شناسه خبر : 61257
سه شنبه 27 شهريور 1397 , 09:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاویر سولانا:

اروپا به خاطر ایران مقابل آمریکا نمی‌ایستد


مسئول اسبق سیاست خارجی اروپا تصریح کرد: اروپا چاره‌ای جز پیروی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ندارد.
در حالی که برخی محافل غربگرا به دروغ چنین القا می‌کنند که اروپا مقابل تحریم‌های آنها می‌ایستد، خاویر سولانا گفت اروپا در برابر تحریم‌های آمریکا سر خم می‌کند.
شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با عنوان «حامی توافق هسته‌ای ایران می‌گوید اتحادیه اروپا به ناچار در برابر تحریم‌های آمریکا سر خم می‌کند» نوشت: سولانا که از ترویج دهندگان قدیمی دیپلماسی با ایران است، گفت نفوذ مالی آمریکا به این معنا است که تلاش‌های اتحادیه اروپا برای دورزدن تحریم‌ها محکوم به شکست است.
سولانا در مصاحبه‌ای در مادرید و درباره موفقیت اقدامات اروپایی‌ها برای دور زدن تحریم‌ها گفت: «کاش می‌توانستم پاسخ مثبت دهم. اما قدرت وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم معاملات انجام شده به دلار به شکل موثری چنین طرح‌هایی را نابود می‌کند.
بلومبرگ نوشت: فرانسه و آلمان می‌گویند به دنبال راه‌هایی برای دور زدن مجازات‌های آمریکا هستند و «برونو لومیر» وزیر دارایی فرانسه ماه گذشته به تلاش برای «ایجاد یک ابزار مالی مستقل اروپایی یا فرانسوی- آلمانی» برای جلوگیری از مشکلات در برابر اقدامات آمریکا اشاره کرد.
سولانا افزود: وقتی توتال خارج می‌شود خودتان دیگر نقش‌آفرینان کوچک‌تر را تصور کنید.
سولانا به علت سفر به ایران در فهرست سیاه وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار دارد و به همین دلیل از سفر به آمریکا منع شده است.
براساس قوانین جدید دولت آمریکا، سولانا باید برای ورود به آمریکا درخواست روادید بدهد چرا که پیشتر چندین بار به ایران سفر کرده است.
این قانون برخلاف روند برجام و در دوره اوباما تصویب و برای اجرا امضا شد. سولانا از سال 1999 تا 2009 مسئولیت سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پیش از آن از سال 1994 دبیرکل ناتو بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi