شناسه خبر : 61486
پنجشنبه 12 مهر 1397 , 08:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور دکترجوادی و دکتر نحوی نژاد در غرفه انجمن جانبازان نخاعی

رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از غرفه انجمن جانبازان نخاعی دیدن کردند.

فاش نیوز- حضور رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در غرفه انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان

  در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین، دکتر جوادی رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فاش نیوز هدف از برپایی این نمایشگاه را توانمندسازی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: درسال های گذشته نمایشگاه های متعددی در کشورهای حوزه خلیج فارس دایر بوده و و کمبود یک نمایشگاه منسجم داخلی در کشور احساس می شد که هدف از دایرشدن نمایشگاه، دیده شدن تولیدکنندگان داخلی بود که این امر نسبت به سال های قبل پررنگ تر شده است.

وی در ادامه افزود: گروه های دانش بنیان در زمینه علمی و تجربی با مشارکت و استفاده جانبازان و معلولین از این تجهیزات، امروز با دستیابی به نمونه های ساخته شده مشابه خارجی آن، توانسته ایم نیازهای افراد جانباز و معلول را برطرف نماییم.

رییس مرکز ضایعات نخاعی همچنین اضافه کرد: حمایت از تولید داخلی به نفع کشور است و به جای خروج ارز از کشور این هزینه صرف مهندس و یا کارگر هموطن خودمان می شود.

وی گفت: خوشبختانه آمار جانبازان نخاعی در دسترس بنیاد هست اما متاسفانه آمار دقیقی از معلولین نخاعی و یا قطع عضو در کل کشور وجود ندارد. بنابراین میزان لوازم و تجهیزات مورد نیاز هم قابل پیش بینی نیست که این امر برپایی چنین نمایشگاهی را لازم و ضروری می سازد.

 رییس مرکز ضایعات نخاعی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیرامون حمایت بنیاد از چنین شرک تهایی درخصوص رفع مشکل توانبخشی جانبازان نیز توضیح داد: حمایت ما مربوط به جامعه هدف که همان جانبازان هستند، به طوری که کار کارشناسی را به عهده خود جانبازان قرار داده ایم که در صورت تایید تجهیزات ایرانی، ما هم آنها را خریداری می کنیم.

 

 دکتر نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز با بازدید از غرفه انجمن جانبازان نخاعی کشور گفت: ما ارتباط مناسبی با بنیاد شهید داریم وسال گذشته پیش از بحران اقتصادی کشور، بنیاد پیشقدم شده بود تا از تجارب سازمان بهزیستی در تولیدات داخلی استفاده نماید. زیرا کالاهای وارداتی با هر تحریم می توانند ما را دچار معضل نمایند و یا با نوسانات مالی روبرو می شویم که بنیاد و بهزیستی نمی توانند بااین نوسانات کنار بیایند بنابراین با بازدیدی که از غرفه های بنیاد داشتیم نسبت به سنوات گذشته روبه جلو حرکت کرده اند و این حکایت از آن دارد که بنیاد و نهادهای وابسته به آن درحال خودکفا کردن بازارهای داخلی با قیمت مناسب هستند که خدمات بهتری نسبت به کالاهای خارجی ارایه نمایند و درضمن از نوساناتی هم که بوجود آمده دوری نماییم.

وی در بازدید از تجهیزات توانبخشی ارایه شده در غرفه انجمن جانبازان نخاعی نیز متذکر شد: امکاناتی که در زمینه بالابرها و مناسب سازی خودروها فراهم شده بسیار جالب توجه بود و یکی از تجهیزاتی که زمینه همکاری را فراهم می سازد در زمینه تجهیزات خودو است زیرا بسیاری از معلولین درحال گرفتن گواهینامه رانندگی هستند امیداریم بتوانیم از امکاناتی که انجمن جانبازان نخاعی در این زمینه ایجاد کرده است استفاده نماییم.  

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi