شناسه خبر : 61330
یکشنبه 08 مهر 1397 , 13:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت:

آیندگان ما را بخاطر قوانین بدون پشتوانه ایثارگری مواخذه خواهند کرد

از مجلسی که درصد زیادی از نمایندگان آن را ایثارگران تشکیل می دهند اما قوانین و مقرراتی که تصویب می کند بر خلاف آرمان ها و خواسته های ایثارگران است، متاسف هستیم، به طور مثال در بحث سهمیه ها، اشتغال فرزندان ایثارگران و بازنشستگی موضوع همینطور است.

فاش نیوز -  نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از استفاده ابزاری از ایثارگران در وضع قوانین مرتبط با ایثارگری انتقاد کرد.  

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "یحیی کمالی پور" نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در مجلس دهم  یک اتفاقی حادث شده است و دارد زیر بنا های قانونی مرتبط با ایثارگران را مخدوش و از کار می اندازد.

وی افزود: به طور مثال در جاهایی که نامی از ایثارگران برده می شود قانون ایثارگری به صورت ابزاری عنوان شده است تا گفته شود که که ما به ایثارگران توجه کرده ایم. مثلا شما در همین بحث قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان که الان مطرح است و جانبازان بالای 50 درصد و آزادگان بالای سه سال اسارت را مستثنی کرده است توجه کنید، چیزی حدود 10 هزار نفر از  آزادگان.در حالت معمول مشمول این قانون می شوند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: از طرف دیگر جانبازان بالای 50 درصد چه کاری می توانند بکنند و ما به عنوان مجلس چه امتیازی به آنها در قانون منع بکارگیری بازنشستگان داده ایم یا اینکه کدام فرزند شهید است که در سن بازنشستگی قرار دارد و با این قانون منطبق است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم یادآور شد: بنظر من این قانون یک قانون انحراقی در حوزه ایثارگران است و از مجلسی که درصد زیادی از نمایندگان آن را ایثارگران تشکیل می دهند اما قوانین و مقرراتی که تصویب می کند بر خلاف آرمان ها و خواسته های ایثارگران است، متاسف هستیم، به طور مثال در بحث سهمیه ها، اشتغال فرزندان ایثارگران و بازنشستگی موضوع همینطور است.

کمالی پور تصریح کرد: من فکر می کنم که نمایندگان محترم مجلس باید نگاه مهربان تری نسبت به جامعه ایثارگری داشته باشند، چرا که ما هر چه داریم از این مجموعه است و اگر ما امروز نتوانیم این سندهای زنده انقلاب را پاس بداریم و حرمت آنها را درغالب قوانینی که وجود دارد نگه داریم مطمئنا آیندگان ما را مواخذه خواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: بد نیست این را هم بدانید که از همه قوانینی که تصویب شده چه در چارچوب قانون جامع ایثارگران یا غیر از آن، ما حداقل اجرا را داشته ایم و این طور نبوده است که قوانینی که برای ایثارگران تصویب می شوند کامل و یا به نحو احسن اجرایی شده باشد و باید بگویم متاسفانه شاید ما بدترین نوع اجرا را در حوزه قوانین ایثارگری تاکنون داشته ایم و من به شدت نگران این هستم و با  تصمیماتی که مجلس در خصوص ایثارگران می گیرد مخالف هستم.

سوء استفاده از ایثارگری

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعات مرتبط با سوء استفاده از شان و جایگاه جانبازی از سوی برخی مدیران تاکید کرد: البته من فکر می کنم این موضوع در حد شایعه است چون وقتی که فضا مسموم می شود در فضای مسموم هر چیزی محتمل است که اتفاق بیفتد.  البته در این خصوص ممکن است بسیاری از افراد مدعی، واجد شرایط  جانبازی نباشند و عملا هم بنیاد جانبازان این امکان برایش وجود نداشته باشد که کمیسیون تخصصی برای تعیین درصد ها بگذارد و قوانینی تصویب کند. بنظر من این امکان وجود ندارد که یک کسی که حالا درصد جانبازی نداشته باشد بتواند بعد از 40 سال جانبازی و درصد بالایی دریافت کند.

 

کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان متذکر شد: بنظر من در شرایط کنونی این موضوع کاملا منتفی است و در صورت سوء استفاده نوعی جفا به ایثارگران است. متاسفانه برخی از افراد با مطرح کردن یکسری مسائل غیر واقعی می خواهند ار آب گل آلود ماهی بگیرند چرا که هیچ مدیری در شرایطی نیست که بتواند از این موضوع سوء استفاده کند و برود جانباز بشود و نهایتا بخواهد بر سر کار قبلی خود بازگردد.

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام ، با تشکر از فاش نیوز عزیز که درد دلهای کهنه ایثارگران را بازگو میکند زیرا سالهاست از طریق همین سایت مقدس فریاد میکنیم که نمایندگان با سوء استفاده از آمارهای ایثارگران طوری برنامه ریزی و آیین نامه ها را تدوین میکنند که قوانین مصوب پس از سالها رفت و آمد در مجلس و هیات وزیران متاسفانه کارآمد نیستند و فقط به تعدادی معدود از ایثارگران برخوردار هستند.
برای مثال وام مسکن که سالیانه دهها هزار فقره پرداخت شده اما فقط ایثارگرانی توانستند از وام مسکن استفاده کنند که حداقل معادل مبلغ وام را سرمایه شخصی داشته باشند در حالیکه بسیاری از جانبازان با انواع مشکلات مالی و معیشتی و اجاره نشینی هنوز نتوانستند از وام مسکن که حق قانونی بوده طی 30 سال گذشته استفاده کنند لذا بنظر میرسد تسهیلات بنیاد برای افراد برخوردار تصویب شده در حالیکه جانبازیها و شهادتها برای حکومت جمهوری اسلامی بنام مستضعفان و پابرهنگان تشکیل و هدایت شده است.
کمال شرمساری اینجاست که عده ای سیاست مدار با استفاده از ثروتهای نجومی که از جیب همین کوخ نشینها جمع کردند یا عده ای خائن که از دشمنان ملت و نظام اسلامی تغذیه میشوند در پستهای حساس نظام اسلامی رخنه کردند و اساس و پایه انقلاب اسلامی را مبدل به حکومتی سرمایه پرست و کاخ نشین و اشرافی کردند. آیا این وضعیت حاصل خون هزاران شهید است؟ آیا آرمانهای متعالی شهیدان این بود که عده ای غربگرا و کاخ نشین و بالا شهری در صدر حکومت قرار بگیرند و شرایط را طوری پیش ببرند که برخی مردم تصور کنند دوران شاهنشاهی بهتر از حکومت اسلامی بوده است؟ آیا اهداف امام راحل (ره) از انقلاب اسلامی این بوده که عده ای در لباس روحانیت شیعه کاری کنند که سناتورهای شاهنشاهی و نوکران آمریکایی جرات نداشتند مرتکب شوند؟
هرگز چنین نیست لذا اکنون مردم هوشیار و بیدارتر از چهل سال قبل هستند و بخوبی میدانند چه کسانی در انحراف انقلاب اسلامی نقش دارند و در کوچه و بازار میگویند چه کسانی مشغول چپاول بیت المال و خیانت به آرمانهای امام راحل (ره) و شهیدان میباشند.
ما هیچی نمیخوایم فقط تو رو خدا به سهمیه دست نزنید ما باید دردمونو به کی بگیم کی هست که صدامونو بشنوه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi