شناسه خبر : 61579
دوشنبه 16 مهر 1397 , 09:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

المانیتور:

موشک‌های ایران آمریکا را از منطقه بیرون می کند


یک وبسایت آمریکایی تصریح کرد دقت موشک‌های نقطه‌زن ایران، تهدیدی جدی برای آمریکاست.
المانیتور با اشاره به حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «مقر داعش» در سوریه، نوشت: «حملات موشکی ایران نشان داده که این کشور بر بالا بردن دقت تسلیحات خود متمرکز شده است؛ این تهدیدی برای نیروهای آمریکا و ارتش کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است.
المانیتور به نقل از «مایکل المن» عضو ارشد مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی ادامه داد: هدف ایران بالا بردن هزینه‌ها برای آمریکا و اسرائیلی‌ها است.
این سایت تصریح کرد: به گفته یکی از مقامات دفاعی آمریکا، موشک‌هایی که روز دوشنبه به سمت سوریه پرتاب شدند، در فاصله 3 مایلی نیروهای آمریکایی به زمین برخورد کردند.
المن می‌گوید ایران تهدید را با به‌کار گرفتن موشک‌هایی که تقویت شده تا دقت پرتاب بالا رود، تشدید کرد.
این واقعیت که چندین پهپاد نیز این موشک‌ها را همراهی می‌کردند، حاکی از آن است که ایران می‌تواند از هواپیماهای بدون سرنشین برای بهبود هدف‌گیری استفاده کند. گزارش‌های منتشر شده از افزایش دقت موشک‌های ایرانی می‌تواند به کاهش حضور نظامی آمریکا در منطقه منجر شود.
نیروی دریایی آمریکا در ماه مارس (اسفند- فروردین) یکی از آرایش‌های عملیاتی خود را از خلیج فارس خارج کرد و انتظار می‌رود که باطری‌های سامانه موشکی (پاتریوت) خود را نیز تعویض کند.
المن می‌گوید «(ایران) به این موقعیت به عنوان قابلیتی غیرمتقارن برای اثرگذاری بر میدان جنگ نگاه می‌کند. ایرانی‌ها اگر بتوانند کار ارسال موشک‌های «فاتح-110» به سمت پایگاه‌های هوایی را آغاز کنند، می‌توانند تعداد کافی از این موشک‌ها را به راه فرارها و مناطق مختص آماده‌سازی، بفرستند.
این کار برای مختل کردن عملیات یک پایگاه هوایی کفایت می‌کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi