شناسه خبر : 61644
شنبه 21 مهر 1397 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید همدانی به روایت یک مداح اهل بیت(ع)

حسین مهدوی‌راد با اشاره به اینکه شهید حاج حسین همدانی از پایه‌های اصلی هیئت محبین الزهرا(س) بودند و هیئت محبین الزهرا(س) محل رفت‌وآمد جوانان رزمنده بود، اظهار داشت: دو هیئتی بود که جوانان رزمنده ارتباط تنگاتنگی با این هیئت‌ها داشتند هیئت محبین الزهرا(س) و ثارالله که دهه محرم مراسم بسیار خوبی داشته و دارند.

وی با اشاره به اینکه سرلشگر شهید حاج حسین همدانی و جوانانی که در هیئت محبین الزهرا(س) شرکت می‌کردند پس از عزاداری و سینه‌زنی در این هیئت به هیئت ثارالله می‌پیوستند، افزود: در هیئت ثارالله نیز مراسم تا ساعت 2 الی 3 شب ادامه داشت و با دعوتی که هیئت ثارالله از هیئت‌های مختلف همدان می‌کرد هیئت‌های حسینی به هیئت ثارالله پیوسته و به عزاداری می‌پرداختند.

*اخلاق انقلابی و اخلاص شهید همدانی سبب جذب جوانان و نوجوانان می‌شد

مهدوی با بیان اینکه شهید حاج حسین همدانی  در این دو هیئت بسیار اثرگذار بودند، عنوان کرد: خلق‌وخوی نیکو، مذهبی و انقلابی، تواضع، اخلاص و جذبه عمل سبب می‌شد تا همه به سمت ایشان کشیده شوند.

این مداح اهل‌بیت با تأکید بر اینکه سردار همدانی در تبیین تفکرات هیئت و در طی طریق انقلابی نقش مؤثری داشتند، تصریح کرد: نگاه بسیاری از اطرافیان به شهید همدانی نگاه مرید و مرشد بود چرا که ایشان در عمل اثبات کرده بودند که نسبت به سخنانی که بیان می‌کردند عامل بودند.

مهدوی راد با اشاره به اینکه شهید همدانی نسبت به محرم و به نحو احسن برگزار شدن مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) به‌شدت حساس بودند، بیان کرد: جذب اقشار و افکار مختلف برای ایشان بسیار مهم بود تا جایی که همواره تأکید می‌کردند به‌گونه‌ای با مردم برخورد شود که کسانی که وارد هیئت می‌شوند احساس آرامش کنند.

وی با بیان اینکه در مراسمات روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی در هیئت محبین الزهرا(س) شهید حاج حسین همدانی پایه ثابت بودند، عنوان کرد: هنگام حضور در مراسم هیئت با خلوص نیت و بی‌تابی اشک می‌ریختند و در سال آخر عمر مبارکشان در هیئت در رابطه با وضعیت سوریه سخنرانی تأثیرگذاری داشتند.

مداح هیئت محبین الزهرا(س) با تأکید بر اینکه دلیل حضور بسیاری از افراد در هیئت محبین الزهرا(س) حضور تأثیرگذار سردار همدانی در این هیئت بود، گفت: ایشان نسبت به محرم، اربعین، سیدالشهدا(ع) و عمه سادات حضرت زینب کبری (س) ارادت خاصی داشتند.

*شهید همدانی به موضوع رسیدگی به فقرا و اقشار مستضعف جامعه توجه ویژه‌ای داشتند

مهدوی راد با اشاره به اینکه در کنار حضور در هیئت سرلشگر شهید حاج حسین همدانی به موضوع رسیدگی به فقرا و اقشار محروم جامعه توجه ویژه‌ای داشتند، تأکید کرد: ایشان با دغدغه توجه به فقرا و ضعفا "صندوق عدل اسلامی" را بنا نهادند که خیرات و برکات زیادی داشت و متأسفانه با برخوردهای متقابلی که انجام شد این صندوق تعطیل شد که در آن زمان شهید همدانی برای این راه‌اندازی این صندوق عوارض زیادی را متحمل شدند چرا که مقید به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به اقشار مستضعف جامعه بودند.

مداح اهل بیت با تأکید بر اینکه افراد بسیاری از صندوق عدل اسلامی وام قرض‌الحسنه دریافت کردند که معتقد بودند وام این صندوق برکت داشت، ابراز کرد: اما بانک‌ها زمانی که دیدند که اکثر مردم پولشان را به امانت به این صندوق می‌سپارند تا با عنوان قرض‌الحسنه در اختیار دیگران قرار گیرد، زاویه گرفته و سبب تعطیلی این صندوق قرض‌الحسنه شدند ضمن اینکه افراد بسیاری از طریق این صندوق صاحب کار، زندگی و غیره شدند. 

وی با بیان اینکه شهید همدانی بسیار مقید به رسیدگی و سرکشی از خانواده‌های شهدا بودند، ابراز کرد: با اینکه ایشان به تهران رفته بودند در ایام محرم حتماً برای حضور در مراسمات هیئت ثارالله به همدان می‌آمدند.

مداح اهل‌بیت در مورد عشق و علاقه جوانان و نوجوان نسبت به علمدار شهدای مدافع حرم شهید حاج حسین همدانی مطرح کرد: مراسم تشیع پیکر شهید و حضور خیل عظیمی از جوانان در ؟ن مراسم گویای محبوبیت ایشان در بین جوانان بود.

مهدوی راد با تأکید بر اینکه شهید همدانی همواره به دنبال وحدت رویه بودند، اعلام کرد: همواره تلاش می‌کردند تا جایی که ممکن است با افراد بسیاری بتوانند تعامل داشته باشند و عظمت و سنگینی ایشان به حدی بود که اطرافیان بسیاری از مشکلات و اختلافات بودن اینکه با ایشان در میان بگذارند رفع می‌کردند و حاضر نبودند که این مشکلات سبب تکدر خاطر شهید همدانی شود.

*شهید همدانی انرژی مثبتی در وجود جوانان ایجاد می‌کرد

وی با اشاره به اینکه با بچه‌های جبهه و پیشکسوت بسیار صمیمی بودند، اظهار داشت: جوانان وقتی ایشان را می‌دیدند ذوق و شوق عجیبی پیدا می‌کردند و انرژی مثبتی در وجود جوانان ایجاد می‌شد.

مداح هیئت محبین الزهرا(س) با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین صفاتی که خداوند به شهید همدانی عطا کرده بود اخلاص و تواضع بود، افزود: در پیاده‌روی اربعین چند سال پیش که ایشان را در ورودی کربلا دیدم، شهید همدانی بسیار ساده چفیه مشکی بر سر و پیرهن مشکی به تن داشته و همراه دو نفر از رفقایشان بودند و در حالی که ایشان در کشور مقام یک سردار را داشتند اما هنگامی که موضوع امام حسین(ع) پیش می‌آمد همه چیز را کنار گذاشته و برایشان مهم این بود که در مسیری که به سمت اباعبدالله(ع) قدم برمی‌دارند تواضع، اخلاص و عشق نسبت به امام حسین(ع) حفظ کنند.

مهدوی راد با تأکید بر اینکه یکی از صفات مردان الهی گریز از دنیا، دنیاطلبی، پست و مقام است، تصریح کرد: حضور خیل کثیری از مردم در مراسم تشیع پیکر شهید همدانی به‌گونه‌ای بود که مقام معظم رهبری دو بار راجع به مردم استان و حضور در مراسم تشیع سردار سخن گفتند و از مردم تشکر کردند و فرمودند که " این مزد اخلاص شهید همدانی بود".

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل اینکه همچون شهید همدانی‌ها در زمان حیات گمنام هستند اخلاص آن‌ها و فرارشان از مطرح‌شدن، معروف شدن و مقام‌ها است، بیان کرد: در حدیثی معروف آمده است، کسی که باخدا باشد خدا با اوست و کسی که محبت خدا را در دل خودش جای دهد خدا هم محبت او را در دل مردم می‌اندازد و ثمره علاقه و ارادت مردم به شهید همدانی را در مراسم تشیع پیکر ایشان در همدان و در تهران و سنگ تمام گذاشتن لشکر 27 حضرت محمد رسول‌الله (ص) و حضور در مراسم تشیع ایشان دیدیم.

مداح اهل‌بیت با بیان اینکه به جرات می‌توانم بگوییم ایشان از معدود نفراتی بودند که بسیاری از سرداران خودشان را شاگرد شهید همدانی می‌دانستند که این نشان از بزرگی و اخلاص ایشان بود، عنوان کرد: در جلسه روضه‌ای که چند نفر از سرداران نیز حضور داشتند یکی از سرداران اظهار داشت که اگر کل کسانی که سردار را می‌شناسند در مورد شهید همدانی حرف بزنند، قلم بزنند و تبلیغ کنند شاید نتوان 20 درصد از شخصیت کلی سردار را مطرح کرد یعنی اینکه 80 درصد از شخصیت ایشان همچنان مکتوم خواهد ماند زیرا که ابعاد شخصیتی ایشان خاص و الهی بود.

*شهادت پس از 40 سال جهاد، مزد سردار همدانی بود که خداوند به ایشان عطا کرد

مهدوی‌راد با تأکید بر اینکه خداوند مزد اخلاص و بزرگواری شهید همدانی را با 40 سال جهاد و شهادت در راه دین، اسلام و دفاع از مظلومان به ایشان عطا کرد، ابراز کرد: 40 سال جهاد در راه خدا نعمت بسیار بزرگی است که هرکسی نمی‌تواند از این نعمت برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: شهید همدانی دغدغه خدمت به جامعه اسلام و نه صرف تشیع را داشتند در سوریه که بسیاری از مردم اهل سنت بودند ولی ایشان دغدغه‌ای که برای تشیع داشتند برای آن‌ها نیز داشتند د درنهایت در راه کمک به برادران مسلمان، جان خود را در تقدیم انقلاب و اسلام کردند

مداح اهل‌بیت با اشاره به اینکه ایشان در روضه برای امام حسین(ع) بسیار بی‌تاب می‌شد و مشخص بود که درد فراغ یاران و دوستان خود را تحمل می‌کنند و دغدغه شهادت دارند، گفت: ممکن است در خیلی از مواقع با به سخنانی که می‌گوییم باور نداشته باشیم و امروز نیز بسیاری از افراد سخنانی می گیوند که عامل به آن نیستند اما یکی از برترین خصوصیات شهید همدانی این بود که به آنچه می‌گفتند عمل می‌کردند و امروز هم می‌بینیم کسانی که با ایشان هم‌مسلک بودند نظیر سردار سلیمانی‌ها به تمام معنا پای سخنانشان می‌ایستند چون به گفته خودباور و اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه اگر امروز می‌بینیم بسیاری از افراد سخنانی می‌گویند و عمل نمی‌کنند دیلیش این است که به گفته خود اعتقاد ندارند، افزود: امام حسین فرمودند که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است تا زمانی با دین هستند که آسیبی به آن‌ها نرسد دنیا را دست ندهند، و زمانی که موضوع از دست دادن دنیا به میان می‌آید دین را زیر پا می‌گذارند.

*شهید همدانی خود را در راه دین اسلام و انقلاب هزینه کرد عامل به سخنانی بود که بیان می‌کرد

مهدوی راد با تأکید بر اینکه شهید همدانی خودش را خرج دین کرد و دین را خرج خود نکرد، اظهار داشت: سرلشگر همدانی خودش را هزینه کرد که دین هزینه نشود و امروز بسیاری دین را هزینه می‌کنند تا خودشان را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی با وجود بالا رفتن سن دست از تلاش و کوشش برنمی‌داشت درحالی‌که اگر هرکسی به جای ایشان بود می‌گفت با توجه به این سن نیاز نیست به جبهه‌های مقاومت و سوریه بروم، تأکید کرد: شهید همدانی در مسیر هدف خود محکم قدم برمی‌داشت و ثابت‌قدم بود.

مهدوی راد با اشاره به اینکه مردم هم خائن و هم خادم خود را می‌شناسند تأکید کرد: در مراسم تشیع پیکر شهید همدانی مرد مسنی را دیدم که که با عصا راه می‌رفت و از نظر ما شاید چندان انقلابی به نظر نمی‌آمد از او سوال کردم که چه طور شد در این مراسم شرکت کردید در پاسخ گفتند آمدم نشان دهم که مردم هم خادم را می‌شناسند و هم خائن را و شاید چندان انقلابی نباشم اما این شهید بزرگوار را می‌شناسم و وظیفه دانستم تا مراسم تشییع پیکرش شرکت کنم. 

وی در پایان تأکید کرد: بنده و امثال من شاید نتوانیم نوک سوزنی از عظمت شخصیت وجودی شهید حاج حسین همدانی را را ترسیم کنیم ولی خب" آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید".

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi