شناسه خبر : 61612
دوشنبه 23 مهر 1397 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گویی کوتاه با «رسول گلشیری»

جانباز و کارمند مضروب بنیاد اصفهان

بحث های درمانی داشتم رفتم تا به بنیاد سربزنم ... به صورت ناگهانی در حیاط به من حمله کردند و چند نقطه از بدنم آسیب دید...

فاش نیوز -  اواخر هفته پیش زنگ زد. طلبه و معمم بوده است. خودش می گوید: رسول گلشیری اصفهانی هستم، متولد سال 1345 شهر اصفهان، 52 ساله از خانواده ای متوسط و مذهبی از نوادگان کاشف الغطای بزرگ و خانواده ای روحانی زاده هستم. تحصیلات مختصری حوزوی در حد اتمام رسائل و مکاسب در سال ۱۳۷۰ مراحل حوزوی را تا این سطح علمی و با قوت و حافظه قوی و تلاش مجدانه به مراحل قابل قبول رسانیدم.
به واسطه مشکلات جانبازی و فشارهای ناشی از مجروحیت، علیرغم میل باطنی، ناچار به صرف نظر از ادامه ی راه پرفیض سربازی امام زمان عج در حوزه شدم.
سال  ۱۳۷۰ برای تاسیس فعالیت های اعتقادی و قرآنی و فرهنگی وارد بنیاد جانبازان شدم.

از سال ۱۳۶۰ مکررا به عنوان روحانی رزمی و تبلیغی در صحنه های متعدد دفاع مقدس حضور داشتم. از حادثه ای که برایش به طور ناگهانی پیش آمده بسیار متأثر و منقلب بود. پرسیدیم موضوع چیست؟

گفت: دیروز بحث های درمانی داشتم رفتم تا به بنیاد سربزنم همان افرادی که به عنوان روابط عمومی جعلی به شما زنگ زده و اطلاعات غلط به شما داده بودند و جوابیه برای شما داده بودند به صورت ناگهانی در حیاط به من حمله کردند و چند نقطه از بدنم آسیب دید.

 تازه و موقتا از بیمارستان مرخص شده ام و تا الان بیمارستان بودم.

فاش نیوز: الان وضعیتتان به چه صورت است؟

- خانواده به زور رضایت دادند مرخص شدم و الان به خانه آمدم. دستم و گردنم و صورتم و سرم و پایم و چند نقطه دیگر آسیب دیده است. چون غافلگیر شدم، وضعیت روحیم خیلی بدتر است.

من کار درمانی داشتم رفتم تا انجام بدهم و داروهایی که تایید می کنند را بگیرم برای قلب و کلیه و... بود. بعد که آمدم از در بیرون بروم، از فاصله پارک تا درب خروجی رمپ ماشینی بود که یک دفعه چند نفر از داخل آن پیاده شدند؛ البته یکی از آنها نفر اصلی بود که از نیروهای سابق حراست بود. یک مرد قوی هیکل بود.

 

فاش نیوز: کسی که به شما حمله کرده از نیروهای حراست بود؟

- بله. ایشان نیروی حراست است ولی به صورت ظاهری یک ماه است که او  را از حراست بیرون گذاشته اند. چون همیشه داخل اتاق حراست است و کارهای آن ها را پیگیری می کند ولی به صورت صوری یک ماه است چون جو بدی برایش در بنیاد بود، او را به تسهیلات بردند. کارهای وام و ... را انجام می دهد.

فاش نیوز: چرا در بنیاد جو بدی برای او بوده است؟

- چون اخبار را می برد و برای همکاران جوسازی می کرد و جاسوس پروری می کرد و بدنامی پیدا کرده بود.

من یک فرد روحانی هستم از یکی از مناطق اصفهان. ایشان سلام و علیک کرد من ایستادم و احوال پرسی کردم. بعد که داشتم می رفتم و کارم در بنیاد تمام شده بود، آمد که با من دست بدهد، انگشتانش را داخل انگشتان من کرد، مدلی که رزمی کارها دست می دهند و به من گفت: بیا برویم کوچه کناری باشما کار دارم.

گفتم: نمی شود همین جا بگویی؟ گفت: نه، یک کار خصوصی است و باید آنجا به تو بگویم. گفتم: این جا که اتاق هست می رویم بالا یا می رویم در پارک. گفت: نه، کارش خاص است! گفتم: می شود یک اشاره ای بکنید؟ گفت: می خواهم در این کوچه کناری بکشمت! گفتم: چی؟! گفت: امروز می خواهم خلاصت کنم!

گفتم: یعنی چه؟ این چه طرز صحبت کردن است؟ گفت: کارت به جایی رسیده است که باید تو را بکشیم! تو آدم نمی شوی!. چون کسی به فاصله یک متری من ایستاده بود، شروع کرد به کشیدن دست من و به زور من را می خواست ببرد. من مقاومت کردم، این ها متوجه شدند و آمدند جلو.

تا دید که افراد متوجه شده اند و دید که آن کاری که می خواهد را نمی تواند انجام بدهد، یک ضربه به پیشانی و گیجگاهم زد که بیهوش شدم و به زمین افتادم. با این وجود باز هم احساس می کردم که به من مشت و لگد می زند. بلندم کرد و 2تا کشیده محکم زد. به شکم و سینه به بیضه ام زد. همین طور که مرا بلند می کرد، مچ دست راستم را که می گرفت هم مچ را کامل می تاباند که تا قسمت بالا می تابید هم انگشتانم را برمی گرداند.

با اینکه 10 یا 15 نفر در آن محوطه بودند، خیلی باورشان نمی شد! آمدند و او را گرفتند و بردند و من هم روی زمین پهن شده بودم و حالت گیجی و بیهوشی داشتم. با این که او را می بردند، از دست این ها خودش را رها می کرد و می آمد همین طور که من روی زمین بودم، باز مرا می زد!

 

فاش نیوز: مگر شما از قبل با ایشان مشکلی داشتید؟

- خیر.

 

فاش نیوز: بدون هیچ سابقه و برخوردی؟

- ما نزدیک 33پل و چهارباغ هستیم، منطقه سرسبزی است. گفتند: ببرش در کوچه و آنجا مثلا کتکی بزن و چشم ترسی بگیر. در آن جا کوچه بن بست است و کسی نمی فهمید؛ ولی این جا که لو رفت، عقلش را از دست داد.

چون اداره همه جا حتی سالن هایی که وارد دستشویی می شود دوربین دارد، این موارد را بلافاصله نگهبان و افرادی که دم در هستند، اطلاع می دهند. یک نفر از حراست و بازرسی نیامد! و گذاشتند تا او مرا بزند.

اورژانس آمدند و من را با برانکارد بردند کنار خیابان و نیم ساعت، 45 دقیقه داخل ماشین روی ما کار کردند و من را به اصلی ترین بیمارستان سوانح اصفهان، آیت الله کاشانی بردند. عکس و ام.آر.آی و...

خانواده ام گفتند که ممکن است به پرستاران پولی بدهند و ... بهتر است در بیمارستان نباشم.

فاش نیوز: کبودی هم دارید؟

- دستم اگر مشکل نداشته باشد، از انگشت دست تا کتف آتل نمی بندند. پای راستم هم از زیر لگن تا انگشتان پا آتل بستند. به سر و صورتم هم زده که کبودی هایش مشخص است. عکس هایش را هم در کانال خودم گذاشته ام.

 

فاش نیوز: مدارک بیمارستانی هم دارید؟

- چون امروز صبح با رضایت خودم از بیمارستان مرخص شدم، گفتند: بروید بعد که آماده شد، خبرتان می کنیم. هم پلیس استعلام می کند و هم خودم می توانم بروم و بگیرم. البته برچسبی که بیمارستان به دست بیمار می زند را دارم.

 

فاش نیوز: ایشان نسبتی هم با ایثارگران دارد یا نه؟

- خیر. نیروی 4، 5 سال سابقه است و همیشه در حراست بوده. الان هم که در قسمت تسهیلات است، کارش این است که روزها اتاقش را رها می کند و می رود به قسمت ها و با ارباب رجوع یا با همکاران صحبت می کند و می رود گزارش ها را آن طور که دلش می خواهد می دهد. چون خودش تنومند است، کارهای ترساندن و این طور چیزها را به او می دهند.

دیروز بعد از اینکه من را به بیمارستان بردند، همان مسلمانی که من را نجات داد و به بیمارستان برد، گفته است که ما از دوستان ایشان بودیم و اصلا درگیری نبوده است و حال و احوالی با هم کردیم. جرات نداشت بگوید من را از زیر دست و پای ایشان نجات داده است. ولی آن شهود همه افرادی هستند که از لحاظ جایگاه اجتماعی و اداری هیچکدام انکار نمی کنند. الان حدود 20 نفر شاهد معتبر بر قضیه هست.

فاش نیوز: شما چند ساله هستید آقای گلشیری؟

- من 53 ساله هستم.

 

فاش نیوز: مطلب خاصی را بیان نمی کرد؟

- می گفت: شما چند ماه پیش به یک نفر گفته ای مخبر حراست هستی. من که نگفتم ولی اگر هم گفته باشم، حتماً استدلال یا مدرکی برایش دارم. بدون سند و دلیل به احدی حرفی نمی زنم. ولی چون در بحث رسانه ای هم وارد شدم و تهرانی ها هر روز زنگ می زنند بنیاد که راجع به قضیه من بپرسند و چرا این داستان ها را حل نمی کنند ...

خب مگر نمی گویید نیروی بدی است و می خواهید پیش از موعد برود. پس کمک کنید تا برود. 2 تا سکته پارسال به من دادند؛ به آنها گفتم یک سکته دیگر بزنم کارم تمام است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
خداکند بنیاد این ضرب وشتم ها و راه ندادن به مراکز توانبخشی ودرنظر نگرفتن شخصیت ارباب رجوع که یا شهیدداده اند یا جانباز مورد بررسی و کار به دادگاه کشیده نشود چه خبر است خدایا به تو پناه میبریم
دعا میکنیم مسئولین رده بالای کشور و نهادهای نظارتی تلاش های کافی برای بهبود آلام خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در اولویت کارهای خود قرار دهند که الحق و الانصاف هرچه به آنها خدمت شود کم است. مطالب فوق را که میخوانیم واقعا جز اظهار تاسف چیزی نمیشه گفت
سلام دوستان کاراز دعا گزشته توبنیاداصفهان پشت میزنشینهاآنقدرمارخوردند
که افعی شده اند.همیشه جانبازان راتهدیدمیکنندونمیگزارندآنهاصحبت کنند.
نیمی ازکارمندان خودشان یک صدام شده اند.مثل ساکت که هرچه جانبازان پا
بسن ترمیشوندواحتیاج به ورزش وجنب وجوش دارنداوهرسال یکی یکی ورزشهارا کنارمیگذارد.چندین بارمراجعه کردن جانبازان کو گوش شنوا.
فقط برای خودشان دکان باز کرده اند. فقط خدابدادجانبازان مظلوم برسدازدست اینها.
لعنت الله علی الظالمین
لعنت الله علی الکاذبین
از سال ۱۳۹۴ که فردی بنام وکیلی مدیر کل بنیاد شده بشدت وضع بنیاد استان اصفهان بهم ریخته و بحرانی شده و پرونده های قضایی و نارضایتی روز افزون ایثارگران و کارمندان ولی بخاطر زد و بندهای پشت پرده این فرد را با آبروریزیهای زیادی که برای نظام و بنیاد درست کرده هنوز نگه داشته اند و دست و پای بیهوده میزنند البته مقصر اصلی این مشکل شخص آقای شهیدی است چون زود از اطرافیان و لابی ها گول میخورد و اصلا این مشکلات براش مهم نیست و شیراز بنیاد را گسیخته است در همه کشور و بخصوص اصفهان
شهیدی استعفاء
حالا ما نفهمیدیم ایشون بیهوش بوده نبوده
ولی فکر کنم قرص روانگردان مصرف کرده و تو عالم رویا بوده چون اصلا حرف ها به هم نمیخوره
امیدوارم نظرم فیلتر نشه
کم کم داره پیش بینی های شهید..... در مورد بازماندگان دفاع مقدس محقق می شه! دشمنای داخلی خیال می کنن ما از شهادت می ترسیم. چه خیال باطلی!
لطفا کانال خودتون رامعرفی کنیدتابیشتر بامشکلات ایثارگران آشنابشیم
دمتون گرم زود زود این هفتاد درصدهارو بکشید که ماهم شما هارو میکشیم که لیاقت کار کردن به این قشر رو ندارین بهتر بود بنیاد جانبازان را به بهزیستی محول میکر دید که همه مهربان و خوش اخلاقو خوش برخورد و بعضا کمی هم رشوه خور هستن شاید اینطور بهتر بود درود بر رزمندگان اسلام سلام بر امام خمینی و سید علی خامنه ای
خدا را شکر که بزشک بنیاد دکترنادر اکبری در ارومیه واقعا درد اشنای جانبازان نمیگذارد یک داروی جانباز کسر شود باز شکر خدا مسئولین بنیاد ارومیه همگی خیلی مهربان و شایسته هستن چه انهایی که هستن و چه انهایی که باز نشست شدن از اقای جعفری مدیر کل بنیاد هم قدر دانی میکنم با تدبیر و مدیریت مشکلات را هموار مینماید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi