شناسه خبر : 61253
یکشنبه 20 آبان 1397 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

غیرتی از جنس دهه هفتاد

در روزگاری که بسیاری از جوانان دچار بحران هویت هستند و دغدغه روزانه آنها گرفتن عکس سلفی است همچنان هستند جوانانی که برای ‌دفاع ازانقلاب و آرمان های آن از جان می گذرند و سریع از شکاف میان نسل های پس از دهه 60 به ولی فقیه زمان لبیک می گویند، کیلومترها آنطرفتر از پایتخت، در کشورهای سوریه و عراق جوانان دهه 70 در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت می رسند تا مانند پدرانشان که در هشت سال دفاع مقدس از اسلام و ناموس شان دفاع کردند، اینبار آنها باشند که در جبهه حق علیه باطل برای دفاع از ناموس سید الشهدا(ع)  جایی دور از خانه  خود با دشمنان اسلام بالاخص تکفیری ها اتمام حجت کنند. چه بسیار دهه هفتادی که در عرصه شهادت قامت راست کردند، جوانانی که شهادت را زیباتر از هرچیزی می بینند. دهه هفتادی ها نسل سوم انقلاب اند که رشادت های جوانان جبهه های حق علیه باطل را ندیدند اما خود دست به کار بزرگی زدند، زمانی که سیاهی پرچم داعش در شهرهای سوریه و عراق قدعلم کرد این جوانان هفتادی بودند که احساس کردند زمان کارزار است و برای مقابله با پیشروی تکفیری ها قدم به پیش گذاشتند تا به نوای "کیست مرا یاری کند" سید شهدا (ع) لبیک گویند، این در حالی است که بسیاری از این شهدا را کمتر کسی می شناسد. در ادامه با زندگینامه چند تن از شهدای دهه هفتادی بیشتر آشنا می شوید:

دهه هفتادی هایی از جنس دفاع مقدس

شهید محسن حججی

محسن حججی در سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد و از جمله رزمندگان دلاور مدافع حرم بود که در خاک سوریه به شهادت رسید. او از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد و پس از دو روز به‌دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به شهادت رسید. داعش چندی پس از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت، اعلام کرد که وی را به قتل رسانده است. وی دهمین عضو از لشکر زرهی ۸ نجف اشرف است که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسیده‌اند. این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود. شهیدحججی در سال 1391 ازدواج کرد، ثمر ازدواج وی پسری به‌نام علی است. وی روز دوشنبه 16 مرداد 1396 به اسارت دشمن درآمد و در روز چهارشنبه 18 مرداد 1396 در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دهه هفتادی هایی از جنس دفاع مقدس

شهید محمدرضا دهقان‌امیری

شهید محمدرضا دهقان‌امیری ۲۶ فروردین ۱۳۷۴ در خانواده‌ای مذهبی در تهران به دنیا آمد. سن و سالش آنقدر نبود که چیز زیادی از جبهه و جنگ به یاد داشته باشد. همه دانسته‌هایش حرف‌ها و خاطراتی بود که از دیگران شنیده بود، اما پرورش و حضور در خانواده‌ای متدین و معتقد باعث شد تعصب و غیرت خاصی نسبت به اهل‌بیت و سیدالشهدا(ع) پیدا کند. نمی‌توانست ببیند خواهر و مادرش در خانه در امنیت زندگی کنند، اما حرم خواهر سیدالشهدا(ع) مورد حمله دشمنان و متجاوزان قرار بگیرد. سنش کم بود اما دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) را دفاع از ناموس خود می‌دانست و به همین خاطر راهی دیار عشاق شد و سرانجام عصر روز 21 آبان ماه 94 در حالی‌که تنها 20 سال داشت به آرزویش که شهادت بود، رسید.

دهه هفتادی هایی از جنس دفاع مقدس

شهید عباس دانشگر

عباس دانشگر فرزند مؤمن، هجدهم اردیبهشت 1372 در شهرستان سمنان در خانواده‌ای متدین به دنیا آمد. وی پنجم مهر 1390 وارد دانشگاه امام حسین(ع) شد و رخت رزمندگی به تن کرد. عباس که 23 بهمن 1394 دختر عمویش را به همسری برگزیده بود، کمتر از سه ماه بعد در اول اردیبهشت سال 1395 عازم سوریه شد و به جمع مدافعان حرم پیوست. شهید عباس دانشگر ساعت سه و نیم عصر پنج‌شنبه بیستم خرداد 95 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

دهه هفتادی هایی از جنس دفاع مقدس

 سید محمد حسین میردوستی

شهید سید محمد حسین میردوستی اولین شهید مدافع حرم شهرستان مینودشت در ۱۳ تیرماه سال ۱۳۷۰ در خانواده ای ۵ نفری و در روستای دوزین از بخش کوهساران مینودشت به دنیا آمد. وی دو خواهر و یک برادر بزرگ تر از خود دارد و پدرش از پاسدارن انقلاب اسلامی و از جانبازان جنگ تحمیلی بود و ازین رو در خانواده ای معتقد و مذهبی پرورش یافت. با شدت گرفتن درگیری ها در سوریه و نسل کشی مسلمانان در سوریه و یمن دل شهید میردوستی بی قرار شد و مسرانه خانواده و پس از آن فرماندهان سپاه را برای اعزام به سوریه متقاعدکرد تا بالاخره در سال ۱۳۹۲ به جمع رزمندگان مدافع حرم ملحق شد. شهید سید محمد حسین میردوستی، بالاخره پس از دو سال حضوردر جبهه های حق علیه باطل در اولین روز آبان ماه سال ۱۳۹۴ مصادف با تاسوعای حسینی طی مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی در سوریه به شهادت رسید.

 

دهه هفتادی هایی از جنس دفاع مقدس

 شهید محمدامین کریمیان

محمدامین کریمیان سال 1373 در روستای حاجی‌کلا بهنمیر بابلسر به دنیا آمد. یک برادر و 2 خواهر دارد؛ او فرزند سوم خانواده است. محمدامین 22 سال بیشتر سن نداشت، اما پایه 10 درس حوزوی و سطح سه و ترم شش رشته فلسفه بود و به زبان انگلیسی و عربی تسلط داشت. مادر شهیدکریمیان درمورد پسرش می گوید: برخی فکر می‌کنند کسانی که برای دفاع از حرم شهید می‌شوند برای پول است اما پسرم در رفاه بزرگ شد، هیچ نیاز مالی نداشت حتی زمانی که به سوریه اعزام می‌شد هزینه بلیت هواپیما را پدرش داد. محمدامین از یک دانشگاه در آلمان بورسیه شده بود، اما همه را رها کرد و برای جهاد به سوریه رفت و در نبرد با تروریست‌های تکفیری در بهار 1395 در منطقه معراته واقع در جنوب حلب به درجه رفیع شهادت مفتخرشد.

این جوانان گام در راه نسلی نهادند که هشت سال با جان و دل از اسلام در جبهه های حق علیه باطل دفاع کردند و باره دیگر غیرت را معنی کردند، داستان دهه هفتادی های باغیرت الگوی مناسبی است برای نسل بعدی انقلاب که درس غیرت و جهاد را فرا بگیرند، دهه هفتادی های غیرتمند و دلیر نه اولین نسل با غیرت اسلام هستند و نه آخرین نسل آن،  این آب و خاک از این جوانان زیاد پرورش داده است و درآینده نیز پرورش می دهد.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi