شناسه خبر : 61617
چهارشنبه 18 مهر 1397 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعلام سقف تسهیلات مسکن ایثارگران بر اساس مصوبه جدید

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تصویب افزایش سقف وام مسکن ایثارگران در هیئت دولت گفت: این افزایش پس از تصویب در شورای پول و اعتبار اعمال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از ارکان مهم استقرار و حفظ نظم و امنیت داخلی و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، نقش بزرگی در خدمت به مردم و کشور به عهده دارد و همواره ضمن مجاهدت‌های مستمر در ایفای این وظیفه بزرگ شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آرامش و آسایش جامعه و مردم کشورمان در حوزه برقراری نظم و امنیت مدیون مجاهدت و فداکاری عزیزان نیروی انتظامی است که همواره روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه زنده نگه داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 97 پس از طرح و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی دولت در جلسه هیئت دولت مطرح و به تصویب رسیده است افزود: بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات مسکن ایثارگران به ازای هر واحد مسکونی در شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر 100 میلیون تومان، در مراکز استان‌ها 77 میلیون تومان، سایر شهرها 66 میلیون تومان و در روستاها 38 میلیون تومان مشخص شده است و این رقم در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ 4 درصد با مدت بازپرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن تعیین شده است. این مصوبه پس از ابلاغ به بانک مرکزی باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از سال 1392 تا 1396 در مجموع 200 هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران پرداخت شده است. در یک سال گذشته نیز 49 هزار و 559 درخواست از سوی ایثارگران برای دریافت وام ثبت شده است که تاکنون 36 هزار و 109 فقره وام مربوط به این درخواست ها جذب شده و مابقی متقاضیان نیز به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و امیدواریم که  با طی مراحل قانونی به زودی بتوانند تسهیلات مذکور را دریافت کنند.

معاون رئیس جمهور در خصوص شرایط واجدین دریافت این تسهیلات گفت: خانواده شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان شهدا، تمام آزادگان و جانبازان با اولویت درصد از کار افتادگی، فرزندان جانبازان 70 درصد و همسران جانبازان متوفی با توجه به مفاد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تصویب آئین‌نامه اجرایی دیگری با موضوع برقراری کمک معیشت به جانبازان و آزادگان در هیئت دولت گفت: بر اساس این آیین‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به برقراری کمک‌معیشت به جانباز و آزاده غیر حالت اشتغال که فاقد درآمد و شغل باشد و هیچ‌گونه خدمات و تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی دریافت نکرده باشد اقدام می‌کند و این مبلغ معادل حداقل حقوق کارکنان شاغل دولت موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
سلام چطور میشه با آقای مجتهد تماس حضوری با تلفنی جهت مشاوره گرفت؟؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi