شناسه خبر : 61235
دوشنبه 26 شهريور 1397 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کسری خدمت ۲ تا ۱۹ ماهه برای مشمولان مدرک کارشناسی ارشد

کسری خدمت ۲ تا ۱۹ ماهه برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر/مراجعه روزانه ۲۵۰۰ نفر برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جزییات کسری خدمت مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر گفت: هر یک از این مشمولان می‌توانند، بین ۲ تا ۱۹ ماه کسری خدمت دریافت کنند، محدودیتی هم برای انتخاب پروژه وجود ندارد، اما موضوعی که انتخاب می‌کنند باید متناسب با رشته و تخصص‌شان باشد.

کسری خدمت ۲ تا ۱۹ ماهه برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر/مراجعه روزانه ۲۵۰۰ نفر برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران

سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات کسری خدمت مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر گفت: پروژه کسری خدمت تا اوایل سال جاری به صورت متمرکز در ستاد کل و بنیاد علمی نخبگان انجام می‌شد و مراجعه افراد برای این منظور مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای استفاده بهتر از خدمت این افراد پروژه کسری خدمت این دسته از مشمولان از حالت متمرکز خارج شد، گفت: در حال حاضر مسئولیت کار به ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع محول شد و ستاد کل نیز امور اجرایی پروژه‌هایی در خصوص روش‌های عالی دفاع ملی را قبول و اجرا می‌کند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به افراد واجد شرایط تصریح کرد: افراد واجد شرایط شامل کسانی است که یا دانشجوی کارشناسی ارشد هستند یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، این افراد در طول یک سالی که قبل از اعزام به خدمت فرصت دارند باید برای دریافت این نوع از کسری خدمت اقدام کنند، چراکه پروژه تحقیقاتی در حین خدمت ارائه نمی‌شود.

سردار کمالی ادامه داد: این افراد می‌توانند به یکی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مانند جهاد خودکفایی ارتش، دانشگاه امام حسین(ع) سپاه، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و ... مراجعه و پروژه‌های تحقیقاتی خود را انتخاب کرده و مسیر اجرا و دریافت کسری خدمت هم از سوی هریک از نیروهای مسلح انجام خواهد شد. روشهای دریافت پروژه نیز در همه نیروهای مسلح نزدیک بهم است، اما مسئولیت تشکیل کمیسیون و بررسی پرونده‌ها در هر یک از نیروهای مسلح به طور مستقل انجام می‌شود.

وی به مدت زمان کسری خدمت فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر اشاره کرد و گفت: هر یک از این مشمولان می‌توانند؛ بین ۲ تا ۱۹ ماه کسری خدمت دریافت کنند. محدودیتی هم برای انتخاب پروژه وجود ندارد، اما موضوعی که انتخاب می‌کنند، باید متناسب با رشته و تخصص‌شان باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره کسری خدمت فرزندان ایثارگران که چندی قبل اعلام شده بود، گفت: کسری خدمت فرزندان ایثارگران شامل افرادی می‌شود که در حال حاضر شاغل هستند و اعزام به خدمت شده‌اند. به یگان‌ها نیز دستور داده شده که رسیدگی به پرونده افرادی که تقاضای کسری خدمت می‌کنند و در اواخر خدمت هستند را در اولویت قرار دهند.

سردار کمالی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۲ هزار الی ۲۵۰۰ مراجعه کننده برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران وجود دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل اینکه طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران نبود این افراد به خدمت اعزام شده‌اند و از همین‌رو با یک حجم سنگین از پرونده‌ها روبرو هستیم، اما در آینده قطعا هر کسی در زمان اعزام مراجعه کند، همان موقع هم به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود و تعداد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: کسری خدمت فرزندان ایثارگران شامل بیش از ۹۸ درصد از افرادی که مراجعه کرده‌اند، می‌شود اما ممکن است در خصوص زمان ایثارگری تفاوت‌هایی وجود داشته باشد به طور مثال فرد مدعی شود که ۲۰ ماه ایثارگری داشته، اما پس از بررسی مشخص شود؛ ۱۵ ماه سابقه ایثارگری داشته است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح کسری خدمت ایثارگران شامل فرزندان ۵ گروه ایثاگر می‌شود، تصریح کرد: این طرح شامل فرزندان همه ایثارگران بسیج، کارکنان رسمی نیروهای مسلح، سربازان، کارکنان دولت می‌شود که در زمان جنگ در مناطق جنگی حضور داشتند و عشایر که در آن زمان در جبهه همکاری داشتند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi