شناسه خبر : 61319
شنبه 07 مهر 1397 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ما و باردیگر دفاع مقدس!

خطری که امام در وصیت نامه خود به آن اشاره نموده بودند و از مردم خواسته بودند که مبادا اجازه دهند که دشمن با رخنه در قلب و فکرشان، " عظمت و بزرگی و صداقت جوانانی را که با خلوص نیت جان برکف...

ح . یگانه - این روزها همه از جنگ اقتصادی علیه ایران سخن می گویند. جنگی که تمامیت ارضی و استقلال کشور را هدف قرار داده و با از سرگیری تحریم ها و به حداقل رساندن میزان فروش نفت درصدد است این پیام را به مردم ایران و کشورهای دیگر مخابره کند که حکومتی برخاسته از انقلاب پس از چهاردهه توانایی اداره امور کشور و ساماندهی به اوضاع اقتصادی را ندارد.

جنگ تحمیلی با بمباران برخی از مناطق کشور و با نقض قرارداد بین المللی الجزایر شروع شد و همزمان نیروهای ارتش بعثی وارد خاک ایران شدند، همچون جنگ اقتصادی که ابتدا با بمباران خبری و پوشش وسیع رسانه ای سخنان دونالد ترامپ علیه قرارداد بین المللی برجام آغاز شد و سپس نیروهای مهاجم با نفوذ در شبکه های مجازی و رسانه های گسترده ای که در اختیار داشتند، نه فقط بخش هایی از خاک کشور که همه ایران زمین را مورد حمله خود قرار دادند.

اگر در سال 59 شناسایی دشمن از نیروی خودی برای مردم امکانپذیر بود این بار اما دشمن در لباس خودی، حریم های امن را تسخیر کرده و از داخل خانه به مردم یورش برده است و دفاع را برای آنان دشوار کرده است. حمله آنچنان وسیع، همه جانبه و برنامه ریزی شده است که خیلی ها در مقابلش احساس ضعف و خستگی می کنند و باور ندارند حریف این " دشمن سراپا مسلح" شوند. خطری که سال ها پیشکسوتان انقلاب و دوران دفاع مقدس گوشزد کرده بود که اگر مردم خسته شوند و به خانه هایشان بازگردند، دشمن بر همه جا مستولی می شود.

وقتی در آخرین روز شهریور ماه 1359، ارتش صدام به بخش هایی از خاک خوزستان راه یافت، مردم کوچه و بازار با ساختن بمب های دست ساز و کوکتل مولوتف به جنگ ارتش مجهز عراق می رفتند. ارتشی که حمایت جهانی از کشورهای منطقه و اروپایی  عربی گرفته تا امریکا را با خود به همراه داشت. اما این بار که امریکا مرزهای اعتقادی و اقتصادی مردم ما را مورد تهاجم قرار داده و بجز اسراییل و عربستان سعودی، هیچ کشوری او را یاری نمی دهد. در این میان عده ای حتی شاید بدون آگاهی از اینکه در زمین دشمن بازی می کنند، در یاری و مدد لشکریان مهاجم از هم پیشی می گیرند.

برخلاف جنگ تحمیلی که نیروهای دشمن مشهود و پیدا بودند و ویرانی شهرها و غارت منابع انسانی کاملا عیان بود و مردم می توانستند دشمن را از دوست بازشناسند، اما این روزها آنچنان همه چیز در هم عجین شده که تشخیص خودی از ناخودی هم کار را بسی دشوار کرده است. گاه خودی ها به روی هم آتش می گشایند و جبهه خودی را تضعیف می کنند، در حالی که در آن سو دشمنان در حال جشن و پایکوبی هستند از اینکه بی هیچ هزینه ای نیروهای دوست یکدیگر را قلع و قمع می کنند، خشنودند و راضی.

در تاریخ کشور بزرگی چون ایران سی سال زمان طولانی نیست که مجاهدت ها و جانبازی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود. خطری که امام در وصیت نامه خود به آن اشاره نموده بودند و از مردم خواسته بودند که مبادا اجازه دهند که دشمن با رخنه در قلب و فکرشان، " عظمت و بزرگی و صداقت جوانانی را که با خلوص نیت جان برکف، مدافع اسلام و هویت و کشور بودند را فراموش کنند.

فراموش نکنیم که امروز باز هم هنگامه نبرد است. نبردی همه جانبه از سوی امریکا با کمک و همدستی عربستان و اسراییل که ملت ایران را هدف قرار داده است و آنان که در مقابل بزرگی، شجاعت و حماسه آفرینی رزم آوران هشت سال دفاع مقدس تاب مقاومت نداشتند، پس از سه دهه دوباره بازگشته اند با تسلیحاتی جدید، سلاحی که " امید و آرمان " ملت را نشانه گرفته است. این یک جنگ واقعی است. لشکرکشی و رجز خوانی آنان آشکار است.

برای تمامیت ارضی و استقلال کشور باید به همان ارزش های سال 59 بازگشت. همان نورانیتی که همه ایران را فراگرفته بود. همان کشوری که ساده زیستی مسئولانش زبانزد بود. همان زمانی که آقازاده و چوپان زاده در یک جبهه می جنگیدند و در یک سنگر بودند. همان زمانی که همه جای ایران شده بود میدان حماسه و نبرد. مدرسه، دانشگاه، خانه، کارخانه، مزرعه و اداره همه با هم در جبهه و پشت جبهه برای فداکاری و دفاع از خاک اجدادیشان از هم پیشی می گرفتند. چه آن پیرزنی که تخم مرغ های خود را به رزمندگان اهدا می کرد، چه آن جوانمردی که جان خود را در طبق اخلاص می گذاشت.

مشکل امروز ما بحران اقتصادی نیست. این مردم کمبودهای ناشی از یک جنگ نابرابر را با خوشرویی و صبوری تحمل کرده اند. این ملت همان ملتی است که هشت سال جنگ تحمیلی را با بودجه شش میلیاردی با سربلندی به پایان رساند و حماسه آفرید.

باید اختلاف نظرها را کنار گذاشت و در برابر دشمن تجاوزگری که می خواهد ایران و ایرانی را زمینگیر کند، همدل و همصدا شد و از این آب و خاک با همه توان دفاع کرد. باید بار دیگر ایران همه "یکی" شود. هر کسی با هر مذهب و نژاد و عقیده ای. همه باید "ید واحد"ی شوند در برابر دشمن مشترکی که "ایران" را نشانه گرفته است. باز باید چنان حماسه ای آفرید که مانند هشت سال دفاع مقدس، همه مردم به آن افتخار کنند و برخود ببالند که ایرانی اند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
ما اصلا مشکل اقتصادی نداریم بلکه در جنگ فرهنگی هستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi