شناسه خبر : 61368
یکشنبه 15 مهر 1397 , 14:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگری، مرغی که در عزا و عروسی سر بریده می شود!

محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر، از مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان در مورد ایثارگران انتقاد کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان در مورد ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و گنجانده شدن نام جانبازان بالای 50 درصد در یکی از بندهای آن اظهار داشت:: در شرایط کنونی این ضرب المثل در مورد وضعیت ایثارگران صدق می کند که همانند مرغی که در عزا و عروسی سر بریده می شود، از واژه ایثارگری استفاده ابزاری می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: انتقاد من به این مصوبه این است که ما باید مشکلات ایثارگران را ابتدا ریشه یابی و سپس با توجه به شرایط، قانون مختص به آنها را به تصویب برسانیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر هدف از این نوع قانونگذاری کمک به یک ایثارگر بالای 50 درصد است، نباید ابتدا این موضوع را بررسی کنیم که چرا باید با این وضعیت جسمانی و بعد از 30 سال بازنشستگی همچنان به کار ادامه دهد.

 نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بسیاری از ایثارگران در شرایط فعلی با مشکلات مالی و معیشتی فراوانی در کنار مسائلی از قبیل بیکاری فرزند، هزینه های تحصیل و ... روبرو هستند، در حالی که به عنوان نمایندگان ملت ما هنوز گره ای از مشکلاتشان را باز نکرده ایم.

 ابطحی یادآور شد: در قانون منع به کارگیری بازنشستگان در یکی از بندها به بلامانع بودن ادامه اشتغال جانبازان بالای 50 درصد اشاره شده است، در حالی که باید گفت: چرا یک جانباز بالای 50 درصد با وضعیتی که دارد بایستی به خاطر معیشت و نیاز مالی همچنان بعد از بازنشستگی به اشتغال خود ادامه دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: اگر چه تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس دهم، تصویب قوانین برای بهبود معیشت ایثارگران است، اما هنوز تا دستیابی به این موضوع فاصله زیادی در پیش داریم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
اقای ابطهی جانباز عزیز
یک لطفی بکنید فراکسیون ایثارگران فرزند رزمنده را از سهمیه حذف کنید.
رزمندگی را همه دارند مثلا پدر من در کنار 40 درصد جانبازیش 22 ماه رزمندگی دارد ( تکاور ارتش )
فرزند رزمنده را حذف کنید از سهمیه ها لطفا در کنارش سهمیه فرزندان شهدا و جانبازان را هم سر و سامان بدهید این طوری به نظر میرسد بهتر باشد چون از قدیم سعی می کردند سهمیه را به تعداد محدودی بدهند و حالت نمایشی داشت سهمیه ولی الان که مجلس اومده به تعداد خیلی زیادی از فرزندان ایثارگران سهمیه داده میزان استفاده از سهمیه چند برابر شده داد دولت در اومده.
اقای ابطهی جانبازان سرافراز مجلس با هم متحد بشید و فرزند رزمنده را از سهمیه حذف کنید.
با توجه به شرایطی که پیش اومده این به صلاح هست.
اقای ابطحی لطفا همه سهمیه 30% ایثارگران را در هم ادغام کنید تا همه ایثارگران ( فرزند شهید ، رزمنده ، جانباز و خانواده هایشان ) در فضای عادلانه با هم رقابت کنند .
عادلانه این است که وسایل توان افزایی همه خانواده های ایثارگران فراهم شود انهم بدون تبعیض
هموطن عزیز هیچ وقت این اتفاق نخواهد افتاد زیرا بی عدالتی محض است اون طوری هرکس که حقش سهمیه است ومشکلات بیشتری داره ضایع میشود وهرکسی که کمترین مشکلات رو داره از سهمیه بهره مند میشود
اقای ابطهی حرف شما کاملا درسته مجلس اشتباه کرد به فرزند رزمنده سهمیه داد ( به صلاح نبود این اقدام داد همه در اومده ) ما هم حرف شما را کاملا قبول داریم و این رو حذف و اصلاح کنید لطفا
همه رزمنده ها و همه انهایی که بیش از 6ماه جبهه بوده اند ، جانبازند فقط درصد هایشان نادیده گرفته شده .سهمیه 30% برای جمعیت همه ایثارگران مناسب است، مشروط به اینکه تناسب و اولویت رعایت شود
بر دار ؟
عالی بود
ناشناس عزیز سهمیه باید مثله گذشته باشد وازمازاد آن به جانبازای زیر۲۵درصد بدهند این طوری عادلانه تراست
غیر اون ظالمانه میشود وحید
سلام تصویب بلامانع بودن اشتغال جانبازان بنظر من قانون خوبی است به این دلیل 1- جانبازان دوست دارند تا زنده هستند به میهن اسلامی خدمت کنند. 2- جانبازان با درصد از کارافتادگی بالاتر محکوم به خانه نشینی دایم هستند در نتیجه برمشکلات جانباز و خانواده دردمند او روزافزون افزوده میشود. موضوع مدد و معاش در جای خودش محفوظ لیکن کسی که احساس تکلیف کند نمیگوید کار نمیکنم چون به پولش احتیاچ ندارم.
نمایندگان محترم کمیسیون آموزش

با سلام و احترام همانگونه مستحضرید در اصل 30 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:
"دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد"
در همین راستا در بند ﻱ تبصره 6 قانون بودجه سال 97 تصویب شده است که " ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۹۷ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺍﺯ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻣﺼﺮﻓﻲ ﺁﺏ، ﺑﺮﻕ ﻭ ﮔﺎﺯ ﺩﺭ ﺳﻘﻒ ﻳﻚﻫﺰﺍﺭ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) ﺭﻳﺎﻝ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻣﺼﺮﻑ ﻣﻌﺎﻑ ﻣﻲﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺳﻘﻒ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻣﺼﺮﻑ ﻃﻲ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻠﻲ ﺗﻮﺳﻂ ﻭﺯﺍﺭﺗﺨﺎﻧﻪﻫﺎﻱ ﻧﻴﺮﻭ،ﻧﻔﺖ ﻭ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺗﺪﻭﻳﻦ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﺀ ﻣﻲﺷﻮﺩ"
لیکن متاسفانه این قانون که به نفع همه مردم کشور است تا کنون اجرایی نشده است و مدیران مدارس به همین دلیل هزینه های مذکور را تحت عنوان شهریه از والدین اخذ می نمایند .
لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که موضوع در کمیسیون آموزش مجلس پیگیری گردد، تا حداقل قوانین مصوب از سوی وزارتخانه های بسیار ثروتمندی همچون نفت و نیرو اجرایی گردد و علاوه بر معافیت های آب و برق و گاز، بدون محدودیت های بازدارنده، کلیه مدارس دولتی در سال 1398 از پرداخت مالیات نیز معاف گردند.
کاش این وزارتخانه های نیرو و نفت که به تکلیف قانونی خود عمل نکرده اند ، حداقل بیایند و با همین مبلغ چند تا مدرسه در نقاط مرزی در سال 97 بسازند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi