شناسه خبر : 61582
دوشنبه 16 مهر 1397 , 12:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رونمایی از چند ابتکار در نمایشگاه تجهیزات توانبخشی

در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه توانبخشی از دو محصول جدید مورد استفاده جانبازان و معلولین در غرفه انجمن جانبازان نخاعی رونمایی شد.

فاش نیوز-  در آخرین روز از برگزاری نمایشگاه توانبخشی از دو محصول جدید مورد استفاده جانبازان و معلولین در غرفه انجمن جانبازان نخاعی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ما، مهر آیین مسئول و کارشناس تجهیزات توانبخشی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در بازدید از غرفه انجمن جانبازان اظهار داشت: دو امتیاز مهم غرفه انجمن جانباز با دو محصول ضد پنچری که در دنیا منحصر به فرد است و استقبال از آن واقعا عالی بود.

 این کارشناس اضافه کرد: به گونه ای طراحی شده است که قابل استفاده  جانبازان و  معلولین باشد تا از آن بهره گیرند و تا مدتی حداقل دغدغه پنچری ویلچرشان را نداشته باشند.

وی افزود: ابتکار دیگر ساخت وسیله بالابر است که برای جا به جایی معلولین و جانبازان از آن استفاده می شود و بسیار مفید است و  سازندگان هر دو محصول با اقدام خود به نوعی دعای خیر بسیاری را برای دنیا و آخرت شان خریداری کرده اند اگر چه  ما حدود یک روز قبل از آن از سازندگان این دو محصول خواستیم که در نمایشگاه حضور داشته باشند .

کارشناس تجهیزات توانبخشی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان در پایان یادآور شد: متاسفانه طی این سالها بنیاد شهید و امور ایثارگران آن طور که باید و شاید به طور عمیق و جدی به وضعیت جانبازان نپرداخته است، چرا که اگر عمیق تر به موضوع می نگریست و با لحظه به لحظه زندگی آنها توجه می کرد متوجه می شد که نیاز این بندگان خدا چیست.

ساخت 3 اپلیکیشن آموزشی ضایعه نخاعی

مرکز ضایعات نخاعی با "پیک آموزشی آسیب نخاعی" در نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان حضور فعالی از خود نشان داد.

میرزا آقایی کارشناس امور آسیب نخاعی در خصوص فعالیت های مرکز ضایعات نخاعی گفت: مرکز ضایعات نخاعی فعالیت های بسیاری دارد که یکی از این آنها فعالیت آموزشی است و در این چارچوب در طول سال اقدامات مناسبی را انجام داده و حداقل 2بار درسطح ملی مورد تقدیر واقع شده است.

وی در ادامه گفت: برگزاری 120 همایش و کارگاه های آموزشی در زمینه آسیب های نخاعی از جمله این اقدامات است که طی دو سال  اخیر با مشارکت مراکز تحقیقاتی ، دانشگاهی و سازمان های  غیردولتی فعال در حوزه آسیب های نخاعی  درحال استمرار و گسترش است.

وی همچنین  از ساخت سه اپلیکیشن آموزشی ضایعه نخاعی در مورد معلولین در سطح کشور، اپلیکیشن مخصوص پزشکان  و آشنایی این قشر با مراقبتهای پزشکی آسیب های نخاعی  و  اپلیکیشن زخم فشاری خبر داد.

این کارشناس امور آسیب نخاعی اعلام کرد: مرکز ضایعات نخاعی  با دستاورد "پیک آموزشی آسیب نخاعی" در نمایشگاه حضور یافته که با  نصب آن بر روی تلفن همراه کاربران می توانند به تمام سی دی های آموزشی در نمایشگاه با سهولت به کتابخانه اینترنتی این مرکز دسترسی یابند.

میرزا آقایی همچنین از استقبال بی نظیر جانبازان نخاعی از نمایشگاه توانبخشی جانبازان و معلولین نیز متذکر شد: امسال استقبال جانبازان نخاعی از نمایشگاه  نسبت به سالهای گذشته بیشتر بود و حتی مراسم افتتاحیه آن با حضور جانبازان نخاعی انجام شد

به گفته میرزا آقایی، انجمن جانبازان نخاعی با حضور فعال خود در این نمایشگاه در فعالیتهای اجتماعی حضور گسترده تری پیدا کرده و حس خوبی را به جامعه منتقل نموده است.

وی متذکر شد: در یکی از همایش ها ( توسعه فناوری صندلی چرخدار) که در 5شهریورماه برگزار شد و تمامی فعالان آسیب های نخاعی در دانشگاه بهزیستی حضور داشتند انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان یکی از مشارکت کنندگان فعال در این همایش بود.

میرزا آقایی اظهار داشت: هرچه حضور جانبازان نخاعی و جامعه آسیب نخاعی در جامعه گسترش یابد تغییرات اجتماعی برای این قشر سریع تر رخ می دهد و این نیازمند ایجاد فرصت است.

کارشناس امور آسیب نخاعی تاکید کرد: برای مثال در اولین نمایشگاه توانبخشی که حضور پیدا کردیم در همه مکانها رمپ های مناسب  وجود نداشت، در سال دوم رمپ ها بسیار سنگین و در سال سوم یک شرکت ایتالیایی حضور داشت و امسال در نمایشگاه ما شاهد رمپ های سیاری بودیم که بسیار زیبا طراحی و همگان را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی یاد آور شد: این موضوع تنها به خاطر حضور جامعه آسیب نخاعی در این نمایشگاه بود اگر چه نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای تولیدکنندگانی است که از نزدیک با جامعه هدف تعامل دارند و اگر هماهنگی فکری، باعث ایجاد انگیزه و در پی آن حمایت شود، کشور ما در صنعت توانبخشی  در آسیا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

جای خالی قهرمانان جانباز و معلول

جای خالی قهرمانان جانباز و معلول در غرفه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در چهارمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات توانبخشی جانبازان و معلولین بسیار مشهود بود.

برخلاف تصوراتم که در غرفه فدراسیون جانبازان و معلولین با تعدادی از قهرمانان و مدال آوران رشته های مختلف ورزشی جانبازان و معلولین مواجه خواهم شد، متاسفانه این غرفه در سکوت کامل بسر می برد و تنها در و دیوار غرفه مزین به تصاویر رنگارنگ قهرمانان و مدال آوران پارالمپیک جانبازان و معلولین بود.

با این وجود با کمی تامل پا به درون غرفه گذاشتم و از "ابراهیمی" که از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در غرفه حضور داشت در خصوص اهداف حضور این فدراسیون در نمایشگاه  جویا شدم.

وی گفت: فدراسیون جانبازان و معلولین با 16رشته ورزشی در زمینه جانبازان و معلولین درحال فعالیت است  و هدف ما نیز در این نمایشگاه تعامل دوطرفه فدراسیون با جانبازان و معلولین و همچنین استعداد یابی این عزیزان است.

اما زمانی که از عدم حضور جانبازان و معلولین در غرفه نیز جویا می شوم می گوید: حق با شماست  در سال های گذشته قهرمانان پارالمپیک اعم از جانبازان و معلولین در غرفه حضور داشتند اما  همزمانی برپایی نمایشگاه با اعزام کاروان ورزشی معلولین و جانبازان به مسابقات اندونزی (جاکارتا) مانع از حضور این عزیزان در غرفه شد.

 وی از درخشش جانبازان در مسابقات برون مرزی نیز گفت: در خصوص جانبازان متاسفانه به لحاظ افزایش سنی جانبازان، آنها از مسابقات جهانی فاصله گرفته و شرایط قهرمانی آن ها در همه رشته ها وجود ندارد. برای مثال در رشته والیبال نشسته 100درصد معلول هستند و یا در رشته بسکتبال با ویلچر 90 درصد معلول و 10درصد جانبازان هستند اما  در رشته هایی مانند دو و میدانی، تیر و کمان جانبازان هنوز هم مدال آور هستند.

پایان/

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi