شناسه خبر : 61639
دوشنبه 23 مهر 1397 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه مهم نهمین کنگره انجمن جانبازان نخاعی

آغاز دورانی جدید از فعالیت انجمن جانبازان نخاعی

انجمن جانبازان نخاعی که به لطف و عنایت خداوند متعال جهت پاسداری از اهداف مقدس جمهوری نظام اسلامی و ارزش های آن و به منظور پیگیری امور جانبازان نخاعی در حوزه های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی تاسیس شده...

فاش نیوز -  «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا» نهضت انبیاء و تاریخ ادیان الهی همواره با مبارزه علیه ظلم و ستم همراه بوده و در این میان دین مبین اسلام سرسخت ترین موضع را در برابر ظلم و فساد داشته است.

نهضت حسینی و حادثه کربلا تبلور و خلاصه چنین مبارزه ای بوده و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و ادامه آن به رهبری مقام معظم رهبری، حضرت آیه الله العظمی خامنه ای(مدظله) استمرار نهضت کربلا است. جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازماندگان کاروان سرخ شهادت و پیام رسانان انقلاب و دفاع مقدس هستند.

انجمن جانبازان نخاعی که به لطف و عنایت خداوند متعال جهت پاسداری از اهداف مقدس جمهوری نظام اسلامی و ارزش های آن و به منظور پیگیری امور جانبازان نخاعی در حوزه های درمانی، فرهنگی، اجتماعی و معیشتی تاسیس شده، در تاریخ19/ 7 /97 اولین انتخابات کشوری خود را در قالب نهمین مجمع عمومی و با مشارکت هر چه بیشتر نمایندگان جانبازان نخاعی از سراسر کشور برای انتخاب و تعیین هیئت مدیره، در محل مجتمع ایثار کردان برگزار کرد.

این انجمن ضمن اعلام آمادگی خود در دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی، تا پیوست آن به حکومت عدل امام عصر(عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری حضور عزیزان نماینده استانها را غنیمت شمرده و پس از طرح وبررسی مشکلات پیش روی جانبازان نخاعی، به جمع بندی زیر رسیده است، که توجه مدیران ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران را به آن جلب می نماییم:

1- تعامل و همکاری و اهتمام بر حفظ کرامت جانبازان نخاعی و نمایندگان آنان در استان ها از سوی مدیران استان ها در تمام سطوح.

2- تعیین تکلیف مراکز جامع توانبخشی بر اساس طرح ارسالی به ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور موثر نمایندگان انجمن.

3- اجرای کامل ماده 38 و 39 قانون جامع ایثارگران در خصوص جانبازان نخاعی بسیجی و سرباز.

4- اجرای ماده 26 قانون جامع ایثارگران در خصوص تخصیص حق همیاری مصرح در قانون مذکور(علاوه بر حق پرستاری).

5- تخصیص خودرو با توجه به گذشت سال ها از تحویل خودرو در دوره قبل و فرسوده شدن خودروهای موجود.

6- تامین اقلام و تجیهزات توانبخشی متناسب با سن و سال جانبازان نخاعی.

7- اجرای ماده 22 قانون جامع در خصوص جانبازان نخاعی دارای افراد تحت تکفل معلول در سطح استان، خارج از تشریفات غیر ضروری.

8- اختصاص مکانی مجزا برای بانوان جانباز، به منظور اسکان موقت و گذراندن دوران نقاهت آنان، با توجه به وضعیت و شرایط خاص آنان، در مکان مرکز توانبخشی جانبازان بقیةالله که در حال احداث و تکمیل است.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حضور معاونین و مدیران بنیاد شهید (آقایان پاکدل، دکتر عباس پور، دکتر جوادی و آقای اسلام کریمی) که در جلسات مجمع مشارکت کردند و پاسخگوی سئوالات نمایندگان جانبازان نخاعی سراسر کشور بودند، لازم به تذکر می دانیم، با توجه به حضور جمع بی سابقه ای از نمایندگان جانبازان نخاعی که با تحمل زحمات و مشقات فراوان، از استان های سراسر کشور در این مجمع حضور یافته بودند، شایسته این بود که ریاست عالی بنیادشهید نیز در این مراسم حضور می یافتند.

***

گفتنی است از این دوره، با انتخاباتی که برپایه اساسنامه جدید، به طور سراسری و کشوری انجام شد، تحولی بزرگ و مهم در روند فعالیت انجمن جانبازان نخاعی ایجاد شده است.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آقایان محترم انجمن قطع نخاع
متاسفانه ما همدیگرو قبول نداریم در انجمن ما( قطع عضو ) و در انجمن شما(نخاعی ) برای هم مشکل آفرینی میکنیم و گاها و با هزار تاسف یسری برای بهره برداری شخصی و منافع شخص خودش وارد این تشکلها میشود تا می تواند بتواند سوء استفاده کند
انوقت چه توقعی دارید که رئیس کل بنیاد در جمع ما حضور پیدا کند.
از قدیم گفتن از ماست که بر ماست
شرکت ریاست عالی! بنیاد در این گونه جمعها کمترین وظیفه شغلی و اخلاقی اش است که این ضرورت ربطی به مسائل داخلی مابین جانبازان ندارد.
بنده با نظر شما موافقم
متاسفانه تعداد قلیلی از جانبازان هم از نام جانبازی خودشون سواستفاده میکنن و هم از نام دیگر جانبازان در واقع پشت نام گروه های جانبازی تا می تونن....
خدا بهمون رحم کنه
انجمن های جانبازی ، خصوصا" انجمن جانبازان نخاعی تشکیلات مفید و کارایی هستند که اگرچه بیشتر می توانند نقش مشورتی و رایزنی و پیگیری داشته باشند ولی تاکنون نقش مهمی در تشکل و همگرایی و ارتباطات مثبت میان جامعه ایثارگران با خودشان و با دیگران داشته اند. نباید در اینطور موارد فقط عیب جویی و منفی بافی کرد. همین که جانبازانی با این وضعیت سخت زحمت می کشند و فعالیت های جمعی را سازماندهی می کنند کار خوب و بزرگی انجام می دهند حال آنکه شاهدیم کارهای مهمی هم خصوصا" در این اوضاع تحریم و مشکلات انجام می دهند. امام و مقام معظم رهبری و اصلا" دین ما کارهای جمعی و جماعت را توصیه کرده اند. ایراد برکسانی وارد است که با کوبیدن برطبل تفرقه و تشتت، جز هدر دادن انرژی خود و دیگران و پاشیدن بذر ناامیدی در دلها کاری نمی کنند.
متاسفانه انجمن های جانبازی شده دکان و محل کسب
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi