شناسه خبر : 61199
شنبه 24 شهريور 1397 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قوانینی که به درد ما نمی خورند!

مشکانی- 30 سال است که جانبازان زیر25 درصدها وبخصوص رزمندگان که حتی دفترچه درمانی هم ندارند ازیاد مسولین رفته اند چرا؟؟؟دلیل اینهمه بی مهری وظلم اشکارا به این دوقشر عزیز چیست؟؟؟؟ ای کاش دولت و مجلس قبل ازتصویب هرقانونی جهت رفاه قشر ایثارگران اول منابع و احتمال اجرای شدن قانون را بررسی می کردند و بعد مجلس قانون راتصویب می کرد و به دولت ابلاغ می کرد! با گذشت 30 سال از اتمام جنگ، قوانینی تصویب و ابلاع می شود که اکثریت بچه های جنگ، اعم از جانبازان و آزادگان هیچ سودی ازاین گونه قوانین نخواهند برد.

  برای مثال فوق العاده ایثار شامل این قشرنمی شود، چون اکثریت بازنشسته، فوت و یا شهید شده اند. قانون بازگشت به کارمجدد، فقط شامل عده ای قلیل می شود. سازمان و دوایر دولتی به بهانه خصوصی شدن یا به علت داشتن نیروی مازاد، تن به اجرای این قانون نمی دهند! قانون اشتغال فرزندجانباز به جای پدر را هیچ سازمانی عمل نمی کند. بانک ها هیچ کدام از قوانین را قبول ندارند. به هرحال جهت تصویب هرقانونی وقت و هزینه مصرف می شود ولی نتیجه ندارد!

غیورمردان و متعهدانی که دسترسی به رهبری معظم و مقامات درجه اول نظام را دارند، اطلاع رسانی بکنند که بیش از 70درصد قوانین قشر ایثارگران اصلا اجرا نمی شود و فقط در بوق وکرنا می کنند تا با آبروی این قشربازی کنند.

  بارها این جملات را شنیده ایم که شما دیگه مشکلی ندارید. ازدانشگاه و وام و حقوق و کار برای فرزندانتان تا سهمیه و امتیازات دیگر به شما می دهند! اما طی این سال ها همه این قوانین تبلیغاتی و در حد فقط شعار بوده! آیا داشتن یک آپارتمان درحد50 متر آن هم بدون آسانسور، درطبقه چهارم و یک ماشین مدل پایین که با کلی کار وتلاش وگرفتن انواع وام ازصندوق ها و بانک ها خریداری شده را می شود به حساب امتیازات ایثارگری و جانبازی گذاشت؟

چرانباید درنظام اسلامی برای خیلی ازبچه های جبهه و جنگ هیچ امکاناتی درنظرگرفته نشود؟ حداقلِ یک زندگی معمولی حق ما نیست؟!

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام اقای مشکانی شاید با تبدیل بنیاد به وزارتخانه بتوان جلوی این همه تخلفات گسترده را گرفت
سلام عزیز هر ارگان دیگیری هم که بیاید ازما گذشتتند یعنی مارا تاریخ گذشته اعلام کردند .اگراینچنین نبود ونیست چرابالای30سال استکه باحلوا حلوا گفتن مارا بدودخودمان چرخاندن ..فقط.خداازشون نگذره
بسياري از جانبازان کارمند دولت نيستند . بازنسشته هم نيستند . اين همه قوانين به چه درد اين قشر ميخورد ....

چرا جانبازي که مثلا 50 الي 60 ماه تخريب چي بوده و 20 درصد هم جانبازي دارد از تمام قوانين بنياد بي بهره باشد چون کارمند و حقوق بگير دولت نبوده حتي از حداقل حقوق هم بهره مند نباشد ....

اين قوانين صد من يک غاز به چه درد ما مي خورد ....اگر راست ميگوئيد مثل ازاده ها به جانبازان هم بابت يک ماه جبهه يک درصد بدهند ...

بخدا دروغ مي گويند عمرمان گذشت خودمان هيچ .... بيچاره ها خانواده يمان زجر دنيا را کشيدند و هنوز مي کشند ... همه عقده اي شدند

الکي براي چي شعار بديم در خانواده هاي ما يک فرد سالم نيست هر کدام به طريقي گرفتار شده اند ... دريغ از کوچکترين نگاه و رسيدگي ...
سلام ، مجلس قانون را هنگامی تصویب و ابلاغ میکند که محل تامین اعتبار مشخص شود سپس بودجه بصورت سالیانه تخصیص میدهند. پس از تصویب و ابلاغ و تخصیص بودجه لازم برای اجرای مصوبات آنگاه آیین نامه اجرای قانون را بنیاد محول میکنند لذا آنجا که آیین نامه اجرایی تبیین میگردد شیطنت ها شروع میشوند. بنیاد آمار تک تک ایثارگران را بهتر از خودمان میداند و بر اساس آمار طوری برنامه ریزی میکنند که تسهیلات به افراد خاص تعلق گیرد.
بودجه کلانی بصورت تک پرداختی به برخی ایثارگران پرداخت میشود که فقط بر اساس تشخیص مسئول مربوطه انجام میشود که معمولا نور چشمی ها و برخی افراد بی بضاعت و عده ای که واقعا مشکلات حاد و فوری دارند مشمول اینگونه تک پرداختی ها میشوند.
دعا کنیم افرادی که بنام اسلام و تشیع در ارگانهای حمایتی نفوذ کردند و تیشه به ریشه اعتقادات و ایمان مردم میزنند بزودی بر کنار شوند تا انسانهای با وجدان و مومن و انقلابی جایگزین شوند. در هر حال هنگامی که فساد اداری و مالی بصورت گسترده و علنی همه گیر شده و هیچ شرم و حیایی نمانده و مبارزه با مفاسد هم فاسد شده و تمام پرسنل غیر ایثارگر بنیاد چندین مرتبه از تسهیلات و امتیازات ایثارگران استفاده کردند و در رفاه کامل و تجملات آنچنانی برخوردار هستند اما جانبازان محروم و مظلوم تا اکنون مشمول حتی یک ریال تسهیلات نشدند و با سختی و دشواریهای بسیار زیاد زندگی میکنند چاره ای نداریم بجز اینکه فقط پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم زیرا ایثارگران واقعی و مومن هیچ پناه و امیدی بجز خداوند متعال ندارند و اوست که تا اکنون از زمین خوردن ایثارگران واقعی و مومن جلوگیری کرده است.
خلاصه کافران و مشرکان و ستمگرانی که با فریب و ریاکاری پشت شرع مقدس و اسلام پنهان هستند و مدعی شدند در قرآن و اسلام ثروت اندوزی و کاخ نشینی اشکال دینی و شرعی ندارد فقط کلام مولای متقیان امام علی (ع) را همچون ذوالفقار ذکر میکنیم که فرمود:
هیچ کاخی را ندیدم مگر کوخی در کنارش ویران شده بود.
سهمیه استخدامی که برای ایثارگران رشته حقوق و غیره مصوب کرده اند 25 تا 30 درصد است .مثلا برای آزمون وکالت ، قضاوت و سردفتری 30 درصد اعلام کرده اند اما شرط رسیدن به میانگین نمره 70 درصد آخرین فرد پذیرفته شده بصورت آزاد را ملاک قرار داده و عملا 30 درصد را به 2 یا 3 درصد رسانده اند.با این تبلیغات 30 درصد سهمیه هم فارغ التحصیلان آزاد را ناامید میکنند و هم آنها را نسبت به جامعه ایثارگری بدبین.در عمل هم چیزی بجز زخم زبان نصیب مان نشده و نمی شود. آیا بهتر نبود به جای تبلیغات 30 درصد سهمیه استخدامی آنرا 3 درصد اعلام می کردند تا ما را شرمنده سهمیه آزاد نکنند و درعمل هم به طور قطع همین 3 درصد که تلاش بیشتری کرده اند موفق می شدند.پس مسئولین محترم لطفا ما را بهانه نکنید و این قدر ما را الکی انگشت نما نکنید به خدا درست نیست.
شعر غم انگیز درخصوص تصویب CFT توسط نمایندگان مجلس

تصویب شد به هلهله ما را فروختن
پنهان دسیسه کردن و پیدا فروختن
از مُرده-مَردهای سیاست بعید نیست
میراث زنده‌ی شهدا را فروختن
جان را فروختن به امان‌نامه‌ی یزید
دل در قمارخانه‌ی دنیا فروختن
تصویب شد چِرای علف‌هرزه‌های غرب
وانگاه مفت ، گندم اعلا فروختن
تصویب شد مطابق تقویم دشمنان
امروز را به وعده‌ی فردا فروختن
تصویب شد فروختن عزت وطن
بی‌دردسر چنان که مربا فروختن
هنگام رزم، ملعبه‌ی دشمنان شدن
شمشیر آهنین به مقوا فروختن
لبخند را ز چهره‌ی مردم ربودن و
آن را به نیشخند اروپا فروختن
بین دو چای، چاله‌ی برجام کندن و
بین دو چُرت، جام مطلا فروختن
اینگونه مفت، ننگ خریدن برای خود
اینگونه بی‌تعهد و امضا فروختن
آخر حراج واژه‌ی غیرت شروع شد
این راه می‌رسد به الفبا فروختن
کم نیست حرمت شرف و غیرت و وطن
آسان مباد این همه یکجا فروختن/////مشکانی رزمنده دردمند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi