شناسه خبر : 61336
سه شنبه 03 مهر 1397 , 11:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس: بازنشستگی جانبازان بعد از ۳۵ سال خدمت

عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از قابل اجرا شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بعد از ۳۵ سال خدمت برای جانبازان شاغل خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از قابل اجرا شدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بعد از 35 سال خدمت برای جانبازان شاغل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اجرای فانون منع بکارگیری بازنشستگان را بعد از 35 سال خدمت برای جانبازان بالای 25 درصد قابل اجرا دانست و افزود: در قانون قبلی به شرایط بازنشستگی جانبازان اشاره شده است اما به بعد از بازنشستگی اشاره ای نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهلت دو ماهه برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان متذکر شد: ما گفتیم بعد از بازتشستگی کسانی می توانند خارج از شمول این فانون باشند که بندهای 1 تا 3 در مورد شان صدق کند و ما به این موارد  کاری نداریم. چرا که قانون در مورد جانبازان گفته است تا 35 سال خدمت می توانند بازنشسته شوند اما بعد از ان کسی می تواند ادامه کار دهد که جانباز بالای 50 درصد، آزاده بالای 3 سال یا فرزند شهید باشد. بنابر این جانبازان بالای 25 درصد که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند این حالت را ادامه بدهند.

وی در خصوص وضعیت بعد از باز نشستگی جانبازان بالای 25 درصد تصریح کرد: ما به این شرایط کاری نداشتیم چرا که اگر بازنشست بشود باید اعاده به خدمت بگیرد و بر حسب آن شرایط، ایثارگری که اعاده به خدمت شده است می تواند بر سر کار برگردد اما در صورتی که پس از 35 سالگی بازنشست شد شامل قانون منع بکارگیری می شود.

عضو قراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مگر ما چقدر جانباز بالای 50 درصد داریم که این قانون برای آانها نوشته شده است تصریح کرد: ما کاری به اشخاص نداریم که برای آنها قانون بنویسیم و قانون نویسی عددی نیست بلکه در واقع قانون منع بکارگیری بازنشستگان به نوعی تقدیر و تشکر از زحماتی است که این عزیزان کشیده اند و بر مبنای این قضیه آن را مصوب کرده ایم.

 نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از همکاران ما که خودشان مشمول این قانون  و حتی فرزند شهید هستند در هنگام تصویب آن می گفتند این بند را حذف کنید.

موسوی با بیان اینکه ما بر مسائل و مشکلات ایثارگران اشراف کامل داریم تاکید کرد: تصویب این قانون در واقع

برای تقدیر و سپاس از زحماتی است که این عزیزان در طول سال ها کشیده اند  و ما مدیون آانها هستیم اما این که چند نفر باشند بحثی جدا است.

نماینده مردم تهران در خصوص این پرسش که آیا  ما فرزند شهیدی داریم که در سن بازنشستگی قرار داشته باشد یاد آور شد: ما قانون را برای امروز ننوشتیم و برای کل کشور در دوران آینده نوشته شده است. به طور مثال قانون بانکی کشور مصوب سال 1344 است اما هنوز هم استفاده می شود. اما بحر حال عزیزان ایثارگر روزی بازنشسته و به سن و سال بازنشستگی می رسند.

ایثارگران با خدا معامله کرده اند

عضو قراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع که برخی برای دور زدن قانون، درصدد سوء استفاده از درصد جانبازی هستند یادآور شد: اخیر در جامعه درباره این موضوع بحث هایی شده است.  ما هم گفته ایم که خود رسانه ها باید کمک کنند. علاوه بر آن دوستان در بنیاد شهید با حساسیت کامل دارند این بحث را پیگیری می کنند و اظهار داشته اند که به این نحوی که در جامعه منعکس شده است و اینکه افرادی صف بسته اند تا تغییر شرایط بدهند اینگونه نیست.

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: درخواست ما این است که بنیاد شهید مراقبت های خاصی در این زمیینه داشته باشد تا عده ای به اسم ایثارگر و جانباز فرصت دور زدن قانون را پیدا نکنند.

موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به بالا رفتن سن جانبازان، آیا افرادی که به کمیسیون تعیین درصد معرفی می شوند افزایش درصد پیدا خواهند کرد اظهار داشت: ما به این شرایط کاری نداریم که نحوه تعیین درصد چگونه است و این در حیطه قوانین بنیاد شهید است که آن را بررسی کنند و مختص قوانین جاری خودشان است.

این نماینده مجلس دهم در پایان تاکید کرد: ما ایثارگران را افرادی می دانیم که با خدا معامله کرده اند و اگر مشمول این قضیه می شوند به هر حال فرایند، آن، فرایندی بسیار پیچیده است که خود بنیاد هم در این خصوص مراقبت های لازم را به عمل می آورد و اتفاقا خود بنیاد شهید بسیار حساس تر از ما این موضوع را پیگیری می کند و ما از این لحاظ هیچ گونه نگرانی نداریم.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
فکر جالبی در مجلس شده :
برای اینکه برخی از ایثارگران شامل ممنوعیت نشوند ، اصلا هیچ وقت بازنشسته نشوند !
واقعا که
شما نمایندگان با این کار عزت ایثارگران را نزد مردم از بین برده اید
و مردم فکر می کنند ایثارگران تافته های جدا بافته ای هستند
در حالیکه نمی دانند این قوانین عجیب، فقط برای جند نفر مدیر ویژه خوار ایثارگر نما ، در حال نوشتن است .
رئیس واعضای محترم فاش نیوز سلام و عرض ادب نمبدانم تا کی و چه زمانی می خواهیم قانونی بنویسیم که فقط خودمان متوجه شویم چه نوشته ایم این قانون منع بکار گیری بازنشستگان آنقدر جای توضیح و تفسیر دارد که باید 100 تعومان بگیری اسن قانون را بنویسی و 100000 تومان بگیری آن را تفسیر یا توضیح دهی چرا ؟ مگر نمی شود قانون را شفاف تر نوشت مثلا" من که دنبال برگشت بکار هستم و جانباز 50 درصد و آزاده هستم آ یا این موضوع به من ارتباط دارد یا .......... ؟
با سلام برادر گرامی در صورتیکه شما به عنوان یک مدیر و یا استاندار ویا ..... منصوب شده اید پاسخ بله است
در غیر اینصورت بدون دعوت از جایی، نمیشه اعاده به خدمت شد .
آقای فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که اجرای فانون منع بکارگیری بازنشستگان را بعد از 35 سال خدمت برای جانبازان بالای 25 درصد ابلاغ می کنی به قول حافظ شما چیزی نگو ئی سنگین تر هستی چون : هزار نکته بارک تر زمو اینجاست --- نه هر کسی سر بتراشد قلندری داند
شما برو امضای خودت را از استیضاح رئیس جمهور پس بگیر شما را چه به خدمت به جانبازان و ایثارگران ، شمائی که هیچ افکار متحدی با ایثارگران ندارید و معتقدید دست ظلمی را که نمی توانیم بشکنیم باید ببوسیم.
سلام بابا دست بکشید از این کارهای ضد ایثارگری من ایثارگر نان شب ندارم اون وقت شما به ایثارگران میگوید تمام عمر سرکار باشن آیا دو نفر از این آقایان که اسم ایثارگر را روی خود دارند رنگ جبهه را ندیدن خسته شدیم از این کارهای بی مسوولین آبروی هر چه ایثارگر را بردن هرچه قانون داریم مال اون آقایان بالا بالا که به اسم ایثارگر خون ایثارگران به شیشه میگیرند اینها کارهای میکنند انسان خجالت میکشد بگوید من ایثارگر هستم
بامسولین اجرایی کشورهستم که درآن مقام قدرت نشته ایدتاکی بایدباوعده های کذب شماماملت زندگی کنیم بخدا به پیرپیغمبردخل خرج زندگی ماهمخو انی نداردیکنفرچطورمیتواند بااین تورم گرانی که حداقل هزینه هرنفرفقط نان وپنیرگوجه فرنگی‌روزانه درسه وقت ۵۰هزارتومن است درصورتی وجودهر انسان نیازبه گوشت؛ مرغ،روغن ،لبنیات، ودیگراقلام مثل سیب زمینی گردو،وغیره داردآیا بااین درآمدمیتوان خرج پنج نفر عایله رارساند آیاشماوفرزندان شمامثل مازندگی میکنند چرابفرکرملت نیستید فقط شعارمیدهید اگرنمیتوانستیدازعهده کاربرآییدچراپا به عرصه میدان گذاشتید چرادرمناظره ها وعده های کذب به ملت دادیدآیاقست فریب دادن ملت راداشتید آقای جهانگیری درمناظره حرفهایی رامی گفتندآدم فکرمیکرد،دیگرملت هیچگونه مشکلی درزندگی نخواهدداشت متاسفانه صد برابر برمشکلات ملت افزوده شدبرای چه باافکاراجتماعی ملت بازی میکنیدچرا ازشهدا وخانواده محترم شهداوجانبازان خجالت نمیکشیدچراوعده دروغ به ملت دادیددر برابرخداچه جوابی دارید؛فقط یک جمله ازخداوندمیخواهم هرکس درهر لباسی ودرهرپست مقامی که باشدبه این فکربوده که باآبرووشخصیت ملت بازی کندخداوندآبرووشخصیت اوراهم دراین دنیا وهم درجهان آخرت ببرد؛ان شاءالله تعالی همین وبس وسلام عیسی مرادبخش جانباز ۵۵%
سلام اگر قرار باشد جانباز بعد از 30 سا ل كارايي داشته باشد جانبازان 25 تا 49 درصد از سلامتي و كارايي بيشتري برخوردارند خيلي تاسف از قانون مندان با احترام به همه جانبازان عزيز
جناب باز سخنان حضرا آقا را مرور کند تا بداند منظور رهبری چیست؟ جانبازی که اکنون هنوز 48 سال ندارد و با مدرک دکترا مشغول خدمت به فرهنگ این سرزمین است برود خانه بنیند و آقایان مملکت را به حراج دهند. روس حرف های اقا بیشتر دقت کنید حداقل شرط سنی بگذارید اینک ایثارگری را چماق نکنید تا چهار نفر بیگانه با ادبیات دفاع مقدس به جانبازان فحش بدهند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi