شناسه خبر : 61654
یکشنبه 22 مهر 1397 , 09:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

والدین شهدا مشمول حق پرستاری می‌شوند

 آیا به مادر شهید حق پرستاری تعلق می گیرد؟

-  برابر تبصره یک ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه  والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول حق پرستاری  می‌شوند.

 

***

 پدرم جانباز و ازاده  کارمند بازنشسته وزارت بهداشت  شهرستان ازنا دز لرستان است. اما خواهرم متاهل و ساکن هست. سوالم این هست که چگونه خواهرم می تواند جایگزین پدرم بشود؟

-  ایشان حسب مورد می تواند از ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و یا از تبصره 2 ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران استفاده کند . لکن  موانع زیادی در مسیر است که با پیگیری جدی شاید به نتیجه برسد.

***

 پدرم جانباز 10درصد با 26سال سابقه کار و پرداخت بیمه تامین اجتماعی است چگونه می توان حق بیمه پرداختی را پس گرفت؟
- بیمه قابل برگشت نیست لکن در خصوص مالیات اگر همچنان شاغل هستند با هماهنگی محل کار و سازمان مالیاتی می توانند اقدام کنند در غیر اینصورت باید به سازمان مالیاتی مراجعه و حسب قانون مالیاتها تقاضای عودت مبالغ کسر شده را کنند .مدتی طول می کشد ولی قابل پیگیری است .

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi