شناسه خبر : 61000
سه شنبه 13 شهريور 1397 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرانس‌پرس:

آمریکا پیروزی بشار اسد را پذیرفته است

فرانس‌پرس: آمریکا بلوف می‌زند اما پیروزی بشار اسد را پذیرفته است
محافل رسانه‌ای غرب می‌گویند آمریکا عملا پیروزی بشار اسد را پذیرفته است.
درحالی‌که مقامات آمریکایی بلوف حمله به سوریه را می‌زنند، وبسایت رادیوفرانسه نوشت: نیروهای سوریه خود را برای حمله به استان ادلب آماده می‌کنند.
اینک نیرو‌‌های «هیئت تحریر شام» خود را برای جنگی سخت دربرابر نیروهای دولتی سوریه و متحدانش آماده می‌کنند. علاوه بر روسیه، نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان برای پشتیبانی از بشار اسد آماده شده‌اند. در این وضعیت، سازمان ملل متحد عاجزانه از همه خواسته است که از جنگ در ادلب پرهیز کنند. ترکیه نیز که همسایه استان ادلب است برای یافتن راه‌حلی سیاسی در حال تلاش است. برخی تحلیل‌گران معتقدند که «هیئت تحریر شام» تا اندازه زیادی از ترکیه فرمانبرداری می‌کند.
جوناس پارلو - پلسنر که یک پژوهشگر آمریکایی است به خبرگزاری فرانسه گفته که هشدارهای «بی‌خاصیت» آمریکا، چندان تاثیری بر سرنوشت ادلب نخواهد داشت. به گفته او «واقعیت این است که در محل، نیروهای بشار اسد با پشتیبانی زمینی ایران و پشتیبانی هوایی روسیه پیشروی می‌کنند، درحالی‌که واشنگتن به روند در حال نزع مذاکرات ژنو دل بسته است.»
در بهار گذشته، دونالد ترامپ گفته بود که قصد دارد به محض شکست و نابودی داعش، نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند. به گفته کارشناسان آمریکایی، واشنگتن از هم‌اکنون تسلط کامل رژیم دمشق بر سوریه را پذیرفته است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi