفا یه فکری هم برای تاثیر قطعی معدل تویه کنکور بکنید تا فرزندان شهدا و جانباز ضرر نکنند مثل سهمیه استخدامی شرط معدل رو بردارید برای فرزندان جانباز 25درصد به بالاتر و فرزندان شهدا تا توی کنکور ضرر نکنند.ممنون
امیدواریم در مهرماه که این بحث دوباره به رای گذاشته میشود نمایندگان به تراز علمی ۷۰ درصد وجلوگیری از ادغام سهمیه ها رای قاطع بدهند .
يک سهميه ايثارگري هست که تعدادي از خانواده ايثارگران استفاده ميکنند حقشون هم هست تمام دنيا خيلي بيشتر از اين امکانات رفاهي فرهنگي تحصيلي و درماني ميدن اما به اندازه اين سازمانها وارگانها وطن اسلامي تبليغات نميکنن حالا بگذريم که بعضي از همين ايثارگران بدلايل زيادي نميتونن از پس هزينه ها بر بيان ويا اينکه به دلايل زيادي اصلا شامل نميشن وبخاطر همين حتي فرزندانشون از تحصيل باز ميمونند فقط تبليق هست از سهميه هم شده چماق تو سر ايثارگران
و هنگامی که به انان گفته شود در زمین فساد نکنید می گویند ما فقط اصلاح کننده ایم.
( منافق ها این گونه هستند / مواضب باشید )
جوانانی که سینه خود را سپر در برابر ظلم ظالم کردند انسان هایی پاک و با ایمان و... بودند طوری که ختی در جوامع خارجی مثل غرب در خلل جنگ های جهانی محترم برای ان کشور بودند . به طور کلی کسی که برای مرز و بوم جانش را به میان میاورد باید سر تا پایش را طلا گرفت اما با گذاشتن سهمیه کنکور که یک هزارم این ایثار و فداکاری نمیشود ان را رفع و رجوع کردند . حالا اگر بعضی آقایان و خانم ها و حتی نمایندگان ملت در مجلس که هر چند وقت یک بار حرف از مخالفت و تغییرات گسترده میزنند و این را هم تحمل نمیکنند و با ان مخالفت دارند یک بازنگری در فکر و اندیشه خود انجام دهند . کلاهتون رو قاضی کنید لطفا تایید شود
سلام .یه طوری میگن سهمیه حالا انگار درس‌نخونده وارد یکی از دانشگاهای برتر کشور میشی ...درسته شرایط از بقیه که سهمیه ندارن یکم بهتره ولی داخل کنکور با این سطح از سوالات و سختی تا زمانی‌واقعا اوکی درس نخونی نمیتونی ۱۰ درصد هم بزنی همش با منفیه ...فقط اسم سهمیه که هست فکر‌میکنن دیگه کسایی که با سهمیه وارد دانشگاه میشن اصلا درس‌نمیخونن ...اینم میخان افزایش بدن
:) 10:درصد سخته اره خیلی سخته،بخون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi