شناسه خبر : 61698
سه شنبه 24 مهر 1397 , 13:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیام شهدا به روایت سردار باقرزاده

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه عجراویه(صالحیه عراق) و حین عملیات تفحص شهدا با اشاره به پیامی که از اسناد به جا مانده شهدای دفاع مقدس به ما رسیده است، می‌گوید: این قمقمه‌هایی که از کنار پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس پیدا شده است، دارای آرم جمهوری اسلامی است. این موضوع هنوز هم به ما پیام می‌دهد.

او در ادامه با اشاره به محتوای این پیام می‌گوید: پیام هم در مورد ایرانی بودن لوازمی که شهدا استفاده کردند و هم لفظ جلاله «الله» که برای ما معنایی نمادین دارد. یعنی شهدا رفتند تا این نام بماند. «کلمة الله هی العلیا» یعنی: «آن نیست که نام خدا را باید بالاتر نوشت» باید پای خون شهدا باشیم و بدانیم نظام جمهوری اسلامی برخاسته از دین است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در انتها می‌گوید: شهدایی که آب نخوردند و خون دادند و در حالی رفتند که آثار و تجهیزات به جا مانده از آن‌ها هنوز با ما حرف می‌زند. این موضوع همچنان در طول زمان جاری و ساری است و به ما می‌گوید باید پای جمهوری اسلامی باشیم و تحت تأثیر هیاهوها و جوسازی‌های دشمنان اسلام قرار نگیریم.

عملیات تفحص پیکرهای شهدای دوران دفاع مقدس در قالب سازوکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال اجراست و جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد پیکر مطهر 4000 شهید باقیمانده در فرایندی سه ساله تفحص شوند و به آغوش میهن و خانواده برگردند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi