شناسه خبر : 61052
شنبه 17 شهريور 1397 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رای دیوان عدالت در مورد ماموریت آمورشی، برخلاف نظر رهبری است!

چون بند ۹ آئین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانباز ۲۵% و بالاتر اعلام می دارد که مقررات حاکم بر ماموریت آموزشی جانبازان درمورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم الاجراست.

مرتضی - به نظر من کسی که باعث محرومیت فرزندان جانبازان 25% از ماموریت آموزشی شده است از سطح سواد کافی برخوردار نمی باشد. چون بند 9 آئین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و جانباز 25% و بالاتر اعلام می دارد که مقررات حاکم برماموریت آموزشی جانبازان درمورد فرزندان شاهد و جانباز نیز لازم الاجرا است.

پر واضح است منظور از حرف واو (و) بین فرزندان شاهد و جانباز، فرزندان جانبازان است، چون کلمه جانبازان در ابتدای بند آمده است و دیگر نیازی به تکرار مجدد آن نمی باشد. می دانیم که حرف عطف واو در همه زبان ها (انگلیسی،عربی،فارسی و...) نقش هم رده و موازی سازی و جلوگیری از هجو را دارد. پس منظورش فرزندان شاهد و فرزندان جانباز می باشد.

 به استناد بند ۹ مصوبه شماره ۲۶۲۷۵۶/۴۱۴۵۹ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۸هیات وزیران موضوع آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد وبالاتر ، مقررات حاکم برماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر نیز لازم الاجراست و با آئین نامه اجرایی ماده ۱۲قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، تصویب نامه شماره ۲۳۵۱۰/ت ۱۸۰۶۰ هـ مورخ ۱۰/۸/۱۳۷۸ هیأت وزیران مغایرتی ندارد که هیچ حتی بند 9 مصوبه شماره ۲۶۲۷۵۶/۴۱۴۵۹ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۸هیات وزیران اصلاحیه و تکمیل کننده آئین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان سال1374 می باشد.

 در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و افزایش سطح علمی ایثارگران و با استناد به ماده 66و67 و 90 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، فرزندان جانبازان 25% وبالاترجزء ایثارگران محسوب می شوند. درماده 44نیز بعد از کلمه جانبازان و ایثارگران، افراد تحت تکفل آنان قید شده است.

لازم به ذکر است که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران فقط به  بند (الف) ختم نمی شود که بخواهد ایثارگر را تعریف کند، بلکه در بند (ح) ـ خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود را نیز دربرمی گیرد و از همه مهمتر بند (ط) که مورد استناد اینجانب درخصوص تجدیدنظر رای صادره، ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان می باشد.

طبق بند (ط) ـ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد. و به استناد ماده 88 قانون، یعنی فرزند جانباز و آزاده متوفی می توانند به عنوان جانباز و ایثارگر تلقی گردد و رای شماره دادنامه: 1268-1267 تاریخ دادنامه: 2/5/ 1397 شامل فرزندان جانبازان متوفی نمی شود.

 با توجه به سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در امور ایثارگران در سایت امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری که با کد خبر 1009 موجود می باشد، سیاست های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد و ساماندهی امور ایثارگران به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و شهادت در کشور و تکریم و پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و ( خانواده-های آنان) و سهمی که در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند
را عنوان می دارند هیچ گاه جانبازان و ایثارگران را از خانواده آنان جدا ندانسته و خواهان افزایش شان و منزلت آنان می باشند.

این در حالی ست که رای شماره دادنامه 1267-1268 ابطال ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران، کاملا مخالف دیدگاه و نظر مقام معظم رهبری درباره خانواده ایثارگران می باشد. لذا خواهشمند است اقدامات لازم رادرخصوص عدم اکتفا به بند (الف) و تعریف ایثارگر که شامل جانباز هم می شود و مطالعه بند های (ح) و (ط) مبذول فرمایید.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام
به دیوان عدالت اداری ایثارگران شکایت کنید.
کلا ماموریت اموزشی باید برای همه کارکنان چه ایثارگر و چه غیر ایثارگر حذف شود
تا انصاف رعایت شود .
سلام
اون زمانیکه جنگ بود اگه همه افراد به نوبت میرفتن و میجنگیدن و به همه یکسان تیر و ترکش و .... میخورد، حق با شما بود. اونایی که موقع جنگ زن و بچه های صغیر خودشون رو برای امنیت مملکتشون به خدا سپوردن به جنگ رفتن با کسایی که دنبال چیزهای دیگه بودن نباید فرق داشته باشن؟ هل یستویان ؟ حال و هوای و روزگار جانبازان اعصاب و روان و خانواده هاشون، جانبازان شیمیایی انصافه؟
انصافه یکی بره جنگ و جراحت جنگ رو سی و اندی سال همراه داشته باشه و روزگار خانواده اش سیاه بشه و یکی دیگه اصلن نفهمه جانباز کیه و چی بهش گذشته؟
به حداقل هایی که تو قانون برای من و امثال من گذاشتن و اونم با هزارتا اگه اما همراه میشه و عملا نصفه و نیمه اجرا میشه نگین بی انصافی. از بی انصافان روزگار اونی هست که قانون رو بدون درنظر گرفتن رویه و مشمولین ابطال میکنه و سرمایه مملکت رو سوخت می کنه
سلام ، با تشکر از هوشیاری و دقت نظر آقای مرتضی که حقوق قانونی ایثارگران محترم را تاکید نموده است لیکن باید اذعان کنیم که در حال حاضر مسئولان کشور در تمام رده ها از بین افراد تحصیل کرده و اغلب فاقد تجربه میباشند لذا درک صحیح از تفسیر قوانین وجود ندارد.
در مذهب تشیع همیشه تاکید بر آموزش و تربیت پیروان بوده زیرا مسئولان در مذهب تشیع از انسانهای با تقوا و با کرامت فرض شدند که پیروان را عاشق و مطیع دانسته است در حالیکه امروزه گزینش مسئولان صرفا براساس مدرک تحصیلی بوده که البته در حکومت جمهوری اسلامی مسئولانی که دارای مدرک تحصیلی عالی هستند میبایست دارای تعهد دینی و التزام به ولایت فقیه باشند. از ابتدای انقلاب انتخاب مسئولان از تحصیل کردگان حوزه ها بود که بتدریج ادامه تحصیل در دانشگاه دادند و مدرک تحصیلی دانشگاه نیز اخذ نمودند اما این روند بتدریج تبدیل به مدرک تحصیلی عالی شد که تعهد نقش چندانی در گرینش و انتخاب مسئولان نداشت به همین ترتیب امروز به جایی رسیدیم که مدرک تحصیلی همراه با آیتم قوم و خویشی و حضور فامیل درجه یک نامزد مسئولیت در کشورهای غربی بعلاوه ثروت و گرایش حزبی از موضوعات مورد توجه برای انتخاب مسئول اصل قضیه قرار گرفته است که همین روند باعث رکود و انجماد و ارتجاع همچون شاهان بی کفایت قاجاریه گردیده است.
چنانچه این وضعیت ادامه یابد فقط یک راه برای پیشرفت و دسترسی به آرمانهای انقلاب باقی خواهد ماند که ابتدا تمام احزاب و جناحها منحل شوند سپس نظارت عالی سیستماتیک بر تمام قوا از بین انسانهای با تقوا و متعهد و با تجربه لازم و دارای تحصیلات عالی با قدرت فرا قوه ای بر عملکردها تمرکز یابد و کلیه وظایف مربوط به سیاستهای مالی و اعتباری اعم از بودجه ریزی و کنترل هزینه ها را بعهده بگیرد در غیر اینصورت با توجه به ریختن قبح فساد اداری و مالی و مجازاتهای فاقد تاثیر و گاهی حمایت مسئولان ارشد از مفسدان ، شاهد رشد بی سابقه مفاسد اداری و مالی در دستگاههای اجرایی و نارضایتی شدید مردم از وضعیت موجود میباشیم.
با سلام عرض خسته نباشید.با توجه با اختصاص یک مقطع تحصیلی بالاتر به جانبازان, آیا در هتگام محاسبه اعطا گروه(لیسانس هر 4 سال گروه تعلق میگیرد و فوق لیسانس هر 3 سال)محاسبه مقطع تحصیلی اعطا شده(فوق لیسانس) خواهد بود یا اینکه همان مدرک تحصیلی(لیسانس) ارائه شده.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi