شناسه خبر : 61332
دوشنبه 02 مهر 1397 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حال و هوای عاشورایی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس +فیلم

امام خمینی(ره) به عنوان پرچمدار مبارزه علیه باطل نیز انقلاب اسلامی را برآمده از مکتب عاشورا معرفی فرمودند؛ این سلوک امام راحل(ره) نیز در دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان اسلام تأثیر شگرفی گذاشت.

فاش‌نیوز- مکتب عاشورا همان مکتبی است که جریان حق و باطل را با خط سرخ شهادت از یکدیگر تفکیک کرد و در معرض همگان قرار داد؛ از این جهت قیام حسینی الگویی برای تمام آزادگان جهان در تمام زمان‌ها و مکان‌ها شد. با توجه به مجموعه قیام‌ها و حرکت‌های شیعی پس از رویداد کربلا که شامل قیامهای علویان و ... بود، در می‌یابیم محور مبارزه در همه این قیامها، مبارزه بر ضد بی عدالتی و ستم و کوشش برای تحقق اصل بنیادین عدالت است.

قیام حسینی(ع) طی قرون بعدی حتی مرزهای سیاسی و جغرافیایی را درید تا جایی که رهبران آزادی‌خواه دنیا از این قیام الگو پذیرفتند و کاخ‌های استبداد را در هم کوبیدند. گاندی، رهبر آزادی‌خواه هند از جمله این رهبران است. وی رمز پیروزی خود علیه استعمار انگلیس را در الگوگیری از قیام حسینی معرفی می‌کند و می‌گوید: «من زندگى امام حسین علیه‌السلام، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده‏ و توجه کافى به صفحات کربلا کرده‌ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود، بایستى از سرمشق امام حسین پیروى کند.»

امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه علیه باطل نیز انقلاب اسلامی را برآمده از مکتب عاشورا معرفی کرده و فرمودند: "انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است." (صحیفه امام؛ ج‏17، ص 482) این سلوک امام راحل(ره) نیز در دوران جنگ تحمیلی بر رزمندگان اسلام تأثیر شگرفی گذاشت تا جایی که وقتی از هشت سال دفاع مقدس یاد می‌شود، ناخداگاه ذهن انسان به سوی مکتب امام حسین(ع) و مکتب عاشورایی سوق داده می‌شود. این تأثیرگذاری را می‌توان در نامگذاری مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس به نام شهدای کربلا مشاهده کرد. اسامی همچون تیپ سیدالشهداء، گردان ابوالفضل، تیپ ابوالفضل یا گردان قمر بنی هاشم، گردان حبیب‌بن مظاهر، گردان حنظله، گردان زهیر، تکیه علی اکبر(ع) و ... از جمله مفاهیم عاشورایی موجود در جبهه‌های نبرد هستند. حتی مناطق آزاد شده و محورهای عملیاتی در طول سال‌های دفاع مقدس نیز اغلب نام‌هایی به خود می‌گرفتند که با فرهنگ عاشورا پیوند داشت؛ مانند محور کربلا، محور عاشورا، محور امام حسین (ع)، محور زین العابدین (نزدیک هویزه).

برپایی مجالس و دسته‌های عزاداری اباعبدالله(ع) نیز از دیگر شواهدی است که عمق نفوذ فرهنگ عاشورایی در بین رزمندگان اسلام را نشان می‌دهد. به اذعان تمام صاحبنظران مکتب عاشورا رمز پیروزی رزمندگان علیه کفر جهانی بود.

در ادامه دو فیلم از حال و هوای عاشورایی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را مشاهده می‌کنید.

 

فیلم را دریافت و مشاهده کنید

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
در زمان جنگ و سختی این رزمندگان بودند که تمام قد، با شجاعت و دلیری همه مرزهایمان را حفظ کردند و ایران عزیز را سرافراز نگه داشتند .
آیا حالا در این کهولت سن، حق همه رزمنده های وطن نیست که زخمهایشان التیام داده شود و در آرامش خیال، از حقوق و معیشت قانونی بهره مند باشند ؟
آیا حقشان نیست که بتوانند با یک وام کم بهره ، سقفی برای خانواده هایشان داشته باشند ؟
امام حسین (ع) برای عزت و کرامت امت مسلمان قیام کرد .
به زبان امروزی میشه حقوق شهروندی مردم
ولی متاسفانه مسئولین حقوق رزمندگان ایران را سالیان سال است که نادیده می گیرند ، از طرفی قانون و سند راهبردی تصویب می کنند و از طرف دیگر بودجه اش را پیش بینی نمی کنند !
برای هرکار غیر ضرور دیگر بودجه های میلیادی برای خواص تصویب می شود ، ولی برای درمان و مسکن و معیشت رزمندگان اسیب دیده وطنمان ، بودجه در نظر گرفته نمی شود ؟!
براستی دشمنان رزمندگان که سی سال است انها را ضعیف نگه داشته اند هدفشان چیست؟ و چه کسانی هستند ؟
پیشنهاد می کنم فرزندان عزیز رزمندگان دست بکار شوند و برای موضوع پایان نامه ها ، تحقیق و پژوهش کنند
تا راز مظلومیت رزمنده ها آشکار شود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi