شناسه خبر : 61062
شنبه 17 شهريور 1397 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با دو رکعت نماز اضافی حاجت روا شد

حاتم إبراهیم حسین از منطقه النفاخیة واقع در جنوب لبنان در روز 5 ماه می سال 1959 به دنیا آمد، او که توفیق داشت پسرش به نام علی حاتم حسین را نیز در راه خدا و در مسیر شهادت، تقدیم کند، خود نیز در تاریخ 19 می سال 2013 آسمانی شد.

حاتم ابراهیم حسین به عبادت و جهاد و صبر خود و شخصیت بی‌نظیر و پاکش معروف بود. وی از مدت‌ها پیش منتظر شهادت بود و سال‌های طولانی، آرزوی او را برای رسیدن به شهادت و نحوه خاصی که برای شهادت خود انتظار آن را می‌کشید، خسته نکرد. او به عزم و اصرار خود برای سیر این مسیر ادامه داد تا این که در سن 44 سالگی به شهادت رسید.  

وقتی ابو علی به شهادت رسید، پیکر پاکش در دست گروه‌های تروریستی و تکفیری افتاد و قبل از اینکه نیروهای مقاومت بتوانند برادر شهید خود را از عرصه درگیری‌ها در شهر القصیر سوریه خارج کنند، این تروریست های تکفیری بودند که پیکر شهید حزب الله را ربودند.

شهید حاتم إبراهیم حسین

هیئت مقاومت به منزل شهید اعزام شدند تا خبر شهادت او را به خانواده‌اش بدهند و بگویند که پیکرش نیز به اسارت گروه‌های تکفیری درآمده است. آنها تسلیت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را به خانواده شهید اعلام کرده و تأکید کردند که ایشان اهتمام خاصی به بازگشت پیکر شهید دارد و ان شا الله این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

این هیئت اما با پاسخ همسر شهید غافل‌گیر شدند: ابو علی دیگر باز نخواهد گشت. حاضران از شنیدن سخن ام علی گیج شدند و گفتند که چرا این حرف را می‌زند؟

ام علی پاسخ داد: وقتی با ابو علی ازدواج کردم، دیدم او به شدت مراقب نماز شب خود است و همیشه بعد از نماز شب دو رکعت نماز اضافی نیز می‌خواند. این موضوع توجه من را به خود جلب کرد و بارها از راز نماز اضافی که می‌خواند پرسیدم، اما او هر بار می‌خندید و پاسخ من را نمی‌داد. در طول سال‌های گذشته این دو رکعت نماز هرگز ترک نشد و من نیز هر بار که سؤال می‌کردم، می گفت که رازی است که نباید کسی از آن مطلع شود.

تصاویری از مراسم تشییع شهید حاتم إبراهیم حسین
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاتم إبراهیم حسین
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاتم إبراهیم حسین

همسر شهید ادامه داد: هنگامی که برای جهاد عزیمت می‌کرد، گفت: مدت‌ها است از من راز دو رکعت نماز را می‌پرسی. پاسخ را به تو می گویم تا شاید اندکی آرام شوی. این دو رکعت نماز برای پذیرفته شدن درخواست من است که اگر شهید شدم مانند سرور و مولایم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قبرم ناشناخته باقی بماند.

به این ترتیب بود که قبر ابو علی ناشناخته ماند. البته حضرت فاطمه زهرا (س) به فردی که در راه دفاع از دخترش حضرت زینب (س) به شهادت رسیده بود، کرامت داد و بعد از اینکه ماه‌ها پیکر پاکش به نزد خانواده بازنگشت، در پاسخ به ناراحتی خانواده این شهید، پیکر پاک این شهید به آغوش لبنان و خانواده بازگشت. جالب این بود که شهید همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به خاک سپرده شد.

تصاویری از مراسم تشییع شهید حاتم إبراهیم حسین
تصاویری از مراسم تشییع شهید حاتم إبراهیم حسین

 

اینستاگرام
حکایت زیبایی از این شهید بزرگ و خواسته اش بود جدا از خلوص ان بزرگوار به ایشان غبطه میخورم. اما ایگاش ان دو رکعت نماز جاجات نماز نیاز که با هر نیتی برای قرب الی الله و پذیرش درخواستی از یگانه بی همتا ان احد الصمد قادر و.... الله را با کلمه اضافی پوشش نمیدادید . یقین دارم که کلمه سهو فردیست که برای همه ما پیش میاید . در صورت امکان ان دو رکعت نماز حاجات را با هر کلامی بجز اضافی پوشش دهید
بریده از دشمنان و مخالفین امام حمینی (ق ره)
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi