24 مهر 1397/ ۰۶ صفر ۱۴۴۰
شناسه خبر : 61616
1397,چهارشنبه 18 مهر12:29
اشتراک گذاری در:
عکس روز
رئیس فراکسیون ایثارگران خبر داد:

طرح معافیت فرزندان جانبازان برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی


رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و ارائه طرح اصلاح تبصره ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشور برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد به صحن علنی در آینده نزدیک خبر داد.

طرح معافیت فرزندان جانبازان برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و ارائه طرح اصلاح تبصره ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشور برای لغو ممنوعیت ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد به صحن علنی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در لغو ماموریت تحصیلی فرزندان جانبازان بالای 25 درصد خاطرنشان کرد: در رابطه با استفاده کنندگان فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از ماموریت تحصیلی و آیین نامه ای که هیئت وزیران تصویب کرده بود، دیوان عدالت اداری آن را لغو کرد و متاسفانه، حدود 50 هزار نفر از فرزندان جانبازان از استفاده از این نعمت محروم شدند.

وی افزود: در این خصوص جلسه ای با دیوان عدالت اداری برگزار و نامه ای هم به آنها ارسال شد،دیوان عدالت اداری در رابطه با این آیین نامه ها را حق خود می داند که دخالت و رای صادر کند.

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: در این خصوص نمایندگان ایثارگر مجلس دو طرح یک فوریتی آماده کرده اند که یکی از آنها " طرح اصلاح ماده تبصره 61 قانون مدیریت خدمات کشوری" است.

وی گفت: در این طرح می خواهیم این را بگوییم که در تبصره ماده 61 ایثارگران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد از ماده 61 مستثنی می باشند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نکته دوم این است که طرح دیگری را در حال آماده سازی برای ارائه به صحن علنی مجلس درنطر داریم که " طرح ماده واحده معافیت ایثارگران و فرزندان بالای 25 درصد از ممنوعیت ادامه ماموریت تحصیلی" نام دارد.

وی ادامه داد: در ماده واحده این طرح آمده است: فرزندان ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد مشمول ممنوعیت ادامه تحصیل نمی باشند تا در واقع آیین نامه دولت با تغییر تبصره ماده واحده و اصلاحیه ماده 61 قانون ایثارگران آن را اصلاح کنیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران در پایان یادآور شد: در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه این موضوع ذکر شده بود، اما آیین نامه آن مصوبه دولت در سال 1385 بود که متاسفانه، دیوان عدالت خود را صائب دانست که هیئت عمومی آن به این قانون ورود و آن آیین نامه را ابطال کند.

 


کد خبرنگار : 17


ماموریت تحصیلی     فرزندان جانبازان     فراکسیون ایثارگران                                
Reply
no
2
yes
1
1397/07/18 - 16:06
جناب نوروزی چرا فکری به حال رزمنگان نمی کنید یعنی رزمنده از فرزند جانباز کم اهمیت تر است چرا طرح استفساریه جزء ( 6 ) بند ( ث ) ماده (88) قانون برنامه ششم برای برخورداری رزمندگان از یک مقطع تحصیلی بالاتر رو مسکوت گذاشتید ؟

Reply
no
0
yes
26
حامد
1397/07/18 - 19:20
از حاج آقا نوروزی و دیگر نمایندگان ایثارگر مجلس که مدتها است شبانه روزی زحمت می کشند و در حد توان مشکلات جامعه ایثارگری را مطرح و حل می کنند بی نهایت ممنون و سپاسگزار هستیم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون این بزرگواران را خواهانیم.

Reply
no
0
yes
26
محمود
1397/07/19 - 07:37
حاج اقا نوروزی خیلی ممنون از پیگیری مجدانه حضرتعالی و سایر نمایندگان ایثارگر مجلس.
اول خدا و بعد شما نمایندگان عزیز . متاسفانه بنیاد که به وظیفه ذاتی خودش عمل نمی کند و بلکه برعکس در جهت حذف حقوق ایثار گران قدم بر می دارد.

Reply
no
0
yes
3
سمیه
1397/07/19 - 12:53
با تشکر از زخمات حاج
آقا نوروزی بزرگوار و نمایندگان ایثارگر و پرتلاش وجلس. امیدواریم این طرح ها سریعتر به جواب برسند ومشکل حل گردد چون ما الان دانشجوییم ترم شروع شده و خیلی سخته کار و درس همزمان و دانشگاه شهردیگه و مطالعه..... امید به حل مسئله در اینده نزدیک.

Reply
no
0
yes
5
1397/07/19 - 13:05
تشکر حاج آقا نوروزی،خدا خیرتون بده که مدافع حقوق ما هستید.

Reply
no
0
yes
4
مجید
1397/07/19 - 13:48
حاج آقا اجرکم عندااله.

Reply
no
0
yes
0
1397/07/19 - 14:31
سلام علیکم، با ادب و احترام بنده یک بسجی جانباز هستم. خواهشم این است از چه طریقی می توانم مشکلم را با حاج آقا در میان بگذارم؟ موضوعیت مشکلم فقط فردی ( شخصی) نیست، بلکه مشکل بسیاری از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور است. در صورت صلاحدید آدرس پست الکترونیکی؛ یا شماره همراه، یا شماره و آدرس فضای مجازی (ایرانی) ایشان را اعلام فرمایید تا با ایشان تماس بگیریم. با تشکر

Reply
no
1
yes
2
حدیث
1397/07/20 - 11:11
حاج آقا توروخدا قسمتون میدم یه کاری کنید برامون حداقل ساعت تدریسمونو پایین بیارن به مشکل برنخوریم مابعد ازخدا شمارو داریم توروخدا یه کاری کنید
بخدا من یه خانومم
متاهلم
میرم یه شهر دیگه برای تدریس
اصلا زندگیم بهم خورده

Reply
no
0
yes
4
1397/07/20 - 18:18
اجرتان با خداوند منان

Reply
no
4
yes
2
سید
1397/07/21 - 13:50
ضمن تشکر از زحمات شما
چه کسی پاسخگوست !!!!؟؟؟؟؟؟ آیا جانباز 20 در صد از فرزند جانباز 25 درصد مستحق تر نیست.


no
1
yes
4
صابر
1397/07/22 - 06:38
حقوق همه ایثارگران باید تامین شود که جانباز و چه فرزند جانباز و....


no
0
yes
0
بروسلی
1397/07/24 - 06:43
جانباز زیر 25 درصد ماموریت اموزشی دارد.


Reply
no
0
yes
3
برزو
1397/07/21 - 17:32
از حاج آقا نوروزی کمال تشکر رو داریم واز خداوند متعال میخواهیم به مسئولینی از حقوق خانواده های جانباز دفاع میکنن عمر با عزت عطا بفرماید

Reply
no
0
yes
3
1397/07/22 - 01:31
سلام حاج اقا نوروزی خدا خیرت بده انشاا.. بتونی یه کاری کنی واسه فرزندان جانباز اجرکم من الله

Reply
no
0
yes
4
سمیه
1397/07/22 - 08:44
با سلام کاش بنویسید فرزندان جانباز 25% وبالاتر، اینکه نوشتهبالاتر از 25% شامل 25% ها نمی شود. ممنون اصلاحبفرمایید.

Reply
no
0
yes
2
حسین
1397/07/23 - 10:37
لطف کنید فرزندان حانبازان ۲۵ درصد را هم شامل شود. چونکه قانون شامل فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر بود.
ممنون جناب نوروزی.





نظری بگذارید
chapta

بدون ویرایش از شما
بیشتر...
آخرین اخبار
بیشتر...
معرفی کتاب

نقل مطالب سایت، فقط با ذکر منبع بلامانع است.

@ 2014 تمام حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ ایثار و شهادت(فاش نیوز)،محفوظ می باشد.