شناسه خبر : 61688
دوشنبه 23 مهر 1397 , 13:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد نماینده مجلس از بی توجهی دولت به فرهنگ ایثار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بی توجهی دولت به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اختصاص اعتبارات مالی برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز ناهنجاری ها  در جامعه  و مانعی مستحکم در جهت مقابله با  تحریم های امریکا در شرایط فعلی عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در واقع مهم ترین فرهنگی است که در جامعه ما توانست یک اتفاق بسیار بزرگ را در هشت سال دوران دفاع مقدس رقم بزند، اتفاقی که هنوز دنیا مبهوت در تصور آن است چه برسد به تصدیق و ابعاد ان.

وی ادامه داد: ما توانستیم بر اساس این فرهنگ، مقوله فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه داشته باشیم، اگر چه امروز دشمنان ما به شدت مهندسی معکوس کرده  و می خواهند این فضا را از بین ببرند تا مبادا روزی آن رشادت ها در جامعه ما دوباره تحقق پیدا کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما مسئوولین وظیفه داریم این فرهنگ را به هر شکلی که هست حفظ و گسترش بدهیم. چرا که حداقل فایده این کار اینست که فرزندان ما در این فضا قرار خواهند گرفت  و از فیوضات آن دوران بهره ببرند.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی دولت به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت متذکر شد: در این راستا باید اعتبارات مالی به نهادهایی مانند موزه دفاع مقدس و ایثارگری اختصاص داده شود تا بتوان فضای معنوی دوران مقدس را حفظ و گسترش داد تا نسل های آینده از آن بتوانند استفاده کنند.

 حجت الاسلام پژمانفر فاصله گرفتن از فرهنگ ایثار و شهادت را مهم ترین عامل ایجاد مشکلات اجتماعی دانست و افزود: اگر امروز ما مشکلاتی در عرصه فرهنگی داریم  پاد  زهرش این است که ما بتوانیم ارزش های خودمان را در قالب نمادها و اسطوره های ایثار و شهادت به فرزندان مان نشان بدهیم. چرا که کشور ما پر از نمادهای بزرگی مانند شهید برونسی، همت، پیچک و دیگر شهدای بزرگوار دفاع مقدس است.

 وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره این شهدا همواره باید در جامعه مطرح شوند در خصوص نقش مجلس شورای اسلامی در حفظ، تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: وظیفه مجلس این است که نقش حمایتی داشته باشد اما  متاسفانه تاکنون در این موضوع کوتاهی کرده است. بنظر من اگر مجلس شورای اسلامی در این موضوع  اقدامات حمایتی کند و اعتباراتی را برای آن اختصاص دهد در آینده می توانیم شاهد نتایج خوبی در جامعه باشیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام ، از جناب آقای پزمانفر نماینده محترم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بسیار تشکر میکنیم و خواستار بیاناتی از این قبیل در تریبونهای مجلس میباشیم زیرا برخی مردم تصور کردند نظام اسلامی بسوی غرب گرایش پیدا کرده در حالیکه اینگونه گرایشات مختص افرادی معدود است اما آنها از تریبونهای مجلس و دولت بیان میکنند که بنام کل مردم کشور بنظر میرسد بنابراین هر قدر میتوانید در تریبونهای مجلس از فرهنگ ایثار و شهادت بگویید زیرا غربگرایی در حال تبدیل شدن به تک صدایی در کشور است.
با سلام و تحیت:بدادرزمندگان برسیدکه باکلی درد 30سال استکه بحال خودشان رها نموده اند وانها نیز باکلی درد شرمنده زن وبچه خویش شده اند .بدادشان برسید ...

احتراما" با عنایت به اینکه رزمندگان و فرزندان آنان از بسیاری از مزایا محروم اند که این امر موجبات تبعیض را بین آنان با سایر ایثارگران فراهم می آورد به نحوی که در این گذر از ایام که رزمندگان به جهت عدم وجود ممر درآمدی به نسبت سایر ایثارگران اعم از جانبازان و آزادگان در وضعیت بد معیشتی قرار دارند و حتی در فراهم نمودن امکان و اسباب حداقلی ازدواج خود و فرزندانشان نیز با موانع جدی مواجه میباشد لذا در این راستا با توجه به در پیش رو بودن تقدیم لایحه بودجه سال 1398 از سوی دولت محترم به مجلس شورای اسلامی با تقدیم موارد پیشنهادی بحضورتان خواهشمند است با ملحوظ نظر قرار دادن موارد یاد شده دستور فرمائید اقدامات لازم را در خصوص حل مشکلات رزمندگان سرافراز و فرزندان آنان بعمل آورند.

پیشنهاد اول: شمول مبلغ وام دو برابری ازدواج موضوع ماده 50 قانون جامع ایثارگران به رزمندگان و فرزندان آنان

پیشنهاد دوم: تبدیل کمک معیشت به حقوق در جهت تامین امنیت معیشتی و روانی ایثارگران مشمول با توجه به مشکلات موجود اعم از قطع کمک معیشت و... با تقدیم بند پیشنهادی جهت اعمال در لایحه بودجه سال 1398 با این عنوان:

-بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه خدمت در جبهه٬جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال با الویت مشمولین کم درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی باشند٬ ماهانه حداقل حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند.

پیشنهاد سوم: بازنشستگی رزمندگان براساس آخرین حقوق و دستمزد مشمول کسور بازنشستگی با عنایت به محرومیت آنان از این مزیت قانونی برخلاف سایر ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد و آزادگان و همسر و فرزندان شهداء و بااشاره به اینکه اکثر رزمندگان شاغل در بخش دولتی و خصوصی در شرف رسیدن به سن بازنشستگی میباشند و اکثر رزمندگان شاغل دارای سطح درآمدی حداقلی میباشند.///30سال استکه رزمندگان دردمند چشمشان طرف مسولین است که شاید گوشه چشمی هم به این شیرمردان 8سال جنگ نابرابربکنند ........چرا30سال است فراموششان کردید؟؟؟چرایک دفترچه درمانی نمیدهید؟؟؟؟؟؟اینکه بارمالی ندارد.........رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ
سلام جناب نماینده خیلی عالی فرمودید ولی عرض کنم بچهای ما ایثارگران دارند حقوق پدرانشان که پایمال شده میبیند نه بیمه نه حقوق نه سرکشی از چیزهای حرف میزنید که در این مملکت برای ایثارگران حرام است آیا کسیکه 36 ماه جبهه داشته نباید یک دفترچه درمانی داد آره بچهای ایثارگران شاهد هستند که به پدرانشان چه ظلمها شده از این بچها چه انتظری با داشته باشی چوز نفرت و حق کشی چیزی نمیبینی آفرین به این مسوولین که دوست را به دشمن تبدیل کردن هروقت من به بچه خودم گفتم انقلاب خوب است گفته شما رفتید 36 ماه جنگ کردید چکار کردن که ماهم بریم همش حرف همش قانون پوچ ول کنید بابا بااین حرفهای قدیمی من چی دارم بگم واسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi