شناسه خبر : 61621
پنجشنبه 19 مهر 1397 , 08:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خطر بزرگ اسرائیل بزرگ!

دو تحلیلگر سیاسی اسپانیا مطرح کردند:

هدف اسرائیل از  ایجاد «اسرائیل بزرگ» خطر بزرگی برای صلح و ثبات کشورهای خاورمیانه است

کارشناس امور بین الملل و روزنامه نگار اهل ونزوئلا درباره هدف اسرائیل از جنایات علیه مردم غزه، کرانه باختری و اقصی نقاط فلسطین را بنا نهادن «اسرائیل بزرگ» عنوان کرد که همان توهم اسحاق رابین بود.

خرمن گوررایس روزنامه نگار ونزوئلایی و مخاطب رادیو اسپانیایی گفت: به اعتقاد رابین، منطقه یهودیه و سامره که به اصطلاح کتاب مقدس تحریف شده یهود، همان کرانه باختری است، بخش جدایی ناپذیر از سرزمین اسرائیل بزرگ است و به ادعای وی این سرزمین ها غصب نشده اند که حال بخواهند پس داده شوند.

این روزنامه نگار ونزوئلایی تصریح کرد: این دکترین در حال حاضر پایه های اصلی حزب لیکود نتانیاهو را تشکیل می دهد، کسی که آرزوی الحاق قدس را به سرزمین های اشغالی دارد.

خرمن گوررایس در ادامه افزود: این دکترین با تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به این شهر از نظر نتانیاهو یک قدم به واقعیت نزدیک تر شده برای همین انتفاضه جدیدی درمیان مردم فلسطین مدت هاست که شکل گرفته است. پس از تصویب بیانیه سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام، کنگره و مجلس سنای آمریکا، این کشور متعهد شده است در صورتی که اسرائیل مورد حمله و تهاجمی از سوی سایر کشورها قرار گیرد، واشنگتن هم از جهت نظامی و هم سیاسی از آن حمایت خواهد کرد.

وی ادامه داد : بی شک فشارهای لابی یهود در آمریکا برای ادامه تلاش ها برای بی ثبات کردن ایران و سوریه نیز جزو همین برنامه اسرائیل است که از زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا پایه ریزی شده بود از همین رو جمهوری اسلامی ایران بارها خطر بزرگ ایجاد اسرائیل بزرگ را در منطقه هشدار داده است.

خوان دی یس، کارشناس امور سیاسی اهل اسپانیا نیز در این باره گفت : تهاجمات فزاینده اسرائیل علیه نوار غزه و مردم فلسطین به دنبال نشست نتانیاهو و رهبر ارشد پنتاگون، شرایط نامطلوب رژیم صهیونیستی را نشان می دهد و اینکه آمریکا و اسرائیل همیشه به دنبال طراحی یک تهاجم نظامی علیه ایران و غزه بوده و هستند هم موید نگرانی و هراس تل آویو و واشنگتن است.

وی تاکید کرد: پس از نسل کشی سیستماتیک فلسطینیان، رژیم اسرائیل در حال شهرک سازی در سرزمین هایی است که از چنگ فلسطینیان در آورده و جمهوری اسلامی ایران همیشه مخالف تهاجمات اسرائیل و شهرک سازی های غیرقانونی صهیونیست ها در مناطق اشغالی بوده و بارها خطر بزرگ ایجاد اسرائیل بزرگ را در منطقه هشدار داده است چرا که این مسئله  خطر بزرگی برای صلح و ثبات کشورهای خاورمیانه به شمار می آید

منبع: سایت فرارو
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi