شناسه خبر : 61007
سه شنبه 13 شهريور 1397 , 10:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تشریح کرد:

راهکارهای گشایش اقتصادی در بیانات اخیر رهبری

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن برشمردن نکات ظریف در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت، تاکید کرد: راهکار برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی به تفصیل در بیانات ایشان ارائه شده است.

فاش نیوز - جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ضمن برشمردن نکات ظریف در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت، تاکید کرد: راهکار برون‌رفت از وضعیت اقتصادی کنونی به تفصیل در بیانات ایشان ارائه شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در جریان اعلام مواضع خود در قبال تحولات هفته اخیر، با مرور بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با اعضای دولت، تعدد نکات و توصیه‌های ظریف و دقیق ایشان را فوق‌العاده توصیف و تاکید کرد: مهار تلاطم اقتصادی پیش آمده با بهره‌گیری از تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برنامه‌ریزی و مدیریت و نیز هماهنگی سه قوه با عمل به توصیه‌های کاربردی و قابل اجرای رهبری شدنی است؛ کمااینکه ایشان راه برون‌رفت از وضعیت موجود را به روشنی ترسیم کردند.

به اعتقاد جمعیت جانبازان، حمایت هوشمندانه و مشروط از دولت که در وسط میدان عملیات اجرایی است در کنار هماهنگی سه قوه، یک‌صدا شدن دولتمردان، بها دادن به بخش خصوصی و اهتمام جدی به اجرای اصل ۴۴ ، توجه به انگیزه و ظرفیت‌های جوانان و دانشجویان و نیز احترام به نظرات کارشناسان اقتصادی برای مهار نقدینگی افسار گسیخته از نکات ارزشمندی بود که شنیدن مستقیم آنها برای اقشار مختلف جامعه موجب آرامش و اعتماد هرچه بیشتر جامعه نسبت به دقت نظر راهبردی و کاربردی مقام معظم رهبری در مدیریت اجرایی کشور شد.

این جمعیت با تقدیر از پخش تلویزیونی گفتگوی صمیمانه دولت و رهبری، خاطر نشان کرد این صحنه ها نشان داد چگونه می‌توان با تکیه بر توصیه‌ها و سیاست‌های کلانی که مقام معظم رهبری تبیین می‌کنند، در مشکلات پیچیده گره‌گشایی کرد، افزود: آگاهی و اشراف رهبری از وضعیت معیشت پایین‌ترین اقشار جامعه مطابق گزارش‌های کارشناسی دستگاه‌ها و گروه‌ها و نیز اطلاع از آمارهای داخلی و گزارش‌های بین‌المللی که به شکل گسترده در این نشست به آنها استناد و در جمع هیات دولت مطرح کردند، عمق و تاثیرگذاری این بیانات و دیدگاه‌های ارزشمند را تقویت کرد تا دولت بتواند پیش از انجام عمل، دیگر سوی نتیجه عمل خود را ببیند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات رهبری ناظر بر اعتماد نکردن به اروپا و نقش بازیگری آنها در همدستی با آمریکا، توجه به این نکات را راهگشای دستگاه دیپلماسی کشور برای حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی ارزیابی و خاطرنشان کرد: نکاتی از قبیل اینکه برجام را وسیله‌ای برای احقاق حقوق ملت‌مان بدانیم و نه هدف نهایی و نیز تکیه تصمیم و برنامه‌ریزی‌های دولت به ظرفیت‌های عظیم انسانی و مادی داخلی معطوف شود، از دیگر نکات طلایی این دیدار بود.

جمعیت جانبازان در جریان ارزیابی رویدادهای پیش‌رو، قرار گرفتن در آستانه ورود به هفته دفاع مقدس و نیز ماه محرم را فرصتی برای بازخوانی درس‌ها و عبرت‌های تاریخ و نیز شگفتی‌های بزرگ انقلاب ۴۰ ساله اسلامی و مکتب امام خواند و تاکید کرد: تکرار درس‌ها و عبرت‌های گذشته برای همه نسل‌ها و در همه زمان ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است؛ کمااینکه به‌کارگیری زبان‌های مختلف به ویژه «زبان هنر» در این بازتکرار و غفلت‌زدایی از فرد، جامعه و نسل‌ها مانع نفوذ اندیشه‌های فاسد، انحرافی و سکولار در اردوگاه انقلاب خواهد بود.

به باور اعضای جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، سرالاسرار نزول بیش از ۶ هزار آیات وحی الهی و گنجینه بزرگ سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام و نقش عظیم تبیین این حقایق توسط علما و دانشمندان در طول اعصار و قرون، به دلیل ویژگی خاص انسان و جوامع انسانی در فراموش کردن حقیقت حوادث و رخ دادهای تکرار شده در جهان و جلوگیری از این فراموشی بوده است.
موضع این جمعیت در قبال تکرار تجربیات و درس‌های گذشته، پرهیز از هرگونه غفلت از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فناوری‌های نو و در عین حال استفاده از ظرفیت روشنگری‌های چهره به چهره همزمان با ایام محرم و هفته دفاع مقدس است؛ به ویژه در ایامی که شاهد هجوم تمام عیار عبری – غربی - عربی به انقلاب اسلامی هستیم.

جمعیت جانبازان جمله چند دهه گذشته فوکویاما در نشست صهیونیست‌ها برای ترسیم مولفه‌های اصلی قدرت انقلاب اسلامی ایران را مهم و راهبردی خواند و یادآور شد: فوکویاما تشبیه انقلاب ایران به پرنده‌ای که یک بالش شهادت طلبی عاشورا، بال دیگرش انتظار برای آمدن موعود و بر تن داشتن زرهی که تحت عنوان «ولایت فقیه» از آن نام برده و پرنده را محصون از اثابت هر تیری قرار می‌دهد، عمق تشخیص و نگاه کینه‌ورزانه دشمن صهیونیستی به انقلاب ایران را ترسیم می‌کند؛ کمااینکه فوکویاما پیشنهاد دریدن این زره و بریدن دو بال این پرنده را شرط سقوط و نابودی آن اعلام کرده است. بنابراین برای ملت دین‌باور ما دور از ذهن نیست که چرا شیطان بزرگ همواره طی ۴۰ سال گذشته در صدد شکار این پرنده با حمله به جایگاه ولی فقیه و عنصر تحرک‌بخش انقلابی عاشورا و شگفت‌انگیزه‌های پدیده انتظار بوده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام ، مثالهای فراوانی برای تشریح وضعیت موجود و عادی شدن تخلفات و جرایم وجود دارند. برای مثال هنگامی که پشت چراغ قرمز ایستاده ایم یک پلیس میتواند به رانندگان دستور دهد از چراغ قرمز عبور کنند لذا در اینصورت عبور از چراغ قرمز تخلف محسوب نمیشود بلکه کاملا قانونی میباشد. این موضوعات در کشورهای غربی هم وجود دارد برای مثال یک کشیش هر هفته تکه نانی را در ظرف شراب میزند و در دهان مسیحیان قرار میدهد گرچه شرب خمر در تمام ادیان توحیدی حرام و گناه کبیره است اما آن مسیحی با این مجوز با خیال راحت شرب خمر میکند.
در کشور قوانینی وجود دارد که وزارتخانه میتواند تعدادی شرکت اقماری تاسیس کند که توسط هیات مدیره مدیریت میشود لذا هرچه هیات مدیره تصمیم بگیرند صددرصد قانونی تلقی میشوند مانند تصویب حقوق نجومی که گیرنده حقوق نجومی را طبق قانون و حلال محسوب میکند.
علی ایحال هنگامیکه هر یک از مسئولان یا نماینده مجلس یا قاضی با اینگونه مباحث مواجه میگردند بعلت تصویب قانون در مجلس جمهوری اسلامی کاملا حلال و قانونی محسوب میکنند. در این شرایط وظیفه بسیار حساس شورای نگهبان است که وظیفه تطابق قوانین با قانون اساسی و شرع مقدس را بعهده دارد اما همیشه تحت انواع فشارهای سیاسی و امنیتی و غیره قرار دارد. گرچه مسئولان محترم شورای نگهبان بدون توجه به جنجالهای تبلیغاتی تحت تاثیر قرار نگرفته و وظیفه الهی را بنحو احسنت انجام داده اما برخی قوانین در وحله اول مطابق قانون اساسی و شرع مقدس تشخیص داده شدند اما هنگام بهره برداری و اجرای قانون به شکلهای مختلف مورد سوء استفاده قرار گرفتند مثال قانون تاسیس شرکتها که دستاویزی برای خارج کردن مبالغ کلان از چرخه محاسبات عمومی و نظارتهای قانونی در وزارتخانه ها تبدیل شده است.
شرکتهای آب و برق و گاز و مخابرات و غیره با درآمدهای نجومی از جیب مردم جزو شرکتهای اقماری وزارت نیرو میباشند که علاوه بر این درآمدها دارای بودجه 80 درصدی از بودجه کل کشور نیز میباشند اما مشمول محاسبات عمومی همچون وزارتخانه ها نیستند.
برای خلاصی از وضعیت دوگانه وزارتخانه ها و جلوگیری از آزادی عمل شرکتها و دور زدن قوانین مصوب مجلس لازم است کلیه شرکتها و سازمانهای اقماری وزارتخانه ها منحل شوند و تمام امور اجرایی کشور با یک قانون واحد اقدام گردند.
در این شرایط نمیتوان از رهبر معظم انقلاب توقع داشت که در تمام موضوعات ریز و مصوبات مجلس و هیات وزیران و مصوبات هیات مدیره شرکتهای اقماری ورود کند بنابراین وظیفه تشخیص صحیح و انتخاب مسئولان اصلح در اختیار مردم است تا هنگام انتخابات مانع از ورود سودجویان و مخالفان اسلام به حکومت شوند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi