شناسه خبر : 61697
دوشنبه 30 مهر 1397 , 07:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شاکری بار دیگر به دبیر کلی جمعیت‌جانبازان انتخاب شد

اعضای دومین دوره شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در نخستین نشست خود مجتبی شاکری را به اتفاق آرا، برای دومین بار به عنوان دبیرکل این جمعیت انتخاب کردند.

فاش نیوز -  مجتبی شاکری برای دومین دوره با کسب اکثریت قریب به اتفاق آرای اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان، به عنوان دبیرکل این تشکل سراسری انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ما، اعضای دومین دوره شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، در نخستین نشست خود مجتبی شاکری را به اتفاق آرا، برای دومین بار به عنوان دبیرکل این جمعیت انتخاب کردند.

شاکری که برای دومین دوره با کسب اکثریت قریب به اتفاق آرای اعضای شورای مرکزی جمعیت، به عنوان دبیرکل این تشکل سراسری انتخاب شد. شاکری در نخستین جلسه شورای مرکزی منتخب دومین کنگره جمعیت جانبازن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همه ما باید قدرشناس مکتب انقلابی امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و دستاورد های بی بدیل خون  شهدا و ایثارگران و مقاومت همواره ملت انقلابی مان باشیم، ابراز امیدواری کرد که جمعیت جانبازان بتواند تمام توان خود را در مسیر تعالی انقلاب و استقرار اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری  به کار گیرد.

وی به نقل جمله ای  از دیدار با رهبر انقلاب مورخ 29 خردا ماه 1397 در حاشیه نماز جماعت یکی از ایام ماه رمضان امسال پرداخت و گفت: ازحضرت آقا تقاضا کردم جمله ای برای سفارش به جانبازان داشته باشند که از این دیدار خدمتشان نقل کنیم. حضرت آقا فرمودند « به آنها بگوئید ما مخلص شما هستیم . شما گنجینه ها و سرمایه های بزرگ انقلاب هستید ».

شاکری تاکید کرد، این تعابیر لطیف و عمیق بار روی دوش جانبازان را سنگین تر می کند و اکنون در 40 سالگی انقلاب و گذر از فراز و فرود حوادث و آشکار شدن جایگاه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان باید پایه  های تمدن بزرگ جهان اسلام را بر مبنای گنجینه بزرگ روحیه و منش انقلابی و گنجینه بزرگ فرهنگ ایثار و شهادت رقم زد. جانبازان پرچمداران خط مقدم این عزم بزرگ، میراث داران همرزمان شهیدشان میتوانند در جایگاه نوع اندیشی، ایده پردازی، نظارت ، هدایت و حمایت در نظام اجرایی کشور صراط مستقیم انقلاب اسلامی را صیانت کنند. تردید نیست که لایه لایه نظام اجرایی و مدیریتی کشور با گنجینه و روحیه و فرهنگ ایثار و جانبازی میتواند شاهد شگفت آفرینی های بی بدیل در عرصه های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و بین المللی باشد.

دبیرکل جمعیت جانبازان با تاکید بر اینکه جایگاه دستگاههای فرهنگ ساز در تبدیل فرهنگ ایثار و شهادت در رفتار اجتماعی و سبک زندگی میتواند انرژی فوق العاده در تحرک جامعه  ایجاد کند افزود، بنیاد شهید میتوانست  با بهره گیری از ظرفیت جانبازان و خانواده شهدا، بزرگترین قرارگاه فرهنگی برای مقابله با هجمه های دشمن و پیشبرد مکتب امام (|ره) رارقم بزند که چنین نشده است، گفت: هنوز یک قرارگاه مرکزی برای نقش آفرینی جانبازان و خانواده شهدا در عرصه فرهنگ جامعه وجود ندارد و البته جانبازان با پدیده آتش به اختیار در قالب های مختلف از جمله جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به تکلیف خود عمل میکنند.
شاکری با یادآوری اینکه امام خمینی (ره) تمام وجود خود را وقف روشنگری و بصیرت افزایی جامعه ، تاسیس جمهوری اسلامی و استقرار دولت اسلامی  و رساندن این مراحل به جامعه اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی کرد، در این عظم بزرگ با موانع داخلی، منطقه ای و بین الملی روبرو شد، خاطرنشان کرد: امام با تکیه به فرهنگ عاشورا و انتظار و عمل به تکلیف تمامی موانع را پشت سر گذارد. آن معمار بزرگ روزگار ما با قدرت ولایت و با اعتماد عمیق به وعده الهی باور به اهدی الحسنین را در ذره ذره وجود فرزندان معنوی خود به جا گذارد. جانبازان اکنون به عنوان نسل اول و دوم پس از انقلاب همین مسیر نورانی را برای رسیدن به تمدن بزرگ جهان اسلام پی می گیرند . جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ابزاری برای تحقق پاسداری از چنین حیثیتی است  و موضوعیتی مستقل از این هدف بزرگ ندارد.

وی تاکید کرد: وقت گذاری اعضا در این عزم جمعی جنبه پر کردن اوقات فراغت یا صرفا مطلع شدن از اخبار و گزارش ها و تحلیل ها نیست. ما در قرارگاهی گرد هم آمده ایم که استکبار جهانی با اتحاد عبری غربی عربی تمامی ظرفیتهایش را برای محو هرگونه مقاومت انقلابی در جهان به صحنه آورده است. جنگی تمام عیار، واقعی، گسترده و چند لایه تر از 8 سال دفاع مقدس.

همه فرزندان انقلاب و همه دلسوزان کشور باید از هرگونه حاشیه نشینی و عافیت طلبی دشمن ساخته پرهیز کنند. غفلت از هر نوع به ترک صحنه به نفع دشمن تمام میشود و استکبار به صراحت اعلام میکندکه جز به محواندیشه انقلاب اسلامی به چیزی رضایت نمیدهد. بهانه برای تهدید، تحریم و توهین همواره برای او برای طراحی جنگ سخت،نیمه سخت و  نرم وجود دارد.

وی به ظرفیتی که برای پیشبرد و صیانت ارزش های نظام در جمعیت جانبازان متمرکز است اشاره کرد و گفت: حضور شخصیت ها و مسوولان در جلسات و نشست های پاسخگویی به جانبازان با انرژی مثبت و متراکمی که در این جمع وجود دارد، حس اعتماد به دین و انقلاب را در مسئولین بیش از پیش جاری می کند. اما تاکنون از این ظرفیت آن گونه که شایسته و بایسته است استفاده نشده است.

شاکری ادامه داد: شورای مرکزی جمعیت جانبازان می تواند به نمایندگی از جانبازان و افراد همسو، همچون نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مسوولان درباره تکالیف و مسوولیت هایشان حساب کشی کند و به نوعی همچون مجلس که تذکر، طرح سوال و استیضاح می کند، در ساختار حزبی خود به همین شکل مطالبه گر باشد. جمعیت در انجام وظایف حزبی میتواند با نقد و نظر تولید اندیشه و تحلیل راههای نو را پیش روی مسئولین قرار دهد  و قطعا مسوولانی که در جریان تحلیل های منطقی و قابل مطالعه این مجموعه قرار بگیرند، از آنها استفاده کرده و جلوی کژراهه های احتمالی در جریان انجام امور حاکمیتی  با بهره گیری از همین تحلیل ها گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه یک جمع ایمانی و انقلابی با تولید فکر می تواند ساختار حکومت و جایگاه قدرت را محافظت کند و از کژی های احتمالی آن جلوگیری کند، افزود: برای انجام این مهم از ظرفیت تمام اعضا چه عضو معمولی و چه اعضای شورای مرکزی استفاده خواهد شد. به همین منظور در جریان تشکیل کمیته های جمعیت جانبازان فراخوان به تمام استان ها ارسال خواهد شد تا علاقمندان بتوانند در انجام وظایف کمیته ها همکاری کنند.

شاکری همچنین با اشاره به اصلاح اساسنامه جمعیت جانبازان در دومین مجمع عمومی این جمعیت که هفته گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: اینکه مقرر شده فرزندان اعضا نیز در جمعیت حضور داشته باشند اتفاق مبارکی است اما می توان این کار را گستر ش داد، طوری که فرزندان جانبازانی که عضو جمعیت نیستند نیز در صورت تمایل امکان حضور در جلساتی را به شکل دوره ای داشته باشند تا به این ترتیب مانع از ایجاد فاصله در مجموعه جانبازان شویم.

دبیرکل جمعیت جانبازان با اشاره به بیانات امیدبخش اخیر مقام معظم رهبری که خواستار ارائه الگوی پایه پیشرفت ایرانی، اسلامی برای 50 سال آتی شدند، تاکید کرد: جمعیت جانبازان در این زمینه نیزباید به تکلیف  خود عمل کند و عزم همکاری برای تعریف این الگو را متناسب با فرهنگ تحرک آفرین، ایثار و جانبازی به صحنه بیاورد. ان شا الله بتوانیم به سهم خود عهد رزمنده بودن و به فرموده حضرت آیت الله جوادی آملی «جان ایثار» بودن را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی از همه دست اندرکاران مرکزی  و استانی برای  برگزاری مجمع عمومی جمعیت جانبازان نیز که زمینه حضور بیش از 300 تن را فراهم کردند، تقدیر کرد.

در نخستین جلسه شورای مرکزی منتخب دومین کنگره جمعیت جانبازن انقلاب اسلامی، علاوه بر تنظیم صورتجلسه برای ارسال به وزارت کشور حاوی اسامی 25 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل شورای مرکز و نیز 2 بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل که با رای شرکت کنندگان در مجمع عمومی انتخاب شدند، برگزاری جلسات هفتگی نیز تعیین تکلیف شد. بر این اساس مقرر شد جلسات هفتگی جمعیت روزهای یکشنبه برگزار شود که سه جلسه به شورای هماهنگی و برنامه ریزی و یک جلسه به شورای مرکزی اختصاص خواهد داشت.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
چون نامزد انتخاباتی جدیدی برای رقابت وجود نداشت
همین هم نشون میده که ایشون مناسب ترین فرد برای این جایگاه بوده که کسی حاضر نشده با ایشون رقابت کنه یا کس دیگری رو مطرح کنه
برادر جانباز حاج مجتبی شاکری با وجود محدودیت بینایی واقعا با بصیرت هستند و در دوره قبل و با برگزاری مناسب و با شکوه کنگره این جمعیت معلوم شد که انسانی توانمند و مدیر هستند
این آقای دبیر کل به غیر از این سمت و نام کاری هم برای ایثارگران انجام میده؟ یا مثل خیلی از ادارات دیگه از جمله حوزه علمیه قم فقط یک اطاق وجود داره که نوشته اداره امور ایثارگران و کار خاصی برای ایثارگران انجام نمی دهند مگر در موارد خاص و ایثارگران خاص از نگاه اینها ملاک و امیتاز داشته باشند و عمده ایثارگران هیچ در هیچ اند. به هر حال یک جمیعت و دبیر کل باید هنری داشته باشند و گرنه صرف اسم و عنوان هیچ دردی را دوا نمی کنه و یک تشریفات زاید و هزینه اضافه است.
شما یک بار اساسنامه و مرامنامه این جمعیت رو بخونید بعد اظهار فضل بفرمایید
بجای این حرفا از رهبر میخواستی بداد جانبازان برسن . که دولت و مجلس فقط حرف مفت میزنن و شعار میدن . این حقوقی که جانبازان ارتشی بغیر از حقوق شغلی شان میگیرن چرا ما بسیجیان جانباز رو باتوجه به تصویب مجلس شورای اسلامی نمیدن بنیاد میگه سپاه باید بده وسپاه زیربارنمیره و میگه بنیاد باید بده چرا وثتی از رهبرخواستن تایین تکلیف بکنه خودشون رو کنار کشیدن وفقط گفتن برسی شود30/7/97
سلام زمانی که تو نمی‌توانی از حقوق قانونی و شرعی ایثارگران دفاع کنید چند سال پیش هم همین سمت را داشته خدا وکیلی بگو چه کار مفیدی برای ایثارگران انجام دادی ،الان سی سال است ماده ۳۸ در مورد جانبازان اجرا نمیشود ماده ۳۸ یعنی همتراز نیروهای مسلح اگر اجرا بشود حقوق ایثارگران ۱۸۰۰ یک میلیون و هشتصد هزار تومان اضاف میشود
این برداشت سطحی و برداشت ظاهری و مادی و تحلیل های صرفا"معیشتی از مسایل و مجموعه ها صحیح نیست. در این حد از انتظارات از مجموعه های صنفی هم پسندیده نیست چه برسد به جمعیت های فرهنگی سیاسی که قابلیت تأثیرگزاری در سطوح عالی مدیریتی و تصمیم سازی و تصمیم گیری ملی و کشوری را دارد.
سلام.احترام دبیرکل جانبازان واجب.امادرهمین چهارچوب قانون ودفاع ازجانبازان کشورتاحال حرکتی شد.ماازایشان تابه امروز چیزی ندیدیم...انشاءالله فقط شرکت درجلسات نباشدودراین شرایط کنونی که مشکلات بخصوص بحث درمان حرکت های انقلابی رامی طلبدوجانبازان حمایت میکنند.درطول این چندسال چنین حزب بنام ایثارگرتشکیل شده وفقط بابرخی مسوولین ارتباط دارند.نه جانبازان.انشاءالله احزاب بتوانندکمک حال وپشتیبان محکمی برای جانبازان باشند.امیدواریم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi