شناسه خبر : 61282
شنبه 31 شهريور 1397 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساتا متولی امور ایثارگران است

جانباز۲۰درصد  از کار افتاده کلی وحالت اشتغال یکی ازکارخانه ها می باشم
سال ۸۹ باابلاغ قانون معافیت فرزندان جانباز؛فرزندم که حدود۱۴ماه خدمت کرده بود مشمول این قانون شد و باکسرخدمت ؛پایان خدمت گرفت. اکنون فرزند دیگرم یک ترم به آخر دانشگاه دارد  و متولد۷۴ استآباابلاغ قانون جامع ایثارگران وبرنامه ششم توسعه درسال ۹۶ آیاکسرخدمت به فرزند دوم راشامل می شود؟


- فرزند دوم از مازاد سابقه جبهه و درصد شما که در محاسبه معافیت فرزند قبلی استفاده نشده است می تواند به عنوان کسر خدمت استفاده کند .

***

بنده 18 ماه از خدمت سربازی را درجبهه بودم ایا فرزندم در کنکور از سهمیه 5%برخودار می شود؟

-  برای بهره مندی از سهمیه 5 درصد کنکور داوطلبانه بودن حداقل شش ماه جبهه ضروری است .

 

***

می خواستم بدانم قضیه خرید سربازی برای ایثارگران چیست؟؟
باید غیبت داشته باشن؟؟ من الان لیسانس دارم پدرم هم نزدیک به ٢٦ماه تو جبهه بوده است


-  خرید سربازی برای ایثارگران منتفی شده است و در صورت داشتن شرایط به صورت عادی و مانند سایرین می توانند اقدام کنند.  آخرین تصمیم برای کسر خدمت به ازای هر درصد و هر ماه جبهه ، 12 روز کسر خدمت تعلق می گیرد.

***

 من جانباز45%وآزاده هستم مدت شش سال و سه ماه در اسارت بودن وتوانایی مراقبت ازخودشونوندارن چون ازنظر اعصاب وروان کاملاناتوانن اما درصد اعصاب وراونشون دوازده درصد تعین شده وتابه حال جز سه میلیون تومن وام مسکن هیچ گونه مزایایی دریافت نکردن لطفا راهنمایی کنین برای افزایش درصد اعصاب وراون ایشون که حتی توانایی ازدواج وتشکیل خانواده هم ندارن چکارباید بکنیم یکبارهم به کمسیون بردمش ولی همین درصد فعلی تمدیدشد وایا حقی ازایشون مثل مسکن وزمین و...پایمال شده یانه وحرف بنیاد صحیح هستش که چهل وپنج درصد خانه وزمین تعلق نمیگیره،پیشاپیش ازپاسخگویتون سپاسگذارم

-  با تشدید ضایعه حسب تشخیص پزشک متخصص می توانید تقاضای تجدید نظر در درصد کمیسیون را داشته باشید و منع قانونی برای آن وجود ندارد لکن تشخیص نهایی با کمیسون پزشکی بنیاد است . اگر تسهیلاتی که اعلام کرده اید به ایشان واگذار نشده باشد در صورت ارائه این تسهیلات و حسب اولویت به ایشان هم تعلق می گیرد و اگر متصدی بنیاد این پاسخ را داده است ، این پاسخ مبنای قانونی ندارد .

 

***

 همسرم 24 ماه مدت سربازی خود را در جبهه های غرب کشور و در ارتش در سال61تا63 گذرانده است اکنون نه شغلی دارد نه درآمدی و نه اندوخته ای سه فرزند دانشجو و تحصیل کرده دارم که بیکارند آیا امور ایثارگران قانونی برای حمایت از ما دارد؟لطفا راهنمایی فرمایید.

-  در قانون برنامه ششم توسعه تسهیلاتی در زمینه های مختلف برای رزمندگان پیش بینی و به تصویب رسیده است لکن در همین قانون متولی امور رزمندگان سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که زیر نظر وزارت دفاع است  تعیین شده است ولی این وزرات و مسئولان آن هیچ اقدام مثبتی در این زمینه که اعلام شده باشد نداشته اند .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi