شناسه خبر : 61573
دوشنبه 16 مهر 1397 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی انسان با مرگ به پایان نمی‌رسد

ستوان یکم شهید «علی اصغر اسداللهی»، فرزند حسن اسداللهی، در تاریخ بیستم آذرماه 1334 در خانواده‌ای متدین و مذهبی در تهران دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی خود را در محله‌ سپه غربی (امام خمینی) تهران سپری کرد.

شهید اسداللهی تحصیلات خود را تا دبیرستان ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و در سال 1354 به استخدام دانشکده افسری در آمد. وی سرانجام در تاریخ سوم دی‌ماه 1359 و در همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی، در جبهه آبادان - ماهشهر، به دست مزدوران بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه شهید «علی اصغر اسداللهی» به شرح زیر است:

«قبل از شروع هر چیز سلام به پدر، مادر، برادر و خواهر عزیزم و سلامی دیگر به همسر عزیز و مهربان و با وفایم و فرزند کوچک و بی‌گناهم تقدیم می‌کنم.

سخنی با مادر

مادر عزیز و بزرگوارم، از حضور مبارکت خواستارم تا بعد از مرگ مرا حلال نمایی و شرمنده‌ام از اینکه گاهی اوقات شما را ناراحت و غمگین می‌نمودم و اگر گذشتی از اخلاق تندم نمایی، این را بدان من همیشه خاک زیر پایت هستم. همان‌طور که سرخاکم آمدی پس درست گفته‌ام واقعا خاک زیر پایت هستم و امیدوارم مورد عفو بزرگواریت قرار گرفته باشم.

مادر عزیزم، از تو خواهشی می‌کنم. برای من هیچگاه اشک نریزی؛ زیرا می‌دانم قلب بسیار نازکی داری و بدان اصغر تو نمرده است، بلکه فقط از این دنیای کوچک و بی‌دوام جدا شده و به دنیای بزرگ و جاودانه‌ای رفته و جایی هستم که جایگاه ابدی تمام انسان‌ها می‌باشد. پس اشک‌ریختن جز ناراحتی برایت و آزرده‌خاطر کردن روح من چیزی به ارمغان ندارد، بلکه چه بهتر است با خنده همیشه یادی از من کرده باشی. مادر، در قبال شادی قلب و جسم و روحت، روح من را هم شاد کن.»

انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi