شناسه خبر : 61316
چهارشنبه 04 مهر 1397 , 14:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در نشست خبری نمایندگان مجلس تبیین شد:

نحوه اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان

فرید موسوی، قاضی زاده هاشمی و خانم سعیدی مبارکه به عنوان نمایندگان جوانان مجلس شورای اسلامی و طراح قانون منع به کارگیری بازنشستگان، چگونگی اجرای این قانون را تشریح شد.

فاش نیوز -  نشست خبری نحوه اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان با حضور اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در بهارستان برگزرا شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، در این نشست که سید فرید موسوی، قاضی زاده هاشمی و خانم سعیدی مبارکه به عنوان نمایندگان جوانان مجلس شورای اسلامی و طراح قانون منع به کارگیری بازنشستگان حضور داشتند، نحوه و چگونگی اجرای قانون در گفت و گو با خبرنگاران تشریح شد.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانونی شفاف و بدون آیین نامه برای اجرا است، آخرین مهلت برای اجرای آن را 24 آبان ماه سالجاری عنوان کرد.

Image result for ‫قاضی زاده هاشمی  مجلس‬‎

وی با بیان استثنائات موجود در قانون بازنشستگان خاطر نشان کرد: خارج از این استثنائات عدم اجرای قانون، تخلف محسوب می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: بر اساس یکی از استثنائات قانون منع بکارگیری بازنشستگان، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان دارای 3 سال سابقه و فرزندان شهدا مستثنی هستند و ایثارگرانی که دارای این شرایط نیستند باید جای خود را به افراد جوان تر واگذار کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مصوبه بخش ایثارگری برنامه ششم متذکر شد: بر اساس قانون قبلی، ایثارگران (رزمندگان و جانبازان) می توانستند تا 35 سال مشغول بکار شوند و این اطلاق عمومی برای ایثارگران بود، اما در مصوبه جدید حذف شده است.

Image result for ‫سید فرید موسوی  مجلس‬‎

سید فرید موسوی نماینده مردم تهران نیز یادآور شد: از لحاظ قانونی، این قانون شفاف و پیشرفته است و افراد مورد شمول آن تا 60 روز فرصت برای کناره گیری از پست خود را دارند.

خانم سعیدی نماینده مردم مبارکه در بهارستان نیز در خصوص وضعیت ایثارگران مورد شمول قانون و امکان تخطی از آن تاکید کرد: روند اخذ درصد و افزایش آن بسیار سخت و پیچیده است و طی دوران نمایندگی بسیاری از مراجعه کنندگان به ما از این روند اظهار نارضایتی داشته اند.

Related image

وی ادامه داد: با وجود این روند، بعید می دانم که مسئولانی که مورد شمول آن هستند، بتوانند از طریق بنیاد، درصد خود را افزایش بدهند.

خانم تاج الدین نماینده مردم اصفهان که خود فرزند شهید است نیز در خصوص اجرای آن اظهار داشت: با روند پیچیده ای که برای بررسی درصدها در بنیاد شهید وجود دارد، امکان سوء استفاده از این قانون در آینده بسیار کم است و امیدواریم با اجرای آن اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد.

Image result for ‫تاج الدین نماینده مردم اصفهان مجلس‬‎

وی در پایان ضمانت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان را نظارت دستگاه های اجرایی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور، عنوان کرد و متذکر شد: در صورت تخلف با دستگاه های ذیربط برخورد قانونی می شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
وجود هرگونه استثاء نا متعارف در قانون یعنی همان تبعیض و بی عدالتی
یعنی ترویج ویژه خواری از بیت المال
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi