شناسه خبر : 61387
پنجشنبه 05 مهر 1397 , 09:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدد گرفتن ورزشکاران از شهدا

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان گفت: نام‌گذاری کاروان ورزشکاران لرستانی به نام شهید تروریستی حادثه اهواز هادی الماسیان بیانگر آن است که ورزشکاران ما از شهدای گرانقدر مدد می‌گیرند.

مدد گرفتن ورزشکاران از شهدا

به گزارش ایکنا از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان چهارشنبه، چهارم مهر در آیین بدرقه کاروان پاراآسیایی لرستان که مزین به نام شهید ترور حامد الماسایان بود و در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در چند ماه اخیر خبرهای ناخوشایندی در بحث اقتصادی داشته‌ایم که از لحاظ روحی و روانی خیلی به مردم فشار آمده و یکی‌از ابزارهایی که آلام مردم را کاهش می‌دهد، پیروزی ورزشکارهای کشورمان در میادین مهم بین‌المللی است.
وی اظهار کرد: با توجه به سوابق ورزشکارهای لرستانی که جواز حضور در بازی‌های پارآسیایی را کسب کرده‌اند می‌توانیم به کسب چندین نشان رنگارنگ امیدوار باشیم.
خجسته‌پور با بیان این‌که بخش خصوصی قوی و پای کار در حوزه ورزش نداریم و کمک‌های دولتی هم اندک است، اضافه کرد: فقط می‌توانیم بگوییم دعای خیر مردم استان و کشور بدرقه راه شماست و این ظرفیت را دارید که پرچم کشورمان را به اهتزار درآورید و امیدواریم در این دوره هم سفیران شایسته‌ای برای استان و کشور باشید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان در ادامه یادآور شد: چند روز گذشته حادثه تروریستی در اهواز رخ داد و یکی از این شهدای گرانقدر از استان ما بود که مدیرکل بنیاد شهید لرستان پیشنهاد داد که کاروان ورزشکاران استان ما به نام شهید هادی الماسیان باشد.
وی با بیان اینکه کشور ما یکی از قربانیان حوادث تروریستی است، تأکید کرد: با این نام‌گذاری نشان خواهیم داد که ورزشکاران ما از شهدای گرانقدر مدد می‌گیرند.

ورزش بهترین مصداق برای توانمندسازی است

فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان نیزدر این مراسم با بیان این‌که هزینه‌های بهزیستی اگر منجر به توانمندسازی نباشد فایده‌ی آن‌چنانی نداشته است، تأکید کرد: ورزش بهترین مصداق برای توانمندسازی است.
وی خطاب به ورزشکاران حاضر در جلسه گفت: بهترین راه را برای توانمندسازی انتخاب کرده‌اید و شما الگوی خوبی برای همگان هستید.

در پارالمپیک ۲۰۲۰ ورزشکاران بیشتری از لرستان شرکت خواهند داشت

سید حمید الیاسی، رئیس هیأت جانبازان و معلولان لرستان دیگر سخنران این مراسم بود و با بیان این‌که در دوره قبلی بازی‌های پاراآسیایی ۱۰ ورزشکار، داور و مربی لرستانی حضور داشته‌اند، اضافه کرد: در این دوره دو ورزشکار بیشتر نسبت به اینچئون داریم.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان داریم، بدون شک در پارالمپیک ۲۰۲۰ ورزشکاران بیشتری از لرستان شرکت خواهند داشت.

افتخاری است که اسم کاروان شهید الماسیان باشد

حامد امیری، نایب قهرمان پرتاب وزنه پارالمپیک ریودوژانیرو و جهان نیز با انتقاد از بعضی دستگاه‌های استان تصریح کرد: چرا شورای شهر و شهرداری در مراسم بدرقه و استقبال شرکت نمی‌کنند و از امثال ما حمایتی ندارند.
وی ادامه داد: بضاعت ادره کل ورزش همین قدر است اما برخی مسئولان بین ورزشکاران تبعیض قائل می‌شوند که این خوب نیست و موجب دلسردی می‌شود.
امیری با بیان این‌که حدود دو سال برای جاکارتا در حال تمرین هستیم، افزود: هزینه‌های ما زیاد است و نیاز به حمایت داریم.
این ورزشکار که روزگاری در رقابت‌های قوی‌ترین مردان ایران شرکت می‌کرد و بر اثر تصادف از ناحیه کمر معلول شده، بیان کرد: افتخاری است که اسم کاروان شهید الماسیان باشد و تلاش می‌کنیم با دست پر از جاکارتا برگردیم و باعث سرافرازی استان و کشورمان شویم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi