شناسه خبر : 61231
دوشنبه 26 شهريور 1397 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سریال جدید تلویزیون مهندسی رزمی دفاع‌مقدس را به تصویر می‌کشد

«بچه‌های گروهان بلال» دفاع‌مقدس را از دریچه مهندسی رزمی روایت می‌کند و در روزهای یادآوری بزرگمردی‌های جنگ تحمیلی روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

سریال جدید تلویزیون مهندسی رزمی دفاع‌مقدس را به تصویر می‌کشد+عکس

فیلمنامه سریال «بچه‌های گروهان بلال» بر مبنای خاطرات و طرحی از عبدالرحمن شلیلیان توسط داوود امیریان نویسنده رمان‌ها و فیلمنامه‌های دفاع مقدس به تهیه کنندگی عزیز علیزاده تولید شده است. گروهان بلال نام گروهان مهندسی رزمی است که نیروهای آن را جوانانی تشکیل می‌دهند که همگی راننده لودر و بلدوزر هستند. رحیم جوان جانبازی است که فرماندهی این گروهان را به ناچار و به سودای رفتن دوباره به خط مقدم جبهه پذیرفته است.

وحید رهبانی نقش اصلی این سریال است که قصه پیرامون او می‌چرخد. همچنین محمد حاتمی، مهرداد ضیایی، ‌شهرام قائدی، امیررضا دلاوری، ارژنگ ‌امیر فضلی، کاوه خداشناس، ایمان صفا، علی نعمت اللهی، حسین توشه از بازیگران اصلی این سریال هستند.

«بچه‌های گروهان بلال» به کارگردانی عبدالرحمن شلیلیان و نویسندگی حسین حکمت جو و تهیه‌کنندگی عزیز علیزاده در 10 قسمت ویژه ایام هفته دفاع مقدس از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی با اشاره به روایت جدیدی از دفاع‌مقدس، تصریح کرد: ما در جبهه و جنگ تعدادی نوجوان داشتیم که داوطلبانه عازم جبهه می‌شدند و در آنجا آموزش می‌دیدند و چون سنشان به سن قانونی نرسیده بوده، مرخص شده و به شهر خود برمی‌گشتند.

وی تأکید کرد: قصه سریال ما درباره همین نوجوانان است. «بچه‌های گروهان بلال» داستان نوجوانانی است که همگی راننده لودر و بولدوزر هستند و آموزش‌هایی در اینباره دیدند، آنها در حقیقت مهندسی رزمی دارند که در روزهای پایانی جنگ آخرای جنگ به جبهه می‌روند و آموزش می‌بینند و ناخواسته درگیر کارهای جنگ می‌شوند.

علیزاده درباره محتوای این سریال، گفت: فکر نمی‌کنم تا به حال در این حوزه سریال ساخته شده باشد و از همین حیث برای مخاطبان جذابیت خاصی دارد. اینها همان سنگرسازان بیستون‌گر هستند که کارهایشان به عهده جهاد سازندگی بود و در جبهه و خاکریزها فعالیت کرده و معبرهایی برای تامین جانی رزمندگان ایجاد می‌کردند.

وی ادامه داد: «بچه‌های گروهان بلال» اولین سریالی است که به مهندسی رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد و ما تمام تلاشمان را به کار بستیم تا این سریال مورد رضایت مخاطبان واقع شود.

این تهیه کننده درباره حضور بازیگران نوجوان در این سریال نیز بیان داشت: بازیگران نوجوان ما 25 نفر هستند و همه به یک اندازه در سریال به ایفای نقش می‌پردازند. بهنام داوری، امیرحسین ابراهیمی، عبدی سالار قوامی، پیمان نوری، حسین عبدالمنافی، آرمان نژادعلیرضایی، رضا خلجی، محمدرضا نیکخواه، محمد کرمی، سورنا بایراملو، محمد بهاران صفت، بینامین صیادی، داریوش مهربان، علیرضا زیوری از جمله این بازیگران هستند. البته برخی از این تعداد تا به حال کار کردند و برخی هم اولین کارشان را با این سریال تجربه می‌کنند.

گفتنی است، لوکیشن اصلی این سریال شهرک سینمایی دفاع مقدس بود و سریال به مدت چهار ماه در آنجا مقابل دوربین رفت.

تصاویری از فیلم «بچه‌های بلال» را در زیر ببینید:

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi