شناسه خبر : 61397
شنبه 07 مهر 1397 , 14:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخت تر از آنچه که به زبان بیاید!

شما ای وارثان سال های دفاع مقدس، شما مسئولین، شما یادگاران شهدا، بیایید نگذاریم یاد و نام کسانی که جانشان معطر به عطر دل انگیز شهادت شد و جانشان را فدای میهن اسلامی و مکتب اسلام کردند، به فراموشی سپرده شوند.

فاش نیوز - سلام بر پدر جانباز نخاعی ام که فقط چند ماه است او را ندیده ام و دو هفته قبل از شروع سال 1397 بر اثر عوارض جانبازی اش به شهادت رسید، اما انگار سال هاست که از من دور بوده و در فراقش همچون ابر بهاران می گریم.

با اینکه نام و یادش همواره در جان و دل من جریان دارد ولی چه کنم که دلم می خواهد یک بار دیگر او را در آغوش بگیرم و به او بگویم: بابا! بابا! بابا!

آه! خدای من! چقدر این کلمه‌ی "بابا" زیباست. وقتی که مدام کلمه "بابا" را صدا می زنی، انگار تمام دنیا پشت سرت ایستاده و با قدرت ترین حامی را داری. من بعد از شهادت پدر، تازه فهمیدم چه دُر گران‌بهایی را از دست داده ام.

حالا دلخوشی من فقط قاب عکسی است که چهره نازنین پدرم را در خود احاطه کرده و نشستن کنار سنگ مزار مطهرش که مرهم دل من شده است. 

من با عکسش حرف می زنم و درد دل می کنم. می دانم پدر حرف های مرا می شنود. همان طور که من دلتنگ او هستم، او نیز نگران من است. 

جای خالی او خیلی من و خانواده را رنج می دهد ولی ما با همه دلتنگی هایمان به رضای خدا راضی هستیم و هم این که پدر امانتی بود پیش ما که خیلی دلش می خواست با شهادت، هر چه زودتر تا محضر محبوب خود پرواز کند.

وقتی دلم بهانه او را می گیرد و بی تاب دیدارش می شوم، این فکر به سرم می آید که مبادا با گریه های وقت و بی وقتم، پدر را ناراحت می کنم؟ زیرا پدر خوشحال بود که ما را درست تربیت کرده است و ارزش های اسلامی را کامل به ما یاد داده است. او همیشه از ما می خواست صبور و مقاوم باشیم اما به خدا فراق پدر خیلی سخت است.

الان که فکرش را می کنم، پدر با آموزه هایش به من و فرزندانش گنج بزرگی سپرد. پدرم در لحظه لحظه زندگی اش نعمت معرفت و ایمان به خدا و ائمه اطهار، صبر و بردباری را با سبک زندگی و رفتارش به ما آموخت و به ما گفت که اولیا و بندگان برگزیده خدا از همه بیشتر عاشق خدایند و همان ها نیز همواره بیش از دیگران در سختی و امتحان هستند؛ شهید و شهادت زیباترین تفسیر عشق و شجاعت و ایثار است.

پدرم با شهادت مظلومانه اش بعد از سی سال مطمئن بود همه فرزندانش این آموزه ها را خوب یاد گرفته اند که به سوی معشوق خود پرگشود.

او رسالتی بر دوش من گذاشت و رفت. در عین حال داغ فراقش خیلی سخت است. سخت تر از آنچه که به زبان بیاید و نگارش شود.

من حالا از همه می خواهم نگذاریم میراث شهادت به هدر برود. شما ای وارثان سال های دفاع مقدس، شما مسئولین، شما یادگاران شهدا، بیایید نگذاریم یاد و نام کسانی که جانشان معطر به عطر دل انگیز شهادت شد و جانشان را فدای میهن اسلامی و مکتب اسلام کردند، به فراموشی سپرده شوند.

با تشکر، دختر جانباز نخاعی شهید، کاظم کرملاچعب

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
همه پدر های آسمانی مواظب خانواده هایشان هستند
باور کن من هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری این رو تجربه کردم
دقیقا مثل سریال کلید اسرار بود .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi