شناسه خبر : 61200
شنبه 24 شهريور 1397 , 13:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بلای ابطال ماموریت آموزشی!

مرتضی - احتراما اینجانب به عنوان فرزند جانباز30% متوفی به اطلاع می رساند کسی که خواهان محرومیت فرزندان جانبازان 25%و بالاتر از ماموریت آموزشی شده است حاضر به پیشرفت تحصیلی این قشر مظلوم و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری نمی باشد. چون بند(۹)مصوبه شماره ۲۶۲۷۵۶/۴۱۴۵۹ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۸هیات وزیران موضوع آیین نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ،بیان می کند مقررات حاکم برماموریت آموزشی جانبازان در مورد فرزندان شاهد و فرزندان جانباز۲۵ درصد وبالاتر نیز لازم الاجراست.

اما اخیرا دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره1267-1268مورخ2/5/1397 ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان 25%و بالاتر را به استناد به تعریف کلمه ( ایثارگر) ابطال نموده است. این در صورتی است که در ماده 61 قانون خدمات کشوری از کلمه ایثارگران استفاده شده است نه ایثارگر! اما دیوان عدالت اداری از تعریف ایثارگر طبق بند (الف) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بهره برداری نموده که کاملا" اشتباه است و ربطی به کلمه جمع بسته شده ایثارگران،« ماده61 خدمات کشوری: یعنی اعزام کارمندان دستگاه اجرایی برای طی دوره های آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی می شود با هزینه دستگاه مربوطه ممنوع می باشد.

تبصره: ایثارگران مشمول مقررات خاص خود می باشند»، ندارد.

 همچنین استناد به ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم و 88 قانون برنامه ششم توسعه که باز هم ارتباطی با تعریف ایثارگر ندارد.

با این استنادات کاملا اشتباه حق ماموریت آموزشی را از فرزندان جانبازان 25% و بالاتر سلب نموده است.
 

 در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و افزایش سطح علمی ایثارگران و با استناد به ماده 66و67و90 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، فرزندان جانباز25% و بالاتر جزء ایثارگران محسوب می شوند. در بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389  فرزندان ایثارگران نیز مورد خطاب قرار می گیرند.

 لازم به ذکر است که قانون جامع ایثارگران فقط به بند (الف) ختم نمی شود که بخواهد ایثارگر را تعریف کند بلکه در بند( ح) ـ خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود، را نیز دربرمی گیرد. و از همه مهمتر بند (ط) که مورد استناد اینجانب به عنوان فرزند جانباز30%متوفی در خصوص احقاق حق و تجدیدنظر رای صادره دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال ماموریت آموزشی فرزندان جانبازان می باشد.

طبق بند( ط) ـ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد. و با استناد به ماده 88 یعنی فرزند جانباز و آزاده متوفی می تواند به عنوان جانباز و ایثارگر تلقی گردد و رای دیوان عدالت شامل فرزندان جانبازان متوفی نخواهد شد.

 با توجه به سیاست های کلی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری در امور ایثارگران به منظور ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و جهاد در کشور و تکریم و پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و ( خانواده های آنان) و سهمی که در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند، هیچ گاه جانبازان و ایثارگران را از خانواده آنان جدا ندانسته و خواهان افزایش شان و منزلت آنان درهمه ی زمینه ها می باشند. و این در حالیست که رای دیوان عدالت مبنی بر ابطال ماموریت آموزشی فرزندان ایثارگران، کاملا مخالف دیدگاه و در تضاد با نظر مقام معظم رهبری درباره خانواده ایثارگران می باشد.

لذا خواهشمنداست اقدامات لازم رادرخصوص تغییرو تعریف دقیق ترکلمه ایثارگران دربند(الف) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و ماده 61 قانون خدمات کشوری  ذیل تبصره مربوطه به ایثارگران مبذول فرموده و بند (ط) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را بدین شکل که درصورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط (شامل: ماموریت آموزشی، اعمال مدرک تحصیلی و ...) به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد، اصلاح، کامل تر وصریح تر نمایید.

باتشکر و سپاس فراوان

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اگر با ماموریت اموزشی ایثارگری قبل از تاریخ مرداد 97 در مقطع دکتری با مدت معیینی موافقت شده است ، عادلانه این است که حداکثر 4 سال در همان مقطع اجازه ماموریت اموزشی صادر شود. ولی تمدید بیش از ان باید ممنوع باشد .

متاسفانه برخی از این قانون های رنگارنگ سوء استفاده های زیادی کردند و نیمی از 30 خدمت خود را در ماموریت و نیمی دیگر هم مشغول استفاده از سایر امتیازات بوده اند !
چون قانون ایثارگران درست نوشته نشده و حالا کمترین اصلاحی به دلیل درست اجرا نشدن ،موجب رنجش می شود .
با سلام. متن بسیار عالی که آقای مرتضی با عنوان بلای ابطال ماموریت آموزشی ارائه دادند بیانگر وضعیت من نیز می باشد. اینجانب فرزند جانباز متوفی 25% با تکیه به این قانون قصد ادامه احصیل داشتم. خواهشمندم بزرگواران پیگیری نمایند چون در جامعه کنونی کسی به حمایت ما برنمیخیزد و تنها ما مانده ایم و یک دنیا حسرت و غم بی پدری و کلی قضاوتهای خصمانه و قوانین مبهم و سست
پس نمایندگان ایثارگر مجلس چه کار می کنند؟ هرچه زودتر طرح بدهند و قانون بگذرانند و موضوع را حل کنند.
آقای شهیدی پس چه کار می کنی؟ اگر نمی تونی تسهیلاتی برای ایثارگران فراهم کنی لااقل از اندک تسهیلاتی که قانون و مدیران قبلی بنیاد فراهم کرده اند مراقبت و حفاظت کن و نگذار از بین برود. و سریعا از طریق دولت لایحه بده و حقوق ایثارگران را با تصویب قانون برگردان.
فردا از بنیاد میری و ایثارگران باید تبعات ندانم کاری و ناتوانی شما را تحمل و به شما لعن و نفرین کنند . نگذار این اتفاق بیفت.
منم امسال پایان نامه دکتری دارم. فرزند جانباز 50 درصد هستم. به امید ماموریت به تحصیل بودم که برام تمدید کنند. که این قانون مسخره اومد. ماموریت رو ممنوع کرد. حالا موندم چیکار کنم. کسی راهکاری ندارم. چون رساله من عملی و باید در ازمایشگاه انجام بشه
منم امسال با شرایط سخت محل کارم شب وروز درس خوندم که رشته موردعلاقم درس بخونم چندروز قبل ثبت نام یهو گفتن ماموریت تحصیلی لغو شد فقط کاش یه لحظه حال وروز ماهارو درک میکردید شما که میخوایتین لغو‌کنید چرا یکسال قبل نگفتین که بیخودی وقتمونو تلف نکنیم الان محل کارم اصلا رضایت به ادامه تحصیلم نداده هی منت این مدیر و اون مقام‌و میکشم که بتونم درس بخونم ظاهرا بی فایدس جز کوچیک کردن خودم هیچی نشد....
جالب است که چنین مصوبه ای هم داریم ولی کسی بهش توجه نمی کنه:
عمیم تسهیلات طرح شاهد به فرزندان آزادگان
مصوب جلسه 498 مورخ 28/3/1381 شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 498 مورخ 28/3/81، به پیشنهاد ستاد رسیدگی به
امور آزادگان (نامه شماره 12947/2/س‎آ مورخ 26/8/80) اصلاح تبصره مادة 2 اساسنامه
طرح شاهد (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) را به این شرح تصویب کرد:
تبصره:
فرزندان آزادگان جنگ تحمیلی و جانبازانی که متحمل ضایعاتی بیش از 50% شده‎اند در
حکم فرزندان شاهد محسوب گردیده و از مزایای ایشان بهره‎مند خواهند شد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi