شناسه خبر : 61687
دوشنبه 23 مهر 1397 , 13:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وقتی با دستان بسته بر کل دنیا پیروز شدیم

پس از انتشار خبر کشف پیکرهای مطهر شهدای غواص و بعد از پخش شدنِ تصاویر پیکرهای برخی از این شهدا که دست بسته بودند، شاهد جوش و خروش و خیزشی عظیم همراه با شور و شعورِ حیرت‌­انگیزِ عمومی بودیم و هر کس به گونه­‌ای به این شهدا ابراز احترام و ارادت می­‌نمود. مراسم تشییع این شهدا در ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ روزی ماندگار در تاریخ کشورمان شد.

این مراسم پرشکوه در بحبوحه مذاکرات هسته‌­ای و آشکار شدنِ عزم دولت برای عقب‌نشینی از دستاوردهای هسته‌­ای و وجه­ معامله قرار دادنِ این دستاوردها بود.

می­‌توان با دستان بسته بر کل دنیا پیروز شد
شهدای غواص تابلوی تمام نمای جنگ تحمیلی هستند و حکایت شهدای غواص، حکایت جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی است.
ما در جنگ به معنای واقعی کلمه دست بسته بودیم و از نظر ظاهری در برابر دشمن تا دندان مسلّح هیچ نداشتیم. ظاهر جنگ آن بود که ایران با عراق درگیر است اما در واقع جمهوری اسلامی در برابر کل دنیا قرار داشت. تمامی کشورهای عربی به غیر از سوریه از رژیم بعثی حمایت می‌کردند و در طول جنگ کمک‌­های عظیم مالی و دیپلماتیک به عراق اعطا نمودند. دو ابرقدرت وقت یعنی آمریکا و شوروی پشتیبان عراق بودند و حمایت­‌های سرسام‌­آورِ مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی انجام دادند و در اواخر جنگ هم که شکست­‌های گسترده عراق را ملاحظه کردند مستقیم وارد جنگ شده و چندین بار در آب‌های جنوبی ما به مواضع­مان حمله کردند. کشورهای بزرگ غربی نیز حمایت مالی و تسلیحاتی وسیعی از عراق داشته و از هیچ کمکی دریغ نورزیده و حتی مواد اولیه بمب‌های شیمیایی و میکروبی در اختیار عراق قرار دادند. در چنین شرایطی جمهوری اسلامی ایران با دستان بسته بر کل دنیا پیروز شد.
حال یک سؤال مهم و اساسی در این‌­باره مطرح می‌­شود و آن هم اینکه ایران چرا و چگونه در جنگ هشت ساله پیروز شد؟ 

رموز پیروزی در جنگ
رموز پیروزی را از زبان رهبر انقلاب اسلامی می­‌شنویم: «چه شد که شما پیروز شدید؟ آیا جز ایمان شما، توکل شما به خدا، تصمیم شما برای ایستادگی در مقابل دشمنان خدا، وحدت کلمه شما که به هیچ وسیله‌ای نتوانستند آن را در هم بشکنند - فداکاری قهرمانانه جوانان شما؛ جوانانی که در عین جوانی، از لذت‌های دنیا گذشتند و تسلیم وسوسه‌ها نشدند و پدر و مادری که از جوانانشان گذشتند و تسلیم وسوسه محبت و عشق به اولادشان نشدند و بی­‌اعتنایی به زخارف دنیا و نگریستن به هدف عالی - یعنی سربلندی اسلام و مسلمین - پیروزی ملت ایران عامل دیگری داشت؟ اگر ایران در آن روزی که دشمن از همه طرف به آن حمله کرد، به شرق یا به غرب، به آمریکا، به اروپا، به شوروی رو می‌آورد، باز هم پیروز شده بود؟ نمی‌­گذاشتند پیروز بشود. جنگ تمام می­‌شد، اما جنگ بدون پیروزی و بدون افتخار؛ سلطه خودشان را بر این ملت از سر می‌­گرفتند.»5/7/1370
آری به تصریح رهبری تکیه نکردن به مستکبران عالم و عدم گرایش به دشمنان قسم‌خورده انقلاب رمز پیروزی بود.

دولتمردان با دست‌های باز و پُر چه کردند؟
ملت قهرمان و انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی و مردم دنیا پیام شهدای غواص و پیام جنگ تحمیلی را شنیدند اما ظاهراً دولتمردان و طرفداران برجام نشنیدند یا شنیدند و خودشان را به خواب زدند.

شهدای غواص با دستان بسته حماسه آفریدند و جمهوری اسلامی ایران در جنگ با دستان بسته تسلیم زور و زیاده­‌خواهی‌­های دشمن نشد و پیروزی درخشان و غرورانگیزی به‌دست آورد اما متأسفانه دولت دکتر روحانی که در هنگام مذاکرات دستانش کاملاً باز و بسیار پُر(پُر از دستاوردهای درخشان و بی‌­نظیر هسته­‌ای) بود، سیاست عقب­‌نشینی و اعتماد به دشمن را سرلوحه کار قرار داد و به دغدغه­‌های رهبری مبنی بر خوشبین نبودن به مذاکرات و گرفتن تضمین از طرف­‌های مذاکره توجهی نکرد و حاصل این اقدامات بدعهدی­‌های مکرر آمریکا در زمان پایبندی ظاهری به برجام و سپس خروج گانگستری از برجام توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منفور آمریکا بود.

گرانی‌های ثانیه به ثانیه نتیجه اعتماد به دشمنان و جهان‌خواران
نتیجه اعتماد به دشمنان و جهان‌خواران را امروز با گوشت و خونمان درک و لمس می‌کنیم: گرانی­‌های ثانیه به ثانیه و نوسانات عظیمِ بازار که حتی طرفداران دولت را هم از رای دادن به دولت کنونی و طرفداری از آن در انتخابات پشیمان کرده است.

ضرورت بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس در تقابل با دشمنان
باعث بسی تأسف است که با وجود خسارت‌های عبرت­‌آموزِ اعتماد به دشمنان در ماجرای برجام، باز زمزمۀ دیگری بلند شده مبنی بر اعتماد مجدد به غرب و قبول FATF (معروف به برجام مالی) و علاج مشکلات دانستنِ این معاهده. مشخص نیست که چند بار باید از یک سوراخ گزیده شویم تا بعضی‌­ها قبول کنند خیری در اعتماد به دشمنان نیست.
راه‌حل مشکلات اعتماد نکردن به دشمنان، تکیه بر روحیه جهادی و میدان دادن به نیروهای جهادی و استفاده از آنها در تمامی عرصه­‌ها است. در واقع راه‌حل مشکلات بازگشت به پیام جنگ تحمیلی و خون شهدا و گام برداشتن با فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در عرصه تقابل با دشمنان است. این فرهنگ قبلاً آزمایش خود را پس داده و با اتکا بر آن جمهوری اسلامی ایران بر کل دنیا و دشمنان تا دندان مسلح پیروز شده است. 

دست ما اکنون در برابر دشمنان باز و پر است اگر قدر گنجینه ارزشمند فرهنگ عاشورا و ذخایر طلاییِ نیروهای جهادی را بدانیم.
به امید آنکه ان‌شاء‌الله هر چه زودتر اعتماد به دشمنان جای خود را به اعتماد به نیروهای جهادی دهد تا شاهد برکات و دستاوردها و بن‌بست­‌شکنی­‌های عظیم این اعتماد باشیم.

منبع: کیهان
اینستاگرام
سلام ، منسوب کردن پیروزی به شهدای عزیزمان بسیار پسندیده است اما نمیدانیم طرح موضوعی که نبرد با دستهای بسته را به نیروهای انقلابی کل کشور تعمیم دهیم عمل درستی است ؟ برای مثال حرکت خودرو درحالیکه ترمز را محکم نگهداشته باشیم
غیر ممکن است اما پیشرفتها وجود دارند زیرا دشمنی استکبار وجود دارد.
بارها خواستیم پیشرفت نظام اسلامی در حالیکه عوامل مخالف نظام در پستهای حساس قرار دارند و بسیار سخت تر از جنگیدن با دستهای بسته است بعنوان اعجاز اسلام و رهبری بیان کنیم اما از هر گونه موضوعی که نقش رهبر عزیزمان در نبرد حق بر علیه باطل را پررنگ و استثنا کند پرهیز کردیم لذا برای عاقل یک اشاره کافیست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi