شناسه خبر : 61181
شنبه 24 شهريور 1397 , 10:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با صدها درد، جواب کمیسیون منفی ست!

فرید اسکندری - درود خدا بر رزمندگان مظلوم و ایثارگرانی که از بدو پیروزی انقلاب با تمام توان و وجود خود تلاش کردند تا مردم ایران و آزادگان زیر سلطه استبداد و ظلم نباشند و با خون و شرف خود این مهم را انجام دادند. اما امروز همان ایثارگران بیشتر از تمام اقشار در حصر و انزوا به سر می برند و مظلوم ترین قشر به حساب می آیند! ما جنگیدیم و خون دادیم، در عوض کسانی که دشمن نظام و انقلاب بودند همه کاره شده اند. از خودم شروع می کنم که قطره اندکی از دریای ایثارگران هستم.

در سه عملیات کربلای 4، 5 و بیت المقدس 3 حضور داشتم و دو سال زیر باران گلوله و انواع گازهای سمی قرار داشتم. از سیزده سالگی برای حفظ آرمان های انقلاب، امام راحل و عزت ایران اسلامی به جبهه ها رفتم و جوانی ام ،اعصاب و روانم، آرامشم، پدر و مادرم، ریه و کبدم را از دست دادم، در حالی که دارم رجز می خوانم.

 به کمیسیون بدوی رفتم و از آنجا به پزشکان متخصص داخلی بیمارستان مسلمین شیراز معرفی شدم. ریه چشم و پوست که هزینه همه آنها آزاد است و البته هزینه آن فقط برای ایثارگران آزاد است مراجعه کردم. ابتدا دکتر صمیم در یک لحظه بدون معاینه و حرف زدن، مرا به تست ریه مرفی کرد و پس از پانزده روز که جوابش را بردم، ایشان جواب را بدون وقفه در پاکت گذاشت و تنها حرفی که به من زد این بود" از بوی سیگار، عطر و  ادکلن دوری کن"!

 و سپس پزشک، متخصص چشم با تندی و بدون اینکه از من سوالی بپرسد یه معاینه سطحی و رفع تکلیف پرداخت و با تندی و عجله نامه را در پاکت گذاشت و به دستم داد. پزشک متخصص پوست هم با تمسخر یک سوال پرسید و نامه را در پاکت گذاشت و من نیز برای سومین بار نامه ها را به کمیسیون بدوی بردم. خدا شاهداست که مبلغ یک میلیون خرج کردم و این سه دکتر متخصص، روی هم رفته سه دقیقه مرا معاینه نکردند، در حالی که این سه پزشک پزشک متخصص و معتمد کمیسیون هستند.

 بالاخره جواب های واهی و پوچ این پزشکان را به کمیسیون بردم و آنجا یک سرباز سه پاکت مهر و موم شده پزشکان را باز کرد و هر سه نامه را روی پرونده قبلی ام گذاشت و پیش دکتر علی خواه و دکتر مظلومی پزشکان کمیسیون بدوی و دبیر کمیسیون پزشکی برد و پس از ده دقیقه برگشت و گفت یک ماه دیگر برو بنیادِ منطقه و جواب را بگیر.

 بعد از یک ماه رفتم که گفتن جواب کمیسیون منفی است. ناراحت شدم و اعتراض کردم و از دردهایم گفتم، آن ها گفتند افراد سودجو باعث شدند حق شما ضایع شود و من که دنبال درمان دردم بودم دوباره از طریق کمیسیون بدوی به پزشکان معتمد و متخصص مسلمین معرفی شدم و این دفعه بدتر و شدیدتر از دورهای قبل مراحل را طی کردم و جواب ها را پبش دکتر مظلومی و دکتر علیخواه دبیر کمیسیون بدوی سپاه بردم. آنها گفتند از تهران پزشکان متخصص برای کمبسیون عالی می آیند و ما خبرت می کنیم. بعد از سه ماه خبرم کردند و به کمیسیون عالی رفتم . آنجا حدود 200 نفر رزمنده از چهار استان جمع شده بودیم و هشت پزشک متخصص حضور داشتند. متاسفانه این تیم پزشکی مثل افراد جذامی و برده با ما رفتار می کردند و به هیچ عنوان به حرف های ما توجه نمی کردند.

 در مدت 30 دقیقه تمام دویست نفرمان را بدون کوچک ترین معاینه، به اصطلاح ویزیت کردند و بعد از اتمام جلسه صوری به ما گفتند یک ماه دیگه بروید از بنیاد منطقه جواب بگیرید. خلاصه من بعد از یک ماه رفتم برای جواب. گفتند شش نفر از شما باید بروید تهران بیمارستان بقیه الله و کمیسیون عالی.

 روز بعد از استان فارس به تهران رفتم و در بیمارستان بقیه الله حضور یافتم. آنجا متاسفانه پزشکی مسئول بود که ررمندگان و پاسدارانی که درآنجا بودند به من گفتند ایشان همه کاره کمیسیون عالی است. بنده خواستم به بیت رهبری بروم و شکایت کمیسیون را مطرح کنم که گفتند نیازی نیست.

  عفونت هایی که با آن سالها روبرو هستم را نشان دادم و برایش شرح دادم که دکتر غزاله دستور داد پرونده بنده را بیاورند که بعد از بررسی پرونده به بنده گفت نیازی به معاینه دوباره و پزشکی نیست و پرونده شما پیش ماست و گفت بعد از بیست روز شخصا زنگ می زند و درصد را به بنیاد می دهد. ولی الان حدود 4 سال از قول دکتر غزاله می گذرد و هیچ تماسی نگرفته و خبری از ایشان نشده.

  امسال دوباره به خاطر درد ریه و سوزش چشم ها و پوستم و خفگی دوباره به کمیسیون بدوی و عالی رفتم و دوباره مراحل را با چهل نفر دیگر بدتر از دورهای قبل گذراندم. ولی متأسفانه دواندن و سر کار گذاشتن پیشگامان خون و قیام برای کمیسیون های پزشکی باب شده و در کمیسیون ها من و امثال بنده را به سخره و بازیچه می گیرند.

آیا ما مستحق چنین مکافاتی هستیم؟ چرا باید ایثارگران زیر پای مسئولان له شوند، در حالی که همه این افراد وامدار ایثارگرانند. کسی به داد ما نمی رسد. تعهد و عمل را رزمندگان و ایثارگران زیر گلوله و آتش دشمن ثابت کرده اند.

به امیدی روزی که هیج مظلومی زیر ظلم برخی مسئولان نباشد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
دکتر غ خیلی خیلی سطحی نگر وبی توجه هستند دقیقا. به ماهم دروغ گفتن. متاسفانه
چه فایده به راحتی کمسیون عالی شمیایی مارو رد کردن اخه مگه اینا جنگ رفته بودن که الان بفهمن مارو رد نکنن چنان از قانون حرف میزنن که انگا قانونی وجود داره با دنیا جنگیدیم دودستی ایران رو تقدمشون نکردیم دست مزدمونم این شده بچه هااای ما نون ندارن بخورن
مسعول محترم ایامیدونی مواد شیمیایی یعنی چیه. وقتی خمپاره وگلوله روسرت میریزن میدونی درسن ۱۷ سالگی چی میشی؟ پروندهای مارا الکی رد نکن خدا جای حق نشسته ضایع شدن حق ما ایثارگران ورزمندگان درس عبرتی میشه برای جوانان مملکت ولسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi