شناسه خبر : 61483
پنجشنبه 12 مهر 1397 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تامین سرپناه و مناسب سازی معابر برای ایثارگران، دستور کار مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس آمادگی خود را برای برطرف کردن معضل مسکن ایثارگران از طریق واگذاری واحدهای نیمه آماده مسکن مهر اعلام کرد.

آمادگی کمیسیون عمران مجلس برای تامین مسکن ایثارگران

رئیس کمیسیون عمران مجلس آمادگی خود را برای برطرف کردن معضل مسکن ایثارگران از طریق واگذاری واحدهای نیمه آماده مسکن مهر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم با تاکید بر این موضوع که ایثارگران نمادهای صبر و فداکاری در کشور هستند، متذکر شد:

یکی از مهمترین مسائلی که بسیاری از ایثارگران درحال حاضر با آن درگیر هستند، تامین یک سرپناه برای آنها است. با توجه به این موضوع، کمیسیون عمران، آمادگی این را دارد که از طریق واگذاری برخی از واحدهای مسکن مهر، این معضل را برطرف کند و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت رایزنی با وزارت مسکن در قالب تعاونی های مسکن و حمایت های دولتی مشکل را برطرف کنیم.

نماینده دور هشتم، نهم و دهم مجلس یادآور شد: ما در کمیسیون عمران مجلس یکی از کارهایی که می توانیم انجام دهیم این است که به فکر مسکن ایثارگران باشیم، و در این راستا، کمیسیون عمران آمادگی همکاری با ایثارگران را دارد.

جانباز جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: موضوع دیگری که بسیاری از جانبازان با آن مواجه است، بحث تردد های شهری است که در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده است. ما در بحث هایی که با مسئولان شهرداری داشتیم، بارها بر این نکته تاکید کرده ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بسیاری از جانبازان هنگام مراجعه به مراکز اداری و دولتی، از لحاظ همسطح سازی با مشکلاتی مواجه می شوند که متاسفانه در این خصوص پیش بینی های لازم نشده است.

رضایی ادامه داد: موضوع همسطح سازی معابر برای جانبازان و معلولان در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار دارد که با رایزنی با شهرداری امیدوارم در آینده نزدیک به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان خواستار ارائه طرح ها و پیشنهاد های ایثارگران به این کمیسیون شد.

کد خبرنگار: 24
اینستاگرام
سلام ، برخی اخبار و مصاحبه ها انسان را شگفت زده میکنند مثال این آقای مدعی نمایندگی مردم شهید پرور که طبق معمول روغن ریخته را نذر امامزاده کرده است.
مسکن مهر با طرحی بسیار مناسب برای اقشار کم درآمد آغاز شد تا هزینه زمین حذف شود و واحدها با قیمت 330 هزار تومن در هر متر مربع تحویل شوند اما عدول از قوانین و سپردن طرح بدست مسئولانی که اکثریت آنها بساز و بفروش بودند آینده طرح را در ابهام فرو برد.
قیمت واحدهای بساز و بفروش آماده تحویل تا 4 میلیون تومن رسیده بود که با شروع طرح مسکن مهر قیمت آن واحدها تا نصف پایین آمد لذا مسئولان مربوط برای حفظ سرمایه خودشان ساز مخالفت با طرح مسکن مهر را کوک کردند.
طبق ماده 15 قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی میبایست شرکتهای تعاونی طوری فعالیت را تنظیم میکردند که سود سپرده های اعضا تامین شود اما مسئولان کاری کردند که نه تنها هیچ سودی به سپرده اعضا تعلق نگرفت بلکه هر سال میزان تورم را از سپرده اعضا کسر کردند و بتدریج قیمت تمام شده واحدها متناسب با نرخ تورم افزایش یافت. بدین ترتیب پس از 10 سال از شروع طرح مسکن مهر متاسفانه واحدهای احداثی توسط شرکتهای تعاونی علیرغم سپرده 30 میلیون تومن که هنوز واحدها تحویل نشده حدود 20 میلیون تومن بیشتر از واحدهای مشابه انبوه ساز آماده تحویل بدون سپرده گذاری رسیده است.
مسئولانی که بساز و بفروشی شغل دوم آنها است اکنون قیمت تمام شده مسکن مهر را تا قیمت واحدهای بساز و بفروشی که پول زمین هم لحاظ شده رساندند لذا ظلم بزرگی به اعضای مسکن مهر روا داشتند که از آغاز دولت تدبیر و امید و ضدیت با اقدامات دولت قبل باعث توهمی سیاسی بر علیه مسکن مهر شد که ظلم مضاعفی را بدنبال داشته است.
واحدهای مسکن مهر از 5 سال قبل آماده تحویل بودند اما شرکتهای تعاونی از تحویل واحدها به اعضا خودداری کردند و هر سال با تصویب شورای مسکن استان حدود 5 میلیون تومن بدون هیچگونه توجیهی اضافه کردند. در حال حاضر قیمت مسکن مهر در شهر جدید گلبهار مشهد حدود 30 کیلومتری شهر 40 میلیون تومن وام بعلاوه 35 میلیون تومن سپرده عضو رسیده درحالیکه همان واحد توسط انبوه سازان ساخته شده با 30 میلیون تومن وام و 22 میلیون تومن سپرده هنگام تحویل واحد آماده واگذاری است. بدیهی است تفاوت قیمت مسکن مهر با واحدهای انبوه ساز ناشی از فسادهای موجود و دستهای ناپاک در مسکن مهر است که به اعضای اقشار کم درآمد طی 10 سال سپرده گذاری تحمیل شده و هیچکس به دادشان نمیرسد.طبق ماده 15 قانون تعاون چنانچه عضوی انصراف بدهد میبایست شرکت تعاونی سود سپرده 10 سال گذشته را طبق تقویم بانک مرکزی محاسبه و پرداخت کند اما شرکت تعاونی پول اعضا را پس نمیدهد و میگوید عضو جانشین معرفی کنند آیا با وجود واحدهای آماده تحویل و 20 میلیون تومن زیر قیمت مسکن مهر کسی حاضر به جانشینی اعضای مسکن مهر میشود؟ هزاران میلیارد تومن تفاوت 20 میلیون تومن برای هر واحد را ضربدر هزاران واحد مسکن مهر کنید تا معلوم شود بزرگترین فساد کشور و دوران انقلاب در مسکن مهر شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.
حالا میخواهند واحدهای مسکن مهر که اعضای واقعی ناراضی و شاکی هستند به ایثارگران قالب کنند البته این کلاه گشاد به سر ایثارگران نخواهد رفت.
شما اگر میخواهید برای جانبازان کاری انجام دهید بهتر است مشکل وام آنها را حل کنید و بودجه را افزایش دهید .
اخوندی را استیضاح کن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi