شناسه خبر : 61567
یکشنبه 15 مهر 1397 , 16:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر؛

حضور در روستای بدون جاده «بن بید»

نبود تابلو راهنما برای پیدا کردن مسیر خبر از محرومیتی عمیق می داد که هرچه جلوتر می رفتیم این محرومیت خود را بیشتر نشان می داد، جاده صعب العبور حکایت از سختی هایی داشت که مردم محروم و مظلوم روستا نه از روی انتخاب بلکه اجبار می بایست این وضعیت را تحمل کنند.

فاش نیوز - نبود تابلو راهنما برای پیدا کردن مسیر خبر از محرومیتی عمیق می داد که هرچه جلوتر می رفتیم این محرومیت خود را بیشتر نشان می داد، جاده صعب العبور حکایت از سختی هایی داشت که مردم محروم و مظلوم روستا نه از روی انتخاب بلکه اجبار می بایست این وضعیت را تحمل کنند.

محرومیتی که برای اعضای گروه که اولین بار بود به روستا سفر می کردند باعث تعجب فراوان بود. پس از گذشت بیش از یک ساعت مسیر بی آب و علف، 35 کیلومتری در دل کوه که آنتن موبایل هم در دسترس نبود و عبور از سنگلاخ ها و رودخانه های فصلی از دور نشانه هایی از روستا کم کم خود را نمایان می نمود و آقای صیادی دهیار روستا، توده های مردم و دانش آموزانی که بی صبرانه در کنار مدرسه دو کلاسه روستا منتظر حضور گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر بودند. برنامه اصلی گروه، بررسی مسائل  و مشکلات  روستا، حضور در مدرسه و توزیع اقلام فرهنگی، لوازم التحریر، بسته تغذیه.

توزیع برخی از اقلام دیگر بین مردم روستا بود که با حضور گروه در مدرسه و ایراد سخن توسط مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر، آقای عباس فرد برنامه ها به نحو احسنت انجام و اجرا گردید، در ادامه پای درد دل برخی از اهالی نشستیم که از بی آبی، نداشتن درآمد و شغل، صعب العبور بودن مسیر روستا، عدم امکان دسترسی به شهر در مواقع اضطراری، سو تغذیه کودکان و ده ها مشکلات ریز و درشت دیگر درد دل کردند، سهم ما هم گوش دادن به درد دل ولی نعمتان اصلی انقلاب و اندوهی بود که وجودمان را فرا گرفته بود.

دستاورد سفر، وعده ساخت یک غسال خانه توسط بسیج سازندگی استان برای روستا و در کنار آن لبخند رضایتی که بر روی لبان کودکان معصوم نشست، هرچند که آینده مبهمی پیش روی آنان بود. سهم این روستای دور افتاده محروم در استان ثروتمند بوشهر از سفره انقلاب تنها، نعمت برق ، یک مدرسه دو کلاسه احداث شده توسط بنیاد برکت و یک مسجد که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بعد از سال 90 احداث گردیده بود.

لذا طلب می نماید مسئولان و متولیان با عنایت به سفارشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در رسیدگی به مشکلات محرومان به مسئولیت اجتماعی و انقلابی خود در قبال مردم نجیب و دوست داشتنی این روستا عنایت ویژه نمایند. مسئولیتی که بارها مقام معظم رهبری این وظیفه خطیر را به آنان گوش زد نموده و در یکی از بیانات خود فرمودند: «در نظام اسلامی، رفع فقر و محرومیت در شمار هدف های طراز اول است و پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در راه نجات مستضعفان و محرومان سخنی بی معنا و ادعایی پوچ است.» در پایان ضمن پیشنهاد به مسئولین ارشد استان برای سفر به این روستای دور افتاده و بررسی مسائل و خواسته های آنان، توجه دلسوزان به برخی از مشکلات روستا که نیازمند توجه فوریست به شرح ذیل جلب می نماییم.

لازم به ذکر است که روستای بن بید در تقسیمات کشوری در استان بوشهر شهرستان دشتی و در بخش شنبه و طسوج واقع شده و حدود 100 کیلومتر با شهرستان خورموج فاصله و دارای حدود 50 خانوار و 200 نفر جمعیت می باشد.

  1. بررسی احداث جاده و یا جابجایی مکانی روستا با توجه به مشکلات عدیده ای که مردم به ویژه کودکان بدلیل نبود جاده مناسب دسترسی به شهر تحمل می نمایند.
  2. احداث خانه بهداشت و استقرار پزشک مقیم به دلیل  عدم امکان دسترسی اهالی به خدمات بهداشتی شهری.
  3. نبود مقطع تحصیلی بالاتر از ششم ابتدایی موجب بازماندن اکثر دانش آموزان از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به ویژه برای دختران روستا گردیده است که نیازمند چاره اندیشی توسط مسئولین ذیربط می باشد.
  4. نداشتن آب لوله کشی بهداشتی و پایدار و بهره گیری از اندک آب چشمه برای شرب اهالی که موجب شده علاوه بر بروز بیماری بدلیل کاهش نزولات آسمانی بخشی از درختان خشک و احشام روستا به مرور تلف شود.

   

       

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi