شناسه خبر : 61390
پنجشنبه 05 مهر 1397 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

والدین شهدا در طرح پایش سلامت

هزار و 883 ایثارگر از مزایای طرح پایش سلامت بهره مند شدند

ایلام - ایرنا - مدیرموسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان ایلام گفت: 16 هزار و 883 ایثارگر به خصوص والدین سالمند شهدا از مزایای طرح پایش سلامت بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، طاهرجعفرزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: در این طرح پزشکان عمومی با مراجعه به منزل افراد متقاضی که به هر علت توان حضور در این مرکز را نداشته اند در منازل خود مورد ویزیت قرار گرفته اند و در شهرستان مهران نیز به صورت آزمایشی ویزیت قلب برای ایثارگران انجام می گیرد.
وی افزود: در سال گذشته 12 هزار و 983 نفر و در شش ماهه نخست سال جاری نیز سه هزار و 900 نفر از جامعه ایثارگری در خانه های خود از ویزیت رایگان پزشک عمومی بهره مند شده اند و برای اجرای این طرح 14 پزشک عمومی به کارگیری شده اند.
جعفرزاده یادآور شد: عمده فعالیت های موسسه در زمینه درمانی و توانبخشی است و در همین راستا نیز درمانگاه تخصصی این مرکز در نیمه دوم سال به بهره برداری می رسد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مقرر شده 10 نفر پزشک متخصص در این درمانگاه آماده به خدمت شوند.
وی گفت: این درمانگاه تخصصی در بخش هایی چون قلب، داخلی، مغز و اعصاب، اکو به مراجعه کنندگان ارائه خدمت می کند و در این درمانگاه تجهیزات نوین و پیشرفته پزشکی بکارگیری و مراکز بینایی و شنوایی سنجی و سمعک نیز راه اندازی شده است.
وی اظهار داشت: در حوزه درمان و توانبحشی خدماتی نظیر هیدروتراپی، فیزیوتراپی و کاردرمانی برای جانبازان و والدین شهدا انجام می گیرد و بکارگیری متخصصان در این حوزه ها موجب بهبود وضعیت سلامت جسمانی متقاضیان به ویژه جانبازان ضایعه نخاعی شده است.
جعفرزاده گفت: در شش ماهه نخست امسال 10 هزار و 500 نفر از جامعه ایثارگری استان ایلام در بخش های فیزیوتراپی، کاردرمانی و هیدروتراپی در مرکز توانبخشی و درمانی موسسه ایثارگران استان ایلام خدمات دریافت کرده اند.
وی تاکید کرد: خدمات درمانی و توانبخشی برای جامعه ایثارگری رایگان است اما سایر عموم مردم بر اساس تعرفه های مشخص شده دولتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی با مراجعه به این مرکز از خدمات آن استفاده کنند.
وی از همه خانواده های ایثارگران خواست برای خدمات تخصصی درمانی و توانبخشی به جای رفتن به دیگر مراکز مشابه با مراجعه به موسسه توانبخشی ، فرهنگی و ورزشی ایثارگران استان به صورت رایگان و اختصاصی از خدمات این مرکز بهر مند شوند.
وی در حوزه ورزش نیز اظهار داشت: مجموعه ورزشی موسسه ایثارگران استان ایلام با دارا بودن بخش های مختلف استخر، بدنسازی، آمادگی جسمانی، تیراندازی، و ... در نوبت صبح ویژه خانم ها و در عصر نیز مختص آقایان است.
به گفته جعفرزاده حوزه ورزش و امکانات مجهز ورزشی این موسسه برای خانواده های ایثارگران رایگان بوده اما برای دیگر عموم مردم نیز تعرفه های استفاده از این مجموعه ورزشی پایین تر از سایر نقاط مشابه است.
وی یادآور شد: در سال گذشته 27 هزار و 500 نفر و سال جاری 16 هزار و 700 نفر از ایثارگران و خانواده های آنها از امکانات ورزشی این مرکز استفاده کردند و پارسال 146 هزار نفراز عموم مردم به مجتمع ورزشی این موسسه مراجعه و از خدامات آن استفاده کردند.
وی از اجرای طرح محسنین برای جانبازان 70 درصد به اولویت جانبازان ضایعه نخاعی از امروز خبر و توضیح داد: در این طرح جانبازان مشمول و خانواده های آنها به مدت سه روز به استان های دارای اقامتگاه همچون کردستان، مشهد و مازندران مسافرت اردویی تفریحی خواهند داشت.
جعفرزاده به احداث آمفی تئاتر و موزه شهدای این موسسه اشاره کرد و افزود: تاکنون برای احداث آمفی تئاتر و موزه شهدا 6 میلیارد ریال هزینه شده و با رایزنی با مسئولان استان ایلام 10 میلیارد ریال دیگر جذب اعتبار شده و در حال رایزنی و مکاتبه با سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران و موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی کشور برای تخصیص 10 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این مجموعه فرهنگی هستیم.
به گزارش ایرنا، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در سال 93 از اداره کل بنیادشهید وامور ایثارگران منفک شد و به صورت مستقل و به صورت هیات مدیره و زیر نظراین اداره کل به فعالیت می پردازد

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi