شناسه خبر : 61103
دوشنبه 19 شهريور 1397 , 13:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش توضیح داد:

چرایی عدم تعلق فوق‌العاده شغل به همسران شهدا

چرایی عدم تعلق فوق‌العاده شغل به همسران شهدا / میزان افزایش فوق‌العاده شغل فرزندان شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی اجرا نشدن برخی بندهای قانون جامع ایثارگران برای همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش نظیر تعلق فوق‌العاده شغل برای آنها گفت: ۱۵ هزار فرزند شهید فوق‌العاده شغل دریافت می‌کنند اما همسران شهدا دریافتی از محل این قانون ندارند و علت عدم اجرایی شدن آن است که آیین‌نامه اجرایی مربوط به ما ابلاغ نشده است.

محمدرضا رزاقی- مدیرکل شاهد

درباره میزان رشد فوق‌العاده شغل خانواده شهدا و ایثارگران اظهار کرد: طبق ماده ۵۱ قانون جامع ایثارگران، احکام ۲۵ درصد فوق العاده شغل به ۲۵ هزار خانواده جانباز، آزاده و فرزند شهید با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه از اول فروردین سال ۹۵ اجرا شد و حدود ۱۱ هزار جانباز و آزاده و ۱۴ هزار فرزندان شهدا مشمول شدند و افزایش ۲۵ درصد حداقل حقوق که ۲۲۵ هزار تومان بود برای آنها اعمال شد.

 وی افزود: این فوق‌العاده شغل  سال گذشته دو میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال بود و امسال به دو میلیون و ۸۰۷ هزار و ۵۰۰ ریال رسیده است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی پیرامون چرایی عدم اجرایی شدن برخی بندهای قانون جامع ایثارگران برای همسران شهدای شاغل در آموزش و پرورش از جمله کاهش ساعت کاری آنها  و همین ماده ۵۱ و عدم تعلق فوق‌العاده شغل برای همسران شهدا گفت:  ۱۵ هزار فرزند شهید فوق‌العاده شغل را دریافت می‌کنند اما همسران شهدا دریافتی از محل این قانون ندارند و علت عدم اجرایی شدن آن است که آیین‌نامه اجرایی مربوط به ما ابلاغ نشده است.

رزاقی  آمار پیش ثبت‌نام انجام شده در مدارس شاهد را نیز اعلام کرد و گفت: پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد تا کنون در پایه ابتدایی ۶۱ هزار و ۵۶۲ دانش آموز بوده است که نسبت به سال گذشته با تعداد ۶۳ هزار و ۳۷۵ نفر منفی  ۲.۸۶درصد افت داشته است.

وی افزود: پیش ثبت نام دانش آموزان در پایه هفتم ۹۱ هزار و ۶۹۶ دانش آموز است که نسبت به سال گذشته با تعداد ۹۹ هزار و ۲۴۰ نفر منفی ۷.۶ درصد افت داشته است. در پایه دهم نیز این تعداد ۸۰ هزار و ۴۳۱ نفر است که نسبت به سال گذشته با تعداد ۸۰ هزار و ۴۹۴ دانش آموز منفی ۰.۸درصد افت داشته است.

به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در مجموع تاکنون ۲۳۳ هزار و ۶۸۹ دانش آموز پیش ثبت نام خود را امسال در مدارس شاهد انجام داده اند که این تعداد در سال گذشته ۲۴۳ هزار و ۱۰۹ دانش آموز است.

 

منبع: ایسنا
اینستاگرام
حقوق ناشی از شغل ، باید از حقوق ناشی از ایثارگری متفاوت باشد به صورت جداگانه پرداخت شود تا عدالت اجرا شود .
ایا این عدالت است که رزمنده ای با سالها حضور درجبهه در صورت نداشتن شغل دولتی از همه امتیازات محروم باشد و سپس همسران شهدا با وجود ازدواج مجدد و داشتن سرپرست از دهها امتیاز بهره مند باشند ؟!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi